Se incalzeste!
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@mariusbv: verifica intii tesniunea de pe baterie cu motorul pornit. E bine sa nu fie mai jos de 13.5 si nu mai mare de 14.5
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
mariusbv - Verifica intinderea curelelor de accesorii.Masoara tensiunea pe baterie cu motorul pornit.Tre sa fie 14-14,2 V.Vezi sa nu ai vre-un scurt prin bord si sa ti se aprinda de aiurea martorii de temperatura si incarcare.Asigura-te ca aprinderea acelor becuri din bord e intemeiata.Te convingi de asta, masurand cu un alt aparat.Alta legatura nu exista intre temperatura apei, electroventilatoare si incarcarea bateriei.Chiar daca ti-au pornit electroventilatoarele pot merge 24 de ore daca alternatorul debiteaza curent suficient.
Chiar daca ai oprit motorul si automat, alternatorul nu mai incarca...daca electroventilatoarele sant conectate corect,trebuie sa se opreasca atunci cand opresti motorul.Nu e ca la celelalte masini,cand opresti motorul si electroventilatorul mai functioneaza cateva minute.Deci nu are cum sa se descarce bateria cu motorul oprit.Bateria se descarca doar in momentul cand alternatorul nu mai incarca.Si poate fi o defectiune in el, sau cureaua de antrenare rupta.Daca acesta ar fi functionat si incarca bateria electroventilatoarele puteau merge non-stop, fara nici un risc.Nu sant ele de vina!
Chiar daca ai oprit motorul si automat, alternatorul nu mai incarca...daca electroventilatoarele sant conectate corect,trebuie sa se opreasca atunci cand opresti motorul.Nu e ca la celelalte masini,cand opresti motorul si electroventilatorul mai functioneaza cateva minute.Deci nu are cum sa se descarce bateria cu motorul oprit.Bateria se descarca doar in momentul cand alternatorul nu mai incarca.Si poate fi o defectiune in el, sau cureaua de antrenare rupta.Daca acesta ar fi functionat si incarca bateria electroventilatoarele puteau merge non-stop, fara nici un risc.Nu sant ele de vina!
multumesc de sfaturi baieti.
nici nu m-am gandit ca ar fi de vina electroventilatoarele.....desi atunci cand m-am uiat la motor si am vazut ca intradevar imi fierbe apa pe la vasul de expansiune..... un ventilator totusi mergea.... celalalt nu..... e posibil sa nu-mi functioneze bine acel senzor termic de la baza radiatorului..... sau poate e de vina termostatul..... pot fi si acestea niste cauze....... pt a-mi continua drumul .am legat cele douva ventilatoare intre ele( sau pe direct)......am mers ceva dar iar mi se aprindea becul ...... si apoi mi-am dat seama ca de fapt e din baterie....... am avut noroc ca m-am dus cu un prieten care venise cu masina..... si mergeam o bucata de drum cu o baterie..... apoi ne opream imi dadea bateria lui incarcata, o puneam la mine... pe a mea la el pana o incarca si tot asa
am sa masor sa vad ce tensiune am la baterie cu mot pornit.... dar cred ca e din alternator problema......... ma bazez si pe faptul ca am pus o baterie incarcata pe ea in timp ce stationa in fata blocului si dupa ce am lasat mot sa mearga ceva vreme si am tot umblat pe la diverse chestii......... am luat bateria si am puso din nou pe alta masina..... si ... nimic... moarta
nici nu m-am gandit ca ar fi de vina electroventilatoarele.....desi atunci cand m-am uiat la motor si am vazut ca intradevar imi fierbe apa pe la vasul de expansiune..... un ventilator totusi mergea.... celalalt nu..... e posibil sa nu-mi functioneze bine acel senzor termic de la baza radiatorului..... sau poate e de vina termostatul..... pot fi si acestea niste cauze....... pt a-mi continua drumul .am legat cele douva ventilatoare intre ele( sau pe direct)......am mers ceva dar iar mi se aprindea becul ...... si apoi mi-am dat seama ca de fapt e din baterie....... am avut noroc ca m-am dus cu un prieten care venise cu masina..... si mergeam o bucata de drum cu o baterie..... apoi ne opream imi dadea bateria lui incarcata, o puneam la mine... pe a mea la el pana o incarca si tot asa
am sa masor sa vad ce tensiune am la baterie cu mot pornit.... dar cred ca e din alternator problema......... ma bazez si pe faptul ca am pus o baterie incarcata pe ea in timp ce stationa in fata blocului si dupa ce am lasat mot sa mearga ceva vreme si am tot umblat pe la diverse chestii......... am luat bateria si am puso din nou pe alta masina..... si ... nimic... moarta
BX
mariusbv - Vezi ca nu e permis sa deconectezi bateria de la instalatia masinii, cu motorul pornit.In felul asta, arzi aproape sigur puntea de diode din alternator, sau releul regulator de tensiune.Cand vrei sa schimbi bateria cu alta, opresti motorul si apoi deconectezi bateria.
Legat de fierberea motorului, in primul rand verifica termostatul, sa nu fie blocat pe inchis.Dar mare atentie, ca daca fierbe motorul prea mult timp, pe langa garnitura de chiulasa, care se arde, se coxeaza si segmentii (se arde uleiul in santurile segmentilor, formeaza calamina, blocheaza segmentii in canale si scade compresia motorului...incepe sa consume ulei...).Nu te juca ca te bagi in altele.Nu mai merge asa cu ea, pana nu remediezi defectiunea.Poti verifica daca a patit ceva motorul, observand daca in demaraj, scoate fum albastru.Iar garnitura de chiulasa....nu tre sa bolboroseasca in vasul de expansiune.Bun.Ai ajuns cu ea acasa.Verifica totul inainte de a mai merge cu ea.
Legat de fierberea motorului, in primul rand verifica termostatul, sa nu fie blocat pe inchis.Dar mare atentie, ca daca fierbe motorul prea mult timp, pe langa garnitura de chiulasa, care se arde, se coxeaza si segmentii (se arde uleiul in santurile segmentilor, formeaza calamina, blocheaza segmentii in canale si scade compresia motorului...incepe sa consume ulei...).Nu te juca ca te bagi in altele.Nu mai merge asa cu ea, pana nu remediezi defectiunea.Poti verifica daca a patit ceva motorul, observand daca in demaraj, scoate fum albastru.Iar garnitura de chiulasa....nu tre sa bolboroseasca in vasul de expansiune.Bun.Ai ajuns cu ea acasa.Verifica totul inainte de a mai merge cu ea.
sa stii ca de fiecare data cand schimbam bateria . opream motorul. .... inclin sa cred ca problema este din alternator pt ca dupa ce schimbam bateria....nu mai aveam probleme cu temperatura.... ori daca era din termostat mi s-ar fi aprins becul in continuare..... in ceea ce priveste mersul cu masina..... nu merg dekoc cu ea.... pt ca mai am ceva examene de dat si pana nu remediez situatia nu ma arunc cu ea prin oras. fumul iese negru din cate am vazut.... e drept ca la demaraj nu stiu cum o fii...... se poate si cu masina stationata si mot pornit dar ambalat???? se observa si asa fumul albastru??? si apropo de ce iese fumul albastru atunci cand sunt probleme???
BX
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca masori tensiunea pe baterie cu motorul oprit, te vei lamuri imediat daca e de la alternator sau nu.
Fumul albastru provine de la ulei ars, cel negru de la amestec bogat.
Fumul albastru provine de la ulei ars, cel negru de la amestec bogat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
si inca ceva..... sper sa nu fiu off topic......... daca am gasit filtrul de aer imbacsit cu ulei si pe furtunasul acela ce venea din gura de umplere ...picura ulei..... e de rau??? sau poate fi din separatorul acela de ulei...( am avut probl de genul acesta si la un oltcit).......e posibil sa se fi dus particule de ulei in turbina sau in intercooler???....... sper sa nu primesc raspunsuri din categoria celor rau-prevestitoare



BX
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh