Pagina 1 din 2

parbriz

Scris: Vin 25-Noi-2005 11:07
de dragos
va salut pe toti,o mica intrebare am si eu.stie careva cum se monteaza un parbriz?
merci.

Scris: Vin 25-Noi-2005 11:37
de sorin.
Lipit sau cu cheder?

Scris: Vin 25-Noi-2005 11:48
de dragos
cred ca e lipit

e

Scris: Vin 25-Noi-2005 12:01
de Teo-Onesti
Cu astea lipite e mai greu.Cel mai bine e sa mergi intr-un service specializat.

Scris: Vin 25-Noi-2005 12:40
de eugenro2001
La BX parbrizul este lipit. Cel mai bine este sa mergi la un service specializat deoarece au tot ce trebuie. De exemplu, adezivul de la vechiul parbriz se taie cu o sarma speciala cu sectiune patrata. Dupa lipirea parbrizului nou acesta se fixeaza pe pozitie cu o chinga iar masina nu trebuie sa fie miscata un anumit numar de ore.

Scris: Vin 25-Noi-2005 14:29
de khan
cu un pic de indeminare se poate face si acasa dar trebuie sa te mai ajute cineva. se poate folosi un cablu de acceleratie pe care in prealabil il subtiezi (ii tragi afara din fire) 2 patenti si mastile de la stilpii din fata scoase. apoi, daca parbrizul e compromis, se baga surubelnita pe o laterala si se ridica pina cind ai loc sa bagi sirma. daca ai un cutter ianinte ca sa ii tai lipitura pe interior, nu ar fi rau. apoi, infasori sirma pe un patent si pe celalalt si, cu grija sa nu te atingi de tabla pentru ca sirma se va rupe, tragi cind tu cind celalalt ianintind prin lipitura. ca sfat nu incerca sa tragi de geam in speranta ca daca mai e putin lipit undeva se va desprinde singur pentru ca se va sparge mai usor decit crezi, deci taie-l complet inainte de al scoate. apoi e f important sa cureti tot ce a ramas din masticul acela lipit de cadrul geamului, ar putea sa fie lipit partial si cind il pui pe cel nou peste sa se desprinda. apoi trebuie degresat si geamul si suprafata de asezare (cadrul geamului) si pus un strat destul de gros de mastic pe rama (ar trebui sa ajunga un tub, chiar si mai putin) dupa care se aplica geamul exact in pozitia in care trebuie sa vina (atentie ca din cauza gravitatiei se "scurge" catre grila de la capota) ca sa eviti asta ar trebui sa faci rost de o chinga cu mecanism de stringere (se gasesc pe la benzinarii de toate dimensiunile) si sa stringi parprizul pe pozitie. ca totul sa fie OK ar trebui sa mai faci rost de o camera de roata, nu f mare (maxim cit cea de dacie) pe care o umfli putin si peste care sa stringi chinga. camera e bine sa fie asezata chiar pe mijoc. un alt sfat: nu stringe tare chinga, parbrizul se va apropia f mult de rama de tabla si se poate sparge de la gropi din cauza ca stratul de mastic nu e undeajuns de elastic daca e subtire. bafta

Scris: Vin 25-Noi-2005 14:39
de khan
am uitat sa spun ca tubul de mastic trebuie sa fie special pentru lipit geamuri. atentie!

a

Scris: Vin 25-Noi-2005 16:01
de Teo-Onesti
Eu stiam ca la BX parbrizele se monteaza printr-un procedeu special la cald.Nu stiu daca e suficient doar masticul acela.

Scris: Vin 25-Noi-2005 16:04
de khan
nu as fi scris juma de ora procedura de mai sus daca ar fi fost altfel, nu?

Scris: Vin 25-Noi-2005 17:29
de Draku
khan, daca ai scris intr-o jumatate de ora randurile de mai sus, inseamna ca trebuie sa-ti perfectionezi viteza de a scrie la tastatura :lol:
glumeam....

masticul ala este special pt lipit parbrizul, negru. a nu se confunda cu "siliconul" negru pt instalatiile sanitare (si e destul de scump, din cate stiu eu)

Scris: Vin 25-Noi-2005 17:32
de khan
Draku scrie:masticul ala este special pt lipit parbrizul, negru. a nu se confunda cu "siliconul" negru pt instalatiile sanitare (si e destul de scump, din cate stiu eu)

khan scrie:am uitat sa spun ca tubul de mastic trebuie sa fie special pentru lipit geamuri. atentie!

adica exact ce spuneam si eu
scriu f repede, atita doar ca trebuie sa si muncesc intre fraze :drinkers:

Scris: Vin 25-Noi-2005 18:43
de Draku
:lol:
mie imi place ca lucrurile sa fie clare

Scris: Joi 01-Dec-2005 14:18
de dragos
va multumesc pt raspunsuri dar totusi parbrizul are un cheder ingust cc.1cm latime. ca si pe spate.

Scris: Joi 01-Dec-2005 16:25
de eugenro2001
Chederul are rol ornamental in acest caz.

Scris: Joi 01-Dec-2005 16:28
de khan
am uitat eu de cheder, dar se scoate f usor, poti incepe de la un colt si tragi usor, fara sa insisti. ar trebui sa iasa destul de repede, nu am vazut prea multe rupte. apoi, la montaj, il pui inapoi pe geam, pe contur si se va lipi cu geamul impreuna