Se incalzeste!
Moderator: Echipa Tehnica
cbx - Imi era teama sa nu-mi maltratez masina din nestiinta.Mi s-a parut f.f. mic spatiul de acces al aerului din masca fatza raportat la marimea radiatorului de 19 TRS.Adica montezi un radiator urias, dar nu proiectezi un spatiu corespunzator de ventilatie???E fara logica!Si daca am vazut ca si electroventilatorul porneste mai tot timpul, m-am gandit ca ar putea fi capota de alt tip decat cea originala.O sa incerc sa caut modelul meu pe brosurile publicitare pe care le-am descarcat de pe net, sa vad ce capota era cea originala.
razzwan - Sigur voi monta ceasurile de temp. si pres.Si le voi monta exact in locul unde sant la GTI (nu pe bord).E in lucru aceasta modificare, dar nu am avut timp sa o finalizez, fiindca stau zi lumina la serviciu.E aiurea sa mergi cu o masina si sa nu poti supraveghea cativa parametri vitali ai motorului....sa te lasi doar in grija unui bec-martor, care se poate arde oricand.Prea multe informatii in ochii soferului pot fi obositoare la un moment dat.De aceea s-a mers pe ideea simplificarii tablourilor de bord.Dar de anumite informatii chiar e nevoie si un simplu martor chiar nu asigura informatii suficiente.Poate trece f.usor neobservata, blocarea termostatului pe pozitia deschis si sa mergi luni de zile cu motorul la o temperatura inferioara celei la care se obtine randamentul maxim.Sau poti merge cu o presiune prea mica la ulei, fara ca becul martor al presiunii de ulei sa te avertizeze de acest lucru (sonda e tatata sa cupleze la presiuni sub 0,5 bari parca, ceace e insuficient pt.ungerea extremitatilor motorului).La fel si cu tensiunea de incarcare a bateriei.Poti merge f.usor cu o punte de diode din alternator in scurt si alternatorul sa nu mai incarce mai mult de 13 volti...tensiune insuficienta pt.a hrani toti consumatorii de pe un automobil.Poate nu e nevoie sa stii in orice moment ce presiune ai in anvelope cum se intampla la unele masini mai noi (de si si asta e discutabila).
Dar sa ne intoarcem la capote si electroventilatoare.
.
nicum - Multumesc de informatie!Cum ma pot canvinge ca trebuia sa am capota scurta?Unde pot vedea... .Esti sigur ca acelasi model nu a venit echipat cu capata in functie de climatul tarii unde s-a vandut?Fiindca de aici pot aparea discrepantze intre masini.M-am gandit si la acest aspect.
Nu ar fi mare lucru sa pun fierastraul pendular pe ea!:).Nu-mi ia decat 5 minute sa o transform in capota scurta.Iar grilaj gasesc eu.
.
razzwan - Sigur voi monta ceasurile de temp. si pres.Si le voi monta exact in locul unde sant la GTI (nu pe bord).E in lucru aceasta modificare, dar nu am avut timp sa o finalizez, fiindca stau zi lumina la serviciu.E aiurea sa mergi cu o masina si sa nu poti supraveghea cativa parametri vitali ai motorului....sa te lasi doar in grija unui bec-martor, care se poate arde oricand.Prea multe informatii in ochii soferului pot fi obositoare la un moment dat.De aceea s-a mers pe ideea simplificarii tablourilor de bord.Dar de anumite informatii chiar e nevoie si un simplu martor chiar nu asigura informatii suficiente.Poate trece f.usor neobservata, blocarea termostatului pe pozitia deschis si sa mergi luni de zile cu motorul la o temperatura inferioara celei la care se obtine randamentul maxim.Sau poti merge cu o presiune prea mica la ulei, fara ca becul martor al presiunii de ulei sa te avertizeze de acest lucru (sonda e tatata sa cupleze la presiuni sub 0,5 bari parca, ceace e insuficient pt.ungerea extremitatilor motorului).La fel si cu tensiunea de incarcare a bateriei.Poti merge f.usor cu o punte de diode din alternator in scurt si alternatorul sa nu mai incarce mai mult de 13 volti...tensiune insuficienta pt.a hrani toti consumatorii de pe un automobil.Poate nu e nevoie sa stii in orice moment ce presiune ai in anvelope cum se intampla la unele masini mai noi (de si si asta e discutabila).
Dar sa ne intoarcem la capote si electroventilatoare.

nicum - Multumesc de informatie!Cum ma pot canvinge ca trebuia sa am capota scurta?Unde pot vedea... .Esti sigur ca acelasi model nu a venit echipat cu capata in functie de climatul tarii unde s-a vandut?Fiindca de aici pot aparea discrepantze intre masini.M-am gandit si la acest aspect.
Nu ar fi mare lucru sa pun fierastraul pendular pe ea!:).Nu-mi ia decat 5 minute sa o transform in capota scurta.Iar grilaj gasesc eu.

cbx - Cu siguranta ar imbunatati circulatia aerului prin radiator.Nu de pomana e marita la 19 TRD (unele modele)(eu am 2 capote de 19 TRD si amandoua sant lungi...culmea!).Daca te uiti pana unde vine capota de tip lung, vezi ca ea acopera primul rand de gauri din grila de sus.Orice cmp din suprafata frontala de racire poate influenta negativ racirea.Pana si un rand de proiectoare montate aiurea pot afecta serios racirea.Atentie!
Da!E o solutie marirea grilei de jos din bara.Dar mi-e teama sa nu stric aspectul masinii.Fiindca daca te apuci sa pui plasa de AL.in locul grilei (in noua gaura marita) ca sa arate cum trebuie, trebuie montata si o rama (si care e mai dificil de facut) care sa mute plasa mai in interior si care sa o faca sa arate ca o gura.Altfel cred ca ar arata ca o "strecuratoare".Sigur, e chestie de gusturi!
Revenind la capota scurta...Daca fabricantul a prevazut-o pe modelul respectiv, chiar cred ca e nevoie de ea.In plus, se pastreaza aspectul original al masinii.
Mai exista o varianta de a mari suprafata de racire.Se pot face niste fante in suprafata frontala a capotei (exact cum are Xantia 1)...cu emblema Citroen in centru si cu o bentita de plastic care sa obtureze partea de jos a farurilor.Studiaza botul de Xantia 1...sa vezi cat de fain e si cat de apropiat e ca linii de cel de BX.
Mai e o varianta...Se poate imita grila de la C4-C6, cu spatiu intre V-urile emblemei.Chiar am vazut pe net un tunning virtual pe BX cu acea fanta in capota, exact ca la C4.Nu e rea ideea si nici nu e greu de facut.
Daca am mai avea si timp, la cate idei avem...
.
Da!E o solutie marirea grilei de jos din bara.Dar mi-e teama sa nu stric aspectul masinii.Fiindca daca te apuci sa pui plasa de AL.in locul grilei (in noua gaura marita) ca sa arate cum trebuie, trebuie montata si o rama (si care e mai dificil de facut) care sa mute plasa mai in interior si care sa o faca sa arate ca o gura.Altfel cred ca ar arata ca o "strecuratoare".Sigur, e chestie de gusturi!
Revenind la capota scurta...Daca fabricantul a prevazut-o pe modelul respectiv, chiar cred ca e nevoie de ea.In plus, se pastreaza aspectul original al masinii.
Mai exista o varianta de a mari suprafata de racire.Se pot face niste fante in suprafata frontala a capotei (exact cum are Xantia 1)...cu emblema Citroen in centru si cu o bentita de plastic care sa obtureze partea de jos a farurilor.Studiaza botul de Xantia 1...sa vezi cat de fain e si cat de apropiat e ca linii de cel de BX.
Mai e o varianta...Se poate imita grila de la C4-C6, cu spatiu intre V-urile emblemei.Chiar am vazut pe net un tunning virtual pe BX cu acea fanta in capota, exact ca la C4.Nu e rea ideea si nici nu e greu de facut.
Daca am mai avea si timp, la cate idei avem...

nu stiu de ce atata caz si atatea abrevieri la sistemul de racire a unui bx ? eu am avut un bx 91 si foarte rar i-am auzit ventilatorele , practic mai mult erau in odihna . sistemul meu era cu doua ventilatoare pe radiator cu doua turatii la ventilatoare si mai avea un difuzor pt aer chiar la fanta de la capota , foarte eficent , din grilajul spoilerului avea aeraj f. bun si niciodata nu am avut probleme de insuficienta la racirea motorului.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@dan1972: aerul intra prin spatiul dintre capota si bara, dar si pe sub bara. De fapt, pe acolo vine cea mai mare parte a fluxului de aer.
Toate motoarele de 1.9 (benzina sau diesel) au capota scurta (evident, daca nu a fost schimbata). A existat o serie cu terminologia TGE, special facuta pt climate reci, dar nu stiu cum avea capota seria aia.
Cred ca cel mai bine ar fi sa iti mai pui un electroventilator in fata. Tipul ala de electroventilator se gaseste pe mai multe masini italiene
Toate motoarele de 1.9 (benzina sau diesel) au capota scurta (evident, daca nu a fost schimbata). A existat o serie cu terminologia TGE, special facuta pt climate reci, dar nu stiu cum avea capota seria aia.
Cred ca cel mai bine ar fi sa iti mai pui un electroventilator in fata. Tipul ala de electroventilator se gaseste pe mai multe masini italiene

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
cit_a - Eram preocupat de faptul ca de si am pus totul in ordine, am surprins foarte des electroventilatorul pornit (chiar si noaptea).Si neavand ceas de temperatura in bord, mi-a fost teama sa nu prajesc motorul (garnitura de chiulasa) din nestiinta si dintr-o posibila eroare din trecut, cand, probabil s-a montat pe masina mea o capota lunga.Nu e de joaca cu sistemul de racire si nu ma lasa sufletul sa ignor manifestarile nefiresti ale masinii mele (elecroventilator pornit mai tot timpul...autoaprinderi la oprirea motorului...etc..)E clar ca ceva e in neregula.Si cum acum e asa de cald incat totul frige la pranz...imagineaza-ti...
nicum - Merci de informatii!E clar!Cat de curand pun fierastraul electric pe ea!!!:).Si cu ocazia asta fac si modificarea estetica de care spuneam (grila ca de Xantia 1).
Electroventilator am Nicu!De la 19 TRD.
.Sa vad ce timp am.
nicum - Merci de informatii!E clar!Cat de curand pun fierastraul electric pe ea!!!:).Si cu ocazia asta fac si modificarea estetica de care spuneam (grila ca de Xantia 1).
Electroventilator am Nicu!De la 19 TRD.

auzi, ce-ar fi sa verifici radiatorul sa nu fie infundat. La ce diferenta mica e intre capota lunga si cea scurta, si mai ales cu grila din bara prin care aerul circula liber,nu cred sa fie cauza problemelor tale...
o curatare a sistemului de racire ar trebui sa-ti faca putina lumina in motor. Oricum ar trebui s-o faci din cand in cand...
o curatare a sistemului de racire ar trebui sa-ti faca putina lumina in motor. Oricum ar trebui s-o faci din cand in cand...
Relu
cdires - Am spalat radiatorul si prin interior si pe afara.Curge apa prin el fara probleme, iar pe afara l-am spalat cu presiune.E perfect curat.Nu l-am decapsat ca sa pot baga ceva prin celule, dar mi-a fost teama ca il distrug.
Acum ma gandesc sa nu am termostatul inadecvat (sa fie pt.alt model si sa deschida mai tarziu)dat nu am avut timp.
Treaba cu autoaprinderile la oprire, am rezolvat-o.Am gasit din pura intamplare, furtunul de vacuum de la delco, rupt de pe carburator.L-am schimbat si nu mai face.
Lucrurile sant clare!O sa ma conving ce e in motor si la ce temperatura functioneaza,in momentul in care montez ceasul de temperatura in bord.Dar sa vedem cand va fi timp si pentru asta.
Multumesc mult pt. sfaturi.
Acum ma gandesc sa nu am termostatul inadecvat (sa fie pt.alt model si sa deschida mai tarziu)dat nu am avut timp.
Treaba cu autoaprinderile la oprire, am rezolvat-o.Am gasit din pura intamplare, furtunul de vacuum de la delco, rupt de pe carburator.L-am schimbat si nu mai face.
Lucrurile sant clare!O sa ma conving ce e in motor si la ce temperatura functioneaza,in momentul in care montez ceasul de temperatura in bord.Dar sa vedem cand va fi timp si pentru asta.
Multumesc mult pt. sfaturi.
la unele termostate este stantzata temperatura de lucru a termostatului , poti sa cumperi altul nou , dar in prealabil sa verifice la tipul de motor pe care-l ai si sa cumperi exact ce-ti prescrie cartea , dar inainte verifica si temostatul daca lucreaza corect ,simplu . trebuie sa ai in termometru cu sonda si un aparat de masura , vas cu apa la flacara , etc .si poti sa-l urmaresti la ce temperatura deschide , inchide . posibil sa fie decalibrat . o zi buna.
cit_a - Multumesc pt. sfaturi!Stiu.M-am gandit si la faptul ca s-ar putea sa nu am termostatul recomandat pe masina.Sa fie unul care deschide mai tarziu si sa fie prea aproape de temperatura de cuplare a termocuplei electroventilatorului.Si in momentul cand deschide termostatul, apa sa fie deja la temperatura la care cupleaza termocupla electroventilatorului.Deci o nesincronizare a acestora.Sau pur si simplu sa fie termostatul decalibrat de batranete, exact cum ai spus tu.
Vad totusi ca de cand am inlocuit acel furtun de vacuum care face legatura intre delco si carburator (de la avansul vacuumatic) parca nici electroventilatorul nu a mai pornit prea des.Inclin sa cred totusi ca si asta a fost cauza.Motorul se incingea fiindca avansul la aprindere, nu intra in plaja de reglaj optima.
Problema e ca aici nu prea merge cu parca si cu mi s-a parut!!!E clar!Trebuie sa-mi fac timp sa montez prima data, in bord, acele ceasuri de temperatura si presiune despre care am mai scris aici.Atunci se va face lumina!Se va sti clar la ce temperatura lucreaza motorul.Nu voi mai merge pe bajbaite...parca mi s-a parut...parca e cam cald motorul...parca tacane avansul.. .
Mi-e ciuda ca am tot ce-mi trebuie acasa, am reusit sa montez sonda de temperatura pe chiulasa, functioneaza, dar nu reusesc sa gasesc timp sa termin lucrarea.Dar o rezolv eu intr-un fel.
.
Multumesc tuturor pt. sfaturi!E super sa vezi ca sant si oameni de suflet si ca pasiunea pentru masinile noastre frumoase leaga prietenii!Chiar daca nu ne-am vazut nici o data; chiar daca nu ne cunoastem...
Vad totusi ca de cand am inlocuit acel furtun de vacuum care face legatura intre delco si carburator (de la avansul vacuumatic) parca nici electroventilatorul nu a mai pornit prea des.Inclin sa cred totusi ca si asta a fost cauza.Motorul se incingea fiindca avansul la aprindere, nu intra in plaja de reglaj optima.
Problema e ca aici nu prea merge cu parca si cu mi s-a parut!!!E clar!Trebuie sa-mi fac timp sa montez prima data, in bord, acele ceasuri de temperatura si presiune despre care am mai scris aici.Atunci se va face lumina!Se va sti clar la ce temperatura lucreaza motorul.Nu voi mai merge pe bajbaite...parca mi s-a parut...parca e cam cald motorul...parca tacane avansul.. .
Mi-e ciuda ca am tot ce-mi trebuie acasa, am reusit sa montez sonda de temperatura pe chiulasa, functioneaza, dar nu reusesc sa gasesc timp sa termin lucrarea.Dar o rezolv eu intr-un fel.

Multumesc tuturor pt. sfaturi!E super sa vezi ca sant si oameni de suflet si ca pasiunea pentru masinile noastre frumoase leaga prietenii!Chiar daca nu ne-am vazut nici o data; chiar daca nu ne cunoastem...
La modelele cu motoare mari, s-a folosit capota scurta atat pt racire, cat si pentru alimentarea fortata cu aer a debitmetrului. Imediat in spatele capotei, este un element de plastic care dirijeaza si distribuie aerul, catre radiator si catre cura de absorbtie a filtrului de aer. Nu este proiectata pentru trasee de oras, ci utilitatea sa este resimtita la drumuri lungi, unde, electrovntilatorul aproape nu lucreaza. Daca nu avea importanta capota, atunci de ce s-ar fi chinuit sa fabrice 2 modele, plus elementele de plastic din spatele ei?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh