Pagina 1 din 1
Reglaj faza scurta BX
Scris: Lun 03-Oct-2005 12:52
de nicum
Cum se face reglajul farurilro la BX? Mai exact cum trebuie sa bata faza scurta, distante, etc. Stiu ce suruburi tb sa invirt ca sa modific unghiul farurilor.
Scris: Mar 04-Oct-2005 08:45
de khan
mi se pare ca se regleaza la 1,5 %. asta inseamna ca la 100 de m lungime a fascicolului, deviatia in jos a razei de lumina e de 1,5 metri. daca calculezi inaltimea farurilor fata de sol cu masina ridicata pe normal si folosesti 3 simpla, afli distanta la care cade lumina pe asfalt. sau le reglezi pina se vede bine
Scris: Mar 04-Oct-2005 10:39
de nicum
Nu am inteles foarte exact... poti sa fii mai explicit? Eu am intrebat pe la mine la bloc si am aflat ceva de genul faza scurta tb sa bata max 30m (dar eu am impresia ca ma mine bate prea in pamint) si faza lunga min 100m. Oricum ideea e ca reglajul se face dupa faza scurta.
Mai stiu ca la RAR au un perete, iar masina se aseaza la x m de perete si se face reglajul fazei scurte, dar nu stiu cum trebuie sa bata farurile la distanta respectiva.
Scris: Mar 04-Oct-2005 11:39
de khan
pai mai zic inca o data: daca la 100m trebuie sa aiba o deviatie in jos de 1,5m, aseaza-te la o distanta x de un perete si calculeaza inaltimea y la care sa bata farurile tinind cont de inaltimea lor si de caderea de 1,5 m la 100m. foloseste metoda de 3simpla. inteles?
Scris: Mar 04-Oct-2005 14:40
de nicum
OK
Scris: Mar 04-Oct-2005 14:53
de Draku
acu' nu ca vreau sa continui "celebra" discutie

, dar in cartea tehnica a lui trabi (nu cartea de reparatii, ci cartea utilizatorului) era un subcapitol in care se arata cum se reglau farurile: rotile umflate corect, fara incarcatura, trabi pus la 5 metri distanta de un perete, perpendicular, si se dadeau niste masuratori, acolo....

oricum datele alea nu se aplica la un bx....
Scris: Mar 04-Oct-2005 15:19
de nicum
Aplicind regula de 3 simpla, daca la 100m tb sa cada 1.5m, inseamna ca la 10m tb sa cada 0.15m.... Cam greu de masurat... vad eu cum o scot la capat...
Scris: Mar 04-Oct-2005 16:03
de khan
pai masori inaltimea pina la mijlocul farului cu mot pornit, masina pe normal, te asiguri ca terenul e drept pina la perete, iar pe perete marchezi o inaltime mai mica cu 0,15m fata de inaltimea farurilor, cu masina parcata la 10 m de zid. e greu? mai adaug ca farul drept trebuie sa bata usor in ext si o idee mai sus decit stingul, iar stingul mai spre centru. acuma chiar te-am bagat in ceata

Scris: Mar 04-Oct-2005 19:40
de @lucian
Tine cont si daca masina e ridicata egal de fata si spate.
Scris: Mar 04-Oct-2005 21:13
de paga
am gasit intr-un manual (revue pratique de tehnique automobile) urmatoare schema:
se aseaza masina la distanta de 5 metri de un perete (masurata de la far, nu de la bara). Se traseaza pe perete o linie orizontala la aceeasi inaltime (H) ca si cel mai inalt punct al farului. De la linia trasata, in jos, va fi o zona neiluminata (d).
Pentru diferite inaltimi H (prima coloana) corespund urmatoarele d:
60 cm - 10 mm
65 cm - 11 mm
70 cm - 11,5 mm
75 cm - 12,5 mm
80 cm - 13,5 mm
in conditiile spuse mai sus: sol plan si roti corect umflate.
Scris: Mar 04-Oct-2005 21:46
de paga
am facut un desen sa fie mai usor de inteles. din suruburi,
d-ul se modifica.

Scris: Lun 10-Oct-2005 20:21
de nicum
Am iesit duminica noaptea pe o strada intunecata si am facut reglajul farurilor ochiometric: cam la 50m raza atinge pamintul, stinga bate un pic mai jos... sa vedem la drum lung cum o sa fie...