Servodirectie
Moderator: Echipa Tehnica
Servodirectie
Am servodirectie la masina, insa volanul merge mai greu, decat la o masina fara servo.
Am apelat la un speciaist in servo-directii, casete de directie etc, si mi-a zis ca nu are nimic caseta de directie, mai bine sa apelez la cineva care se pricepe in general la sistemul asta hidraulic, si ca este posibil, ca este stricat sau nu functioneaza distribuitorul........
el s-a referit la disjunctor ? Unde se aeriseste si sistemul ? sau este vorba de altceva ?!
Va rog sa ma ajutati macar cu niste sfaturi, cam de unde as putea sa incep...
mersi
Am apelat la un speciaist in servo-directii, casete de directie etc, si mi-a zis ca nu are nimic caseta de directie, mai bine sa apelez la cineva care se pricepe in general la sistemul asta hidraulic, si ca este posibil, ca este stricat sau nu functioneaza distribuitorul........
el s-a referit la disjunctor ? Unde se aeriseste si sistemul ? sau este vorba de altceva ?!
Va rog sa ma ajutati macar cu niste sfaturi, cam de unde as putea sa incep...
mersi
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
G
Masina se ridica,ai frane?Daca da,inseamna ca nu e vorba ca nu e aerisita instalatia,inseamna ca ai probleme cu distribuitorul de servodirectie,cu disjunctorul sau poate chiar nu ai ulei suficient in vas.
Ulei in vas am, pentru ca acum 2 saptamani am pus ulei "curat".
In timp ce se ridica masina, daca apas pe frana, am observat, ca nu se mai ridica, cum dau drumul la frana, imediat "sare" in sus, adica isi continua ridicarea. Insa nu am incercat pana acu sa vad daca tine sau nu.
Distribuitorul si disjunctorul este unu si acelasi sau nu ? :))
Cam ce probleme ar putea fi?
Cum as putea sa verific ?......sa imi dau seama ce problema are ?
Distribuitorul asta ( disjunctorul ) se poate repara !?
In timp ce se ridica masina, daca apas pe frana, am observat, ca nu se mai ridica, cum dau drumul la frana, imediat "sare" in sus, adica isi continua ridicarea. Insa nu am incercat pana acu sa vad daca tine sau nu.
Distribuitorul si disjunctorul este unu si acelasi sau nu ? :))
Cam ce probleme ar putea fi?
Cum as putea sa verific ?......sa imi dau seama ce problema are ?
Distribuitorul asta ( disjunctorul ) se poate repara !?
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
d
Daca zici ca atunci cand apesi frana nu se mai ridica,inseamna ca nu e vorba ca nu e aerisit sistemul!Posibile cauze pentru care ai probleme:pompa de fgrana e f.f uzata(banuiesc ca si fasaie cand apesi frana);pompa de ulei hidraulic f. uzata si baga prea putin debit;disjunctorul-conjunctor uzat(verifica totusi si sfera centrala).Cred ca la una din astea 3 e problema.Distribuitorul de servodirectie nu e unul si acelasi cu disjunctorul(cel cu sfera centrala) ci e o chestie din care pleaca 4 conducte situata deasupra disjunctorului.Cred ca nu acest distribuitor e problema,ci presiunea scazuta ce nu e suficienta si pt servodirectie.Am spus CRED,nu e un verdict sigur,asa ca poate isi mai dau si baietii mai priceputi din club cu parerea.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
comportamentul referitor la ridicatul masinii in functie de cum apesi sau nu frina e normal
Problema la tine e alta: mizerie in circuitul hidraulic. Iti recomand sa folosesti hydraurincage. E posibil ca directia ta sa nu se comporte tot timpul la fel, adica are momente cind merge mai bine si momente cind merge mai greu. Nu e suficient sa schimbi uleiul hidraulic. Trebuie sa mai speli si sitele din rezervor si rezervorul.
De asemenea e posibil ca unele componente ale servodirectiei, in speta distributorul sa fie faulty. DIn fericire exista un kit de reparatie. Arunca un ochi aici:
http://www.tramontana.co.hu/citroen/sus ... spens.html
sa clarificam si citiva termeni:
- disjunctorul este acea componenta care cupleaza sa nu pompa hidraulica, a.i. presiunea sa fie in circuit intre 140 si 175 de bari. practic el stabileste directia pe care o ia uleiul care vine de la pompa: in circuit sau pe retur.
- distributorul de servo (flow distributor) este acea componenta care asista directia si care primeste presiune de la disjunctor.
Hope this helps.



Problema la tine e alta: mizerie in circuitul hidraulic. Iti recomand sa folosesti hydraurincage. E posibil ca directia ta sa nu se comporte tot timpul la fel, adica are momente cind merge mai bine si momente cind merge mai greu. Nu e suficient sa schimbi uleiul hidraulic. Trebuie sa mai speli si sitele din rezervor si rezervorul.
De asemenea e posibil ca unele componente ale servodirectiei, in speta distributorul sa fie faulty. DIn fericire exista un kit de reparatie. Arunca un ochi aici:
http://www.tramontana.co.hu/citroen/sus ... spens.html
sa clarificam si citiva termeni:
- disjunctorul este acea componenta care cupleaza sa nu pompa hidraulica, a.i. presiunea sa fie in circuit intre 140 si 175 de bari. practic el stabileste directia pe care o ia uleiul care vine de la pompa: in circuit sau pe retur.
- distributorul de servo (flow distributor) este acea componenta care asista directia si care primeste presiune de la disjunctor.
Hope this helps.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Personal nu cred ca e normal ca masina sa nu se mai ridice in momentul in care apesi frana!In plus,am inteles ca servodirectia nu-i functioneaza deloc,ci se comporta ca si cum ar fi una mecanica!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ba e normal pt ca la Citroen-urile hidraulice, presiunea pt frine se ia din suspensia spate. Testul e urmatorul: se culca masina pe burta, se apasa pe frina, se porneste motorul si se ridica masina. Ar trebui ca doar fata sa se ridice, spatele sa se ridice doar cind se elibereaza frina.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
t
Gresit Nicum!Asa ceva se intampla numai la uzuri peste masura!Din ce zici tu,ar insemna ca in mers,in timp ce franez,spatele ar trebui sa se lase!Cred ca ar fi putea fi foarte daunator in curbe pentru stabilitatea masinii pe sosea!Nu e normal ca in timp ce se ridica masina,daca apesi frana,sa se opreasca din ridicat!Magyari,cand apesi mai puternic sau pt mai mult timp frana,nu cumva se aprinde si becul rosu cu "stop",de la ulei hidraulic?
Daca pompa de frana e dusa la franare coboara spatele si fasaie constant cat ti pedala apasata.
In ceea ce priveste directia...poate fi distribuitorul de directie uzat...ar trebui sa piarda ulei(chiar si forte putin) sau garniturile de la caseta de directie (la fel ar trebui sa piarda ulei)
Nu stiu daca ce am zis eu este o regula dar la ambele masini am patzit la fel.
In ceea ce priveste directia...poate fi distribuitorul de directie uzat...ar trebui sa piarda ulei(chiar si forte putin) sau garniturile de la caseta de directie (la fel ar trebui sa piarda ulei)
Nu stiu daca ce am zis eu este o regula dar la ambele masini am patzit la fel.
teo, e normal, si a ta face la fel, poti sa faci o proba. nu are legatura cu presiunea din suspensie sau frine, care trece prin distribuitor si... bla bla bla ci cu faptul ca rotile din spate trebuie sa ruleze, sa se roteasca adica in clipa cind masna incepe sa se ridice. din acelasi motiv frina de mina e pe fata, ca sa nu o uiti trasa si sa te intrebi de ce nu se ridica sau mai rau sa faci asta des si sa pocneasca ceva pe acolo pentru ca efectul e ca si cum ai incarca masina cu o greutate mai mare decit poate ridica. in rest, si eu cred ca e o problema de mizerie sau de reparat distribuitorul de servo
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Din cele discutate mai sus, mi-a venit o intrebare.
In momentul in care masina este oprita, sa zicem pe un deal, il pornesc, si pana nu se ridica am obiceiul sa raman nemiscat cu masina, dar fiind pe deal trebuie sa apas ori frana, ori sa actionez frana de mana.
Aceasta "operatie" este sanatoasa ?
Eu, oricum folosesc frana de mana, ca altfel nu se ridica masina, insa iarna este cam periculoasa, deoarece se pot bloca placutele, cel putin in cazul meu. Deci, ce sugestii imi dati????
Cealalta problema, dupa ce am schimbat rulmentii, simeringuri etc pe spate + sfera centrala, am observat un lucru interesant......in timpul franarii masina se lasa in jos, iar din cate am observat, mai cu seama partea din spate sa lasa in jos. Este normal !? Sau mai bine zis, pe cum sa rezolv problema ? Mai doresc sa adaug si faptul ca de foarte multe ori masina "franeaza" putin, adica, pe pante mai mici, nu "aluneca", il scot din viteza, si sta pe loc..........deci ceva nu e in regula. Mai ales acum cu zapada si gheata, este greu sa pornesc, spatele este franat, iar rotile din fata aluneca mult mai repede..........e tare neplacut, credeti-ma :))
Am auzit fel de fel de chesti, insa ma intereseaza parerea voastra.
Am auzit ca ar fi mizerie in pompa de frana, si ca trebuie curatata, sau chiar cumparata una nou ?! mai exact, care este pompa de frana, si pot s-o curat si eu acasa, in garaj intr-un week-end, sau este mai complicat !?
Am mai auzit si o parare, ca nu stiu ce pistonase ar fi blocate, si trebuie bagat putin ulei nu stiu unde si o se fie ok.
va rog dati-mi niste idei, ca urmeaza sa plec in munti, si mie frica ca o sa raman undeva pe un deal blocat :))
mersi si astept
In momentul in care masina este oprita, sa zicem pe un deal, il pornesc, si pana nu se ridica am obiceiul sa raman nemiscat cu masina, dar fiind pe deal trebuie sa apas ori frana, ori sa actionez frana de mana.
Aceasta "operatie" este sanatoasa ?
Eu, oricum folosesc frana de mana, ca altfel nu se ridica masina, insa iarna este cam periculoasa, deoarece se pot bloca placutele, cel putin in cazul meu. Deci, ce sugestii imi dati????
Cealalta problema, dupa ce am schimbat rulmentii, simeringuri etc pe spate + sfera centrala, am observat un lucru interesant......in timpul franarii masina se lasa in jos, iar din cate am observat, mai cu seama partea din spate sa lasa in jos. Este normal !? Sau mai bine zis, pe cum sa rezolv problema ? Mai doresc sa adaug si faptul ca de foarte multe ori masina "franeaza" putin, adica, pe pante mai mici, nu "aluneca", il scot din viteza, si sta pe loc..........deci ceva nu e in regula. Mai ales acum cu zapada si gheata, este greu sa pornesc, spatele este franat, iar rotile din fata aluneca mult mai repede..........e tare neplacut, credeti-ma :))
Am auzit fel de fel de chesti, insa ma intereseaza parerea voastra.
Am auzit ca ar fi mizerie in pompa de frana, si ca trebuie curatata, sau chiar cumparata una nou ?! mai exact, care este pompa de frana, si pot s-o curat si eu acasa, in garaj intr-un week-end, sau este mai complicat !?
Am mai auzit si o parare, ca nu stiu ce pistonase ar fi blocate, si trebuie bagat putin ulei nu stiu unde si o se fie ok.
va rog dati-mi niste idei, ca urmeaza sa plec in munti, si mie frica ca o sa raman undeva pe un deal blocat :))
mersi si astept
in primul rind ma bucur ca te-ai apucat sa faci cite ceva la masina (parea cam zapacita). in al doilea rind problema cu spatele in esenta nu e anormala, adica la o frinare mai puternica e ok sa simti ca spatele coboara un pic. problema e ca ramine infrinata, ceea ce poate insemna cam 3 lucruri: dozator stricat (fisiie cind apesi frina?), o oarecare lipsa de aerisire (mai putin probabil) sau un oarecare gripaj (poate numai pe o parte) al vreunui etrier (pistonas) de frina de pe spate. mai mult decit sa mearga un pic infrinata nu are ce sa se intimple teoretic, dar practic poti ramine fara placute de frina sau mai grav poti derapa pe drum alunecos. in orice caz insa nu te apuca sa desfaci pompa (dozatorul) de frina. rezultatele pot fi dezastroase, adica sa nu mai mearga deloc, sau si mai infrinat. cel mai bine e sa tragi de el asa cit mai poti dar sa faci rost de unul cit mai repede. cit despre povestea cu panta, asa cum ai invatat si la scoala, se trage frina de mina, care actioneaza pe fata nu pe spate. deci nu are ce sa se intimple rau. bafta si concediu placut
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E normal ca masina sa se lase la frinare. Acum nu stim cit de tare se lasa la tine.
BX-ul nu are pompa de frina... e doar o singura pompa, cea hidraulica
Frina se realizeaza prin intermediul unui dozator, adica o supapa care controleaza cit din presiunea din sistemul hidraulic se duce in etrieri.
Cind se blocheaza pistonasele ramii fie cu rotile blocate, fie nu mai ai frine sau alte comportamente dubioase.
BX-ul nu are pompa de frina... e doar o singura pompa, cea hidraulica


Frina se realizeaza prin intermediul unui dozator, adica o supapa care controleaza cit din presiunea din sistemul hidraulic se duce in etrieri.
Cind se blocheaza pistonasele ramii fie cu rotile blocate, fie nu mai ai frine sau alte comportamente dubioase.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
@nicum, derutezi omul de tot! daca exista un gripaj la vreun etrier se poate manifesta fie prin lipsa totala a frinei la roata respectiva, fie prin mersul infrinat tot timpul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh