costeniuc scrie:Salut,
Am cateva probleme cu instalatia de racire la un Citroen BX 16 TRS.
1. La bord, se aprinde STOP impreuna cu martorul pentru nivelul lichidului de racire.
2. La un drum de la P-ta Unirii la P-ta Muncii (approx. 5 km.), s-a aprins martorul de pre-semnalizare (galben) pentru temperatura lichidului de racire.
3. La o cercetare approximativa, am descoperit ca radiatorul prezinta un mic por prin care pierde zilnic approx. 50-75 ml lichid, dar nu cred ca asta este cauza aprinderii martorilor de nivel si temperatura lichid racire.
Ce solutii (mai acceptabile dpdv financiar si tehnic exista pentru astuparea acelui por)?
In ceea ce priveste aprinderea martorilor mai sus mentionati, care ar putea fi cauza?
Sorin
1.- Adica cel de culoare albastra?... probabil ca sonda din vasul de expansiune iti arata bine (poti sa verifici). Din ce povestesti tu se pare ca martorul functioneaza corect. Sonda este la jumatatea vasului de expansiune, in partea stinga a radiatorului cum privesti din partea din fata a masinii. Scoate mufa sondei si vezi care mai e starea becului.
E normal ca cei doi martori sa se aprinda impreuna si e chiar bine ca se intimpla asta. La alte masini, daca nu iti merge becul poti sa calezi motorul cu brio. Si inca un amanunt: in spatele martorului STOP stau 2 becuri, nu unul.
Daca scoti busonul vasului de expansiune (dar nu imediat dupa ce ai oprit motorul, lasa-l jumatate de ora sa se raceasca) si te uiti atent, eventual cu o lanterna s-ar putea sa vezi nivelele de minim si max.
2.- Probabil ca datorita pierderii de lichid de racire se incalzeste motorul. Probabil ca nu are sens sa verifici sonda de temperatura, care este undeva in spatele carburatorului (if any), pe linga filtrul de aer si baterie. Trebuie sa te uiti atent, pentru ca e mai greu vizibila. Linga sonda respectiva se afla si sonda de presiune de ulei.
5 km nu e mult, mai ales ca in intervalul asta sint nenumarate stopuri.
3.- Daca porul e prin metal in principiu se poate suda, daca e prin plastic un adeziv de gen poxipol/loctite te-ar putea ajuta. Atentie: datorita faptului ca circuitul de racire e sub presiune exista riscul ca lipitura sa cedeze relativ repede. Asadar daca vrei sa cirpesti, incearca sa gasesti pe cineva de specialitate.
Daca nivelul lichidului de racire se afla sub minim, atunci e normal sa se aprinda martorii (cel de nivel pentru ca a scazut lichidul, cel de temperatura pentru ca s-a incalzit motorul, doar a venit sezonul cald nu?)
Cit te-ar putea costa distractia asta, habar n-am... inca n-am avut probleme cu radiatorul, la mine circuitul e practic etans. Dar avind in vedere importanta circuitului de racire si faptul ca in curind vor veni temperaturi foarte mari iti recomand sa nu te uiti la bani. De asemenea ai in vedere ca la tipul asta de masina nu prea poti sa ramii in drum cu o pana de motor si sa vina apoi sa te tracteze cineva, pentru ca daca nu merge motorul, masina se "scufunda" si esti in pericol sa dai cu ea de denivelarile din Gropanesti. Iar alternativa transportului pe platforma e extrem de costisitoare.