BX 4x4
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
pDan scrie:alin.banc scrie:Stiu eu un 4x4 in Cluj. Este un 1,9 benzina 16v cu 4x4, abs, cam tot ce vrei. Cred ca e GTi dar nu sunt sigur. Masina e din 92 din cate imi amintesc.
Am vazut acum cateva luni unul prin Cluj. Imi amintesc doar ca era alb, avea numere de cj si arata jalnic. Era clar folosit pe post de animal de povara. Oare sa fie acelasi?
Nu stiu. Oricum si asta era alb. Si nici nu era in cea mai buna stare.
"If in doubt, flat out!"
Anul 1990 La Mondialul Automobilului, Citroen prezinta doua noi versiuni ale modelului BX: la BX 4x4 Diesel si BX 4x4 Ăvasion Diesel cu transmisie integrala permanenta. Aceste doua modele sunt echipate cu un motor cu 4 cilindrii Diesel de 1 905 cm3 dezvoltand 71 CP la 4 600 tr/mn cu un cuplu de 12,5 m.kg la 2 000 tr/mn.
vai ,vai ! @nicum ....ce ne facem cu motorizarea diesel,inteleg ca nu suporti motorina,dar sa excluzi o parte din istoria Citroen
vai ,vai ! @nicum ....ce ne facem cu motorizarea diesel,inteleg ca nu suporti motorina,dar sa excluzi o parte din istoria Citroen
Nu e nevoie de toata masina in final.Toti ne-am atasat, mai mult sau mai putin de rablele noastre care se strica in fiecare zi!!!Altfel nu le-am tine si nu am baga atitia bani in ele.
Eu ma gandeam ca se poate gasi una acidentata de afara, de pe care sa se poata lua puntea spate,cardanul si cutia de viteze.Eventual rezervorul de benzina care e diferit si coloana de evacuare.Cu toate acestea,datele problemei sant clare.
.
DanT - Nu cred ca e vre-o problema daca exploatezi zilnic in oras un BX 4x4.Cu exceptia consumului care e mai mare cu 200-400 ml.benzina decat in 4x2, in rest, din ce am vazut eu e gandita sa ruleze fara probleme in 4x4.
Si din "fan" poate trece in uzul zilnic fara probleme.Diferentialul acela Torsen face minuni!Mai ales ca e si blocabil electric din butonul de pe consola centrala (pentru conditii grele).Acela este un diferential inter-axial, care, daca nu e blocat intentionat din comanda, nu are nici o problema sa functioneze permanent.Nu e ca la alte 4x4 care in mod normal sant 4x2 si doar in conditii extreme (carosabil alunecos) pot fi folosite ca 4x4, altfel, pe carosabil uscat, avand de suferit.
A fost foarte inspirat aleasa aceasta solutie.Pacat ca nu au fost mai multe masini vandute.Un 4x4 se conduce cu totul si cu totul altfel...iti da alte senzatii...are alte reactii...derapeaza altfel... .
Acum, sigur, daca ma gandesc bine e chiar numai de "fan".Fiindca o masina cu tractiune fatza, echipata cu lanturi poate inota fara probleme prin zapada de 20-30 cm.Si cu cat se mai ridica BX-ul...deja nu stiu daca mai e nevoie de altceva.
Sigur sant si situatii in care nu se pot monta lanturile si unde fara tractiune 4x4 esti mort.
Cred totusi ca ramane doar o chestiune ce tine de placerea de a conduce un 4x4 si de siguranta pe care ti-o ofera un astfel de vehicul.
Eu ma gandeam ca se poate gasi una acidentata de afara, de pe care sa se poata lua puntea spate,cardanul si cutia de viteze.Eventual rezervorul de benzina care e diferit si coloana de evacuare.Cu toate acestea,datele problemei sant clare.

DanT - Nu cred ca e vre-o problema daca exploatezi zilnic in oras un BX 4x4.Cu exceptia consumului care e mai mare cu 200-400 ml.benzina decat in 4x2, in rest, din ce am vazut eu e gandita sa ruleze fara probleme in 4x4.
Si din "fan" poate trece in uzul zilnic fara probleme.Diferentialul acela Torsen face minuni!Mai ales ca e si blocabil electric din butonul de pe consola centrala (pentru conditii grele).Acela este un diferential inter-axial, care, daca nu e blocat intentionat din comanda, nu are nici o problema sa functioneze permanent.Nu e ca la alte 4x4 care in mod normal sant 4x2 si doar in conditii extreme (carosabil alunecos) pot fi folosite ca 4x4, altfel, pe carosabil uscat, avand de suferit.
A fost foarte inspirat aleasa aceasta solutie.Pacat ca nu au fost mai multe masini vandute.Un 4x4 se conduce cu totul si cu totul altfel...iti da alte senzatii...are alte reactii...derapeaza altfel... .
Acum, sigur, daca ma gandesc bine e chiar numai de "fan".Fiindca o masina cu tractiune fatza, echipata cu lanturi poate inota fara probleme prin zapada de 20-30 cm.Si cu cat se mai ridica BX-ul...deja nu stiu daca mai e nevoie de altceva.
Sigur sant si situatii in care nu se pot monta lanturile si unde fara tractiune 4x4 esti mort.
Cred totusi ca ramane doar o chestiune ce tine de placerea de a conduce un 4x4 si de siguranta pe care ti-o ofera un astfel de vehicul.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

"If in doubt, flat out!"
Omologare???:).Nu cred ca baga cineva de seama ce e pe sub masina si daca e un 4x4 si de ce e un 4x4.Sincer, nu stiu care e legislatia in acest sens.
Despre necesitatea unui 4x4??? E drept!Sant rare situatiile in care e nevoie cu adevarat.Dar si cind e nevoie!!!!
Nu as dori nimanui sa fi fost in locul meu la Vizireni (intre Buzau si Braila) pe 22 Noiembrie 98!!!unde am fost inghititi realmente toti de viscol si nimeni n-a venit sa ne scoata de acolo timp de 3 zile!!! Sa va povestesc cum a fost de 8 Martie 93 intre Bucuresti si Buzau???Cand cu greu m-am putut intoarce inapoi in Bucuresti la 11 noaptea, cand mai aveam si o motocicleta in portbagajul masinii (jumate afara)???Cand intram cu Dacia cu 80 Km/h in dunele de zapada si abia reuseam sa ies cu 30-40???Sa va povestesc cum e sa ramai cu burta masinii lipita in zapada afanata, iar sub roti sa fie ghiata sticla???Si asta nu mai departe de strazile din "capitala".Si sa dezapezesti masina cu...bocancii pana la epuizare, ore-n sir???Si asta pt.ca masina nu avea aderenta!!!!
Am plecat ca desteptii la drum pe timp de iarna, nepregatiti, vor spune unii!!!Nu e adevarat!!!!Era 8 Martie!!!Repet!Iar cand am plecat din Braila spre Bucuresti, era un soare de te orbea!Masina era incaltata cu cauciucuri aproape noi, iar mecanic...in perfecta stare, cu plinul de benzina...tot.
Cand am plecat din Bucuresti spre casa, ningea linistit, incet si erau 4-5 cm de zapada pe sosea.
La isprava cu Vizireni-ul s-a intamplat identic.
Cat priveste sprijinul autoritatilor...sa fim seriosi!!!Stiti cum e sa fii blocat in camp de ore bune si sa nu mai raspunda nimeni la nici un comandament de iarna si la nici o primarie sau politie???Nu va doresc sa aflati!!!Si sa mai aveti in masina si marfa de vre-o 100 de milioane (la vremea asta)pe care nu o puteti lua din masina ca se depreciaza si e voluminoasa.
Din blocajul de la Vizireni, nu au scapat decat vre-o doua 4x4 serioase.Restul acolo au murit.Eu am avut noroc ca am avut plinul de benzina la Oltcit.Dar cu toate ca a mers motorul aproape non stop (singurul motor care mai functiona prin zona, cu exceptia unui Espero si a unui autocar Mercedes)s-a format gheata de 7-8 mm pe geamuri prin interior.Iar daca ieseai afara sa-ti faci nevoile (daca mai puteai)riscai sa te ia vantul (om de 85 de Kg)si sa te arunce in sant in nameti.
E crunt cand nu te ajuta masina sa iesi din situatii limita!!!Esti neputincios!!!Sincer, n-as mai vrea ca a treia oara sa ma prinda la fel de nepregatit si neputincios.
Nu am exagerat cu nimic in cele povestite!Va spune un om patit!E bine sa ai pe masina ceva care sa te scoata din impas.Chiar daca folosesti acel sistem la adevarata lui valoare doar o data la 2-3 ani.
Despre necesitatea unui 4x4??? E drept!Sant rare situatiile in care e nevoie cu adevarat.Dar si cind e nevoie!!!!
Nu as dori nimanui sa fi fost in locul meu la Vizireni (intre Buzau si Braila) pe 22 Noiembrie 98!!!unde am fost inghititi realmente toti de viscol si nimeni n-a venit sa ne scoata de acolo timp de 3 zile!!! Sa va povestesc cum a fost de 8 Martie 93 intre Bucuresti si Buzau???Cand cu greu m-am putut intoarce inapoi in Bucuresti la 11 noaptea, cand mai aveam si o motocicleta in portbagajul masinii (jumate afara)???Cand intram cu Dacia cu 80 Km/h in dunele de zapada si abia reuseam sa ies cu 30-40???Sa va povestesc cum e sa ramai cu burta masinii lipita in zapada afanata, iar sub roti sa fie ghiata sticla???Si asta nu mai departe de strazile din "capitala".Si sa dezapezesti masina cu...bocancii pana la epuizare, ore-n sir???Si asta pt.ca masina nu avea aderenta!!!!
Am plecat ca desteptii la drum pe timp de iarna, nepregatiti, vor spune unii!!!Nu e adevarat!!!!Era 8 Martie!!!Repet!Iar cand am plecat din Braila spre Bucuresti, era un soare de te orbea!Masina era incaltata cu cauciucuri aproape noi, iar mecanic...in perfecta stare, cu plinul de benzina...tot.
Cand am plecat din Bucuresti spre casa, ningea linistit, incet si erau 4-5 cm de zapada pe sosea.
La isprava cu Vizireni-ul s-a intamplat identic.
Cat priveste sprijinul autoritatilor...sa fim seriosi!!!Stiti cum e sa fii blocat in camp de ore bune si sa nu mai raspunda nimeni la nici un comandament de iarna si la nici o primarie sau politie???Nu va doresc sa aflati!!!Si sa mai aveti in masina si marfa de vre-o 100 de milioane (la vremea asta)pe care nu o puteti lua din masina ca se depreciaza si e voluminoasa.
Din blocajul de la Vizireni, nu au scapat decat vre-o doua 4x4 serioase.Restul acolo au murit.Eu am avut noroc ca am avut plinul de benzina la Oltcit.Dar cu toate ca a mers motorul aproape non stop (singurul motor care mai functiona prin zona, cu exceptia unui Espero si a unui autocar Mercedes)s-a format gheata de 7-8 mm pe geamuri prin interior.Iar daca ieseai afara sa-ti faci nevoile (daca mai puteai)riscai sa te ia vantul (om de 85 de Kg)si sa te arunce in sant in nameti.
E crunt cand nu te ajuta masina sa iesi din situatii limita!!!Esti neputincios!!!Sincer, n-as mai vrea ca a treia oara sa ma prinda la fel de nepregatit si neputincios.
Nu am exagerat cu nimic in cele povestite!Va spune un om patit!E bine sa ai pe masina ceva care sa te scoata din impas.Chiar daca folosesti acel sistem la adevarata lui valoare doar o data la 2-3 ani.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
din cate stiu, legislatia considera 2 masini diferite una cu tractiune fata si una cu tractiune spate. vrei sa stii cand se prind aia? cand arunca un ochi sub masina
. Ai avut lanturi pe vremea aia? nisip? desi zicem ca sunt tampenii ce ne zic astia la tv, dar un saculetz de nisip si o lopatica, impreuna cu un set de lanturi (sau 2 seturi si pentru spate chiar daca nu avem tractiune) pot insemna diferenta dintre inzapezit si neinzapezit.

"If in doubt, flat out!"
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@alin.banc: BX 4x4 au fost doar 1.9 benzina.
Intr-adevar 4x4 de pe BX a fost foarte bine gindit, pacat ca s-au facut doar in serie limitata.
E adevarat ca niste cauciucuri bune ajuta, dar e o diferenta mare intre un 4x4 si un 4x2.
Intr-adevar 4x4 de pe BX a fost foarte bine gindit, pacat ca s-au facut doar in serie limitata.
E adevarat ca niste cauciucuri bune ajuta, dar e o diferenta mare intre un 4x4 si un 4x2.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pai uita-te aici: http://www.citroenz.com/BX/Spec5.html
Motoarele sint date ca avind 1905 cm3, iar vitezele maxime sint doar cu putin mai mici decit la 1.9 benzina 4x2. Asa ca...
Motoarele sint date ca avind 1905 cm3, iar vitezele maxime sint doar cu putin mai mici decit la 1.9 benzina 4x2. Asa ca...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
si eu acum vreo un an juma - doi ani, am intrat cu cx-ul pe camp (se topise zapada si erau balti de nu am mai vazut drumul), iar in secunda 2, am constatat ca masina s-a lasat cu burta pe namol pentru ca au intrat toate rotile in pamant
; cred ca nici mama lui 4x4 nu ma scotea de acolo, nici lanturi, nimic.... am virat maxim intr-o parte, am bagat marsariere si am calcat-o blana (saltata pe penultima treapta).... s-a dat de bot si asa am reusit sa o arunc la loc pe poteca 
deci sunt si situatii in care nu ai scapare nici cu lanturi, nici macar cu 4x4, doar cu nervi de otel si ceva noroc.


deci sunt si situatii in care nu ai scapare nici cu lanturi, nici macar cu 4x4, doar cu nervi de otel si ceva noroc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh