BX 16V
Moderator: Echipa Tehnica
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
Au revenit problemele.
Nu stiu daca era asa de la inceput (mi se parea mie ca manca in draci, dar in limite rezonabile capacitatii si puterii motorului) insa azi am observat ca picura benzina... si ... dupa parerea mea, destul de rau. Am vazut ca am lasat ditai dara de lichid dupa mine si mi-am zis ca o fi ulei hidraulic sau ulei normal sau ceva... si m-am lasat pe burta sa vad de unde pica ... pica exact din dreapta rotii dreapta spate, cum te uiti la masina din dreapta, sa zic asa (pe unde e sfera spate dreapta, care la randu ei curge). am facut si o poza, da' nush cat e de relevanta. ce fac?

Nu stiu daca era asa de la inceput (mi se parea mie ca manca in draci, dar in limite rezonabile capacitatii si puterii motorului) insa azi am observat ca picura benzina... si ... dupa parerea mea, destul de rau. Am vazut ca am lasat ditai dara de lichid dupa mine si mi-am zis ca o fi ulei hidraulic sau ulei normal sau ceva... si m-am lasat pe burta sa vad de unde pica ... pica exact din dreapta rotii dreapta spate, cum te uiti la masina din dreapta, sa zic asa (pe unde e sfera spate dreapta, care la randu ei curge). am facut si o poza, da' nush cat e de relevanta. ce fac?


WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
... ceea ce presupun ca inseamna "boom" nu?
luni la 10 ma duc la Ciocarlan sa-mi curete pistonasele de la etrierii spate, daca are cu ce, sa-mi spele sub motor ca e plin de ulei si eventual sa vada si pe unde curge si de ce, si sa-mi schimbe un pivot pe stanga fata ... cu ocazia asta il pun si sa se uite ce furtun s-ar fi fisurat... DAR cum nu pot conduce masina pana acolo, trebuie sa o tractez, si cum pe burta nu se poate tracta ca n-are suspensii, cum fac? o ridic pe pozitia cea mai inalta (de mers) si sper sa nu se lase pana acolo?
ma voi baga putin acum sub ea sa vad daca nu se poate carpi macar "temp" furtunu ala sau ce e...

luni la 10 ma duc la Ciocarlan sa-mi curete pistonasele de la etrierii spate, daca are cu ce, sa-mi spele sub motor ca e plin de ulei si eventual sa vada si pe unde curge si de ce, si sa-mi schimbe un pivot pe stanga fata ... cu ocazia asta il pun si sa se uite ce furtun s-ar fi fisurat... DAR cum nu pot conduce masina pana acolo, trebuie sa o tractez, si cum pe burta nu se poate tracta ca n-are suspensii, cum fac? o ridic pe pozitia cea mai inalta (de mers) si sper sa nu se lase pana acolo?

WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
update:
masina s-a intors din service, problema cu furtunu rezolvata, pivotu' rezolvat, mai curgea un retur pe la sfera spate dreapta, s-a rezolvat si ala...dar:
trebuie NEAPARAT, oriunde, pe oricati bani sa spal motoru dedesupt!!!!! am fost azi la un AGIP, ca am vazut io ca avea d-alea care spala si jos (STUPIDA idee!!!!) si am dat 20 ron, nu arata nici cinestiece masina, si dup-aia ieseau si aburi din radiator (ciudat). pe urma cand am ajuns acasa (10-maxim 15 minute, vreo 4 km maxim, nici atat), am deschis capota si motorul facea ca si cum ar fierbe!
cred ca e o mica-mare problema cu racirea asta, pentru ca:
- niciodata nu trece de vro 70 de grade, parca acolo se blocheaza acu' ala;
- electroventilatoru' mai sta putin dupa ce opresc motoru' da' cand se opreste tot frige tot pe-acolo (de exemplu astazi cand "fierbea motorul", electroventilatorul s-a oprit dupa vreo 30 de secunde)
- cred ca trebuie si uleiul ala neaaaaaaaaaparat schimbat, atat de urgent incat as face asta in spatele blocului, da' e accesu foarte aiurea la filtru, fara rampa. Asa ca voi cumpara filtru, ulei, si o sa fac schimbu' la un service care e la doi pasi (nu mai merg pana la cutitul de argint)
- am facut o prostie cred, pentru ca tot pierde lichidu de racire pe la vasu' de expansiune, i-am pus apa ultima data, cred ca are si cu asta legatura
intrebari:
- daca schimb uleiul si pun lichid ca lumea de racire, se vor mai intampla "evenimente" din astea?
- totusi, de ce nu trece niciodata acul ala de 60-70 de grade?
- unde spal si eu partea de jos a motorului, sa apara odata seria-minune!?
multumesc pentru raspunsurile eventuale.
PS: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeheheheeeeeeeeeeeelp! ca-mi tin **************** aia de la R.A.R. cartea masinii la ei pana nu viu sa-mi dea ITPu'
masina s-a intors din service, problema cu furtunu rezolvata, pivotu' rezolvat, mai curgea un retur pe la sfera spate dreapta, s-a rezolvat si ala...dar:
trebuie NEAPARAT, oriunde, pe oricati bani sa spal motoru dedesupt!!!!! am fost azi la un AGIP, ca am vazut io ca avea d-alea care spala si jos (STUPIDA idee!!!!) si am dat 20 ron, nu arata nici cinestiece masina, si dup-aia ieseau si aburi din radiator (ciudat). pe urma cand am ajuns acasa (10-maxim 15 minute, vreo 4 km maxim, nici atat), am deschis capota si motorul facea ca si cum ar fierbe!
cred ca e o mica-mare problema cu racirea asta, pentru ca:
- niciodata nu trece de vro 70 de grade, parca acolo se blocheaza acu' ala;
- electroventilatoru' mai sta putin dupa ce opresc motoru' da' cand se opreste tot frige tot pe-acolo (de exemplu astazi cand "fierbea motorul", electroventilatorul s-a oprit dupa vreo 30 de secunde)
- cred ca trebuie si uleiul ala neaaaaaaaaaparat schimbat, atat de urgent incat as face asta in spatele blocului, da' e accesu foarte aiurea la filtru, fara rampa. Asa ca voi cumpara filtru, ulei, si o sa fac schimbu' la un service care e la doi pasi (nu mai merg pana la cutitul de argint)
- am facut o prostie cred, pentru ca tot pierde lichidu de racire pe la vasu' de expansiune, i-am pus apa ultima data, cred ca are si cu asta legatura

intrebari:
- daca schimb uleiul si pun lichid ca lumea de racire, se vor mai intampla "evenimente" din astea?
- totusi, de ce nu trece niciodata acul ala de 60-70 de grade?
- unde spal si eu partea de jos a motorului, sa apara odata seria-minune!?
multumesc pentru raspunsurile eventuale.
PS: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeheheheeeeeeeeeeeelp! ca-mi tin **************** aia de la R.A.R. cartea masinii la ei pana nu viu sa-mi dea ITPu'

WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
pai am fost la n spalatorii si peste tot, dupa ce le-am zis exact ce vreau (ca initial mi-au zis ca "frt, noi nu mai spalam motoare, ca -lu unu- i-a pocnit, si nu ne mai bagam", iar io : "nu -frt-, io nu vreau sa-mi speli motoru', ca nu ma intereseaza, eu vreau sa-mi cureti pe jos acolo ca s-apara seria aia") mi-au zis ca nu exista asa ceva, ca nu stiu ce sa zica, etc etc etc. Am citit si pe internet in disperare, absolut nicaieri nu scrie c-ar oferi un astfel de serviciu, da' cica aia din interiorul parcului Autovit ar fi cea mai tare. Maine ma duc si acolo... si daca nici aia nu`mi rezolva, nush ce sa mai fac.
lateredit: stai ca nu eram atent cand am citit, intelesesem in loc de "ridici", "iti ridica" (adica folosind un elevator). e de'ajuns doar s-o dau pe maxim? crezi ca voi gasi vreun spalator dornic sa se bage sub masina si sa se jegoseasca acolo? Daca n-ar vrea, macar sa ma lase pe mine, ca ma bag io...
Inca o chestie... daca sa zicem ca a fost totusi poansonata seria aia... DE CE dumnezeu tocmai ACOLO?? ce-aveau aia in cap?
lateredit: stai ca nu eram atent cand am citit, intelesesem in loc de "ridici", "iti ridica" (adica folosind un elevator). e de'ajuns doar s-o dau pe maxim? crezi ca voi gasi vreun spalator dornic sa se bage sub masina si sa se jegoseasca acolo? Daca n-ar vrea, macar sa ma lase pe mine, ca ma bag io...
Inca o chestie... daca sa zicem ca a fost totusi poansonata seria aia... DE CE dumnezeu tocmai ACOLO?? ce-aveau aia in cap?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
inca un update:
am schimbat si uleiul, i-am pus total quartz 7000 10w40, de provenienta romaneasca. Cand a fost golit, mai avea cred un litru si ceva acolo (amazing, stiu :|). Imediat inainte de schimb, am pus si o solutie "de curatare a motorului". Dupa schimb i-am pus benzina euro4 de 98. Toate astea ptr ca mi se parea mie ca masina incepuse sa faca foarte urat, sa tremure motorul si esapamentul sa faca ciudat. Bineinteles ca masina face exact la fel si acum, scoate fum la fel de albastru si, as far as i can tell, la fel de mult, si incep sa ma sperii...
O sa-i cumpar fise, bujii si delcou noi, da' parca vad ca nici astea nu vor rezolva mare lucru...
Ah, si cat era "pe groapa" masina, cand ii schimba ala uleiu, i-am cerut o carpa plina de motorila si m-am dus sa curat acolo blocu, poate apare seria minune. NADA! nimic! ... sunt terminat, raman si fara bani ...
am schimbat si uleiul, i-am pus total quartz 7000 10w40, de provenienta romaneasca. Cand a fost golit, mai avea cred un litru si ceva acolo (amazing, stiu :|). Imediat inainte de schimb, am pus si o solutie "de curatare a motorului". Dupa schimb i-am pus benzina euro4 de 98. Toate astea ptr ca mi se parea mie ca masina incepuse sa faca foarte urat, sa tremure motorul si esapamentul sa faca ciudat. Bineinteles ca masina face exact la fel si acum, scoate fum la fel de albastru si, as far as i can tell, la fel de mult, si incep sa ma sperii...
O sa-i cumpar fise, bujii si delcou noi, da' parca vad ca nici astea nu vor rezolva mare lucru...
Ah, si cat era "pe groapa" masina, cand ii schimba ala uleiu, i-am cerut o carpa plina de motorila si m-am dus sa curat acolo blocu, poate apare seria minune. NADA! nimic! ... sunt terminat, raman si fara bani ...
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
and another update:
mi-am luat inima inima in dinti si m-am bagat sa-mi curat singur vasu' de lhm si sa schimb lichidu' din el implicit.
observatii:
- lichidul pe care l-am scos de-acolo era foarte dubios, avea o culoare albastruie spre galben sa zic asa, e inodor din ce-mi dau seama, nu era FOARTE plin de jeg ... din cate stiu eu h46 e portocaliu, lhm verde deschis, hydraurincage rosu parca ... deci ce dumnezeu era ala?!? mie imi semana la consistenta si culoare cu un ulei normal de motor :| :|
- am curatat si sita din vas, nici aia nu era extrem de jegoasa, ma asteptam la mai rau ..
- am pus vasu la loc, am turnat hydraurincage pana s-a facut full, am pornit si ... nada! nici macar nu dadea impresia c-ar vrea sa salte, si am lasat-o destul servo deloc deloc, i-am dat stanga maxim, dreapta maxim ... nothing.. am inteles ca trebuie sa dau maxim o tura de surubu de la disjunctor ca sa se amorseze pompa... i'll do that too ... si revin cu detalii
E posibil sa fi murit pompa??
Si inca o intrebare, daca mi-am rupt carligu de remorcare de pe partea cu furtunu' care duce la rezervoru de benzina, e vreo sansa sa se sdeze la loc fara sa ma coste o avere?
mi-am luat inima inima in dinti si m-am bagat sa-mi curat singur vasu' de lhm si sa schimb lichidu' din el implicit.
observatii:
- lichidul pe care l-am scos de-acolo era foarte dubios, avea o culoare albastruie spre galben sa zic asa, e inodor din ce-mi dau seama, nu era FOARTE plin de jeg ... din cate stiu eu h46 e portocaliu, lhm verde deschis, hydraurincage rosu parca ... deci ce dumnezeu era ala?!? mie imi semana la consistenta si culoare cu un ulei normal de motor :| :|
- am curatat si sita din vas, nici aia nu era extrem de jegoasa, ma asteptam la mai rau ..
- am pus vasu la loc, am turnat hydraurincage pana s-a facut full, am pornit si ... nada! nici macar nu dadea impresia c-ar vrea sa salte, si am lasat-o destul servo deloc deloc, i-am dat stanga maxim, dreapta maxim ... nothing.. am inteles ca trebuie sa dau maxim o tura de surubu de la disjunctor ca sa se amorseze pompa... i'll do that too ... si revin cu detalii
E posibil sa fi murit pompa??
Si inca o intrebare, daca mi-am rupt carligu de remorcare de pe partea cu furtunu' care duce la rezervoru de benzina, e vreo sansa sa se sdeze la loc fara sa ma coste o avere?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
da..pai h46-le ala devine undeva spre incolor..galben...sau spre negru datorita mizeriei din instalatie..
pompa hidraulica o amorsezi manual.Se desface furtunul si bagi ulei atat in pompa, cat si in furtun. Ea nu are ulei, de aia nu se ridica. A stat mult si s-a scurs uleiul din pompa si furtun. O poti lasa si o vesnicie pornita ca tot nu o sa se ridice daca nu amorsezi manual pompa. Ea nu are suficienta forta sa iti traga din vas!! Acum chiar nu am timp dupa cum ti-am spus datorita sesiunii, dar dupa sesiune promit ca vin sa ne uitam la masina.
pompa hidraulica o amorsezi manual.Se desface furtunul si bagi ulei atat in pompa, cat si in furtun. Ea nu are ulei, de aia nu se ridica. A stat mult si s-a scurs uleiul din pompa si furtun. O poti lasa si o vesnicie pornita ca tot nu o sa se ridice daca nu amorsezi manual pompa. Ea nu are suficienta forta sa iti traga din vas!! Acum chiar nu am timp dupa cum ti-am spus datorita sesiunii, dar dupa sesiune promit ca vin sa ne uitam la masina.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
desi masina se ridica imediat (mai putin de 10 secunde de cand o pornesc... chiar 5 as zice) ... pierde se pare si lichid hidraulic, tot de undeva de sub motor (ca si antigelul)
de unde ar putea proveni? cred ca ea de fapt numai lichid hidraulic a pierdut mereu, dar cum cel vechi era negru si semana cu uleiu de motor, eu credeam ca pierde ulei...
si acuma o portie de logica mecanica de-a mea: daca pierde vizibil antigel numai cu motorul pornit, si pompa de apa e antrenata de motor, e posibil sa fie de vina vreun furtun care duce la ea? imi puteti sugera o solutie temporara, cat sa ma tina pana la un service? merci
de unde ar putea proveni? cred ca ea de fapt numai lichid hidraulic a pierdut mereu, dar cum cel vechi era negru si semana cu uleiu de motor, eu credeam ca pierde ulei...
si acuma o portie de logica mecanica de-a mea: daca pierde vizibil antigel numai cu motorul pornit, si pompa de apa e antrenata de motor, e posibil sa fie de vina vreun furtun care duce la ea? imi puteti sugera o solutie temporara, cat sa ma tina pana la un service? merci
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw