Simbata am procedat la ungerea cu vaselina siliconica a cilindrilor suspensie fata (cei ce au fost la intilnirea de duminica stiu despre ce e vorba). Operatiunea este extrem de simpla, nu e nimic complicat.
Problema a aparut datorita faptului ca am inaltat masina la max si am bracat maxim stinga volanul, a pleznit un furtun de retur de la suspensie dreapta (si nu de la frina cum am crezut eu initial): a fost intins pina s-a rupt.
Am pierdut putin ulei (dar nu se aprinde nimic pe bord), iar un baietas mi-a refacut traseul cu un stut de cupru si 2 coliere. Din cite m-am uitat eu se pare ca furtunele cu pricina (in numar de 2 lipite, dintre care mie mi-a pleznit unul) sint dintr-o bucata si trebuie inlocuite ca atare, operatiune ce pare a fi destul de greu de executat (umblat la cilindru, cu tot ce inseamna asta). Omul meu m-a asigurat ca reparatia tine (si nu avea interes sa ma minta), dar pe mine ma intereseaza sa stiu daca pot schimba furtunul respectiv (si altele care sint destul de imbatrinite). Eu am banuiala ca la furtunul respectiv a mai fost umblat la un moment dat pentru ca dupa ce a plesnit, ruptura era de peste 2 cm. Inutil de precizat ca n-am avut tupeul sa ridic masina la maxim si sa brachez maxim dreapta ca sa vad daca plezneste si in stinga (in caz ca are vreo relevanta)...
Intrebari:
- cit de grav e? (acum nu mai pierd ulei si pot circula cu masina, omul meu m-a asigurat ca reparatia tine chiar mai mult decit masina)
- ma intereseaza o reparatie ca la carte, pentru ca furtunele respective sint destul de imbatrinite. Cum se poate face/unde si cam cit costa?
PS: Atentie sa nu faceti si voi la fel ca mine!!!
Eroare intre volan si tetiera
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Eroare intre volan si tetiera
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Salut Nicu,
Se pare ca furtunasul respectiv a mai fost "reparat" o data. Constructorul i-a calculat lungimea in asa fel incat sa nu stea in tensiune indiferent de manevra efectuata.
Asa cum bine ai presupus, cele 2 furtune de retur sunt o piesa specifica ce se gaseste destul de usor la magazinele de piese specializate Citroen. Este preferabil sa cumperi o piesa noua.
Pe viitor e bine sa stii ca nu este extrem de grav daca se rup aceste furtune. Ele sunt numai retururi si ruperea lor nu se va solda cu imposibilitatea de a te deplasa. In plus, daca cilindrii de suspensie sunt in stare buna, rata de pierdere a LHM-ului prin acest loc este foarte scazuta.
Se pare ca furtunasul respectiv a mai fost "reparat" o data. Constructorul i-a calculat lungimea in asa fel incat sa nu stea in tensiune indiferent de manevra efectuata.
Asa cum bine ai presupus, cele 2 furtune de retur sunt o piesa specifica ce se gaseste destul de usor la magazinele de piese specializate Citroen. Este preferabil sa cumperi o piesa noua.
Pe viitor e bine sa stii ca nu este extrem de grav daca se rup aceste furtune. Ele sunt numai retururi si ruperea lor nu se va solda cu imposibilitatea de a te deplasa. In plus, daca cilindrii de suspensie sunt in stare buna, rata de pierdere a LHM-ului prin acest loc este foarte scazuta.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Chiar asta vreau sa si fac, mai ales ca furtunele sint suficient de imbatrinite incit sa ma gindesc la o inlocuire a lor. Spun asta pentru ca instalatia hidraulica e o chestie exceptionala atit timp cit functioneaza. Cind nu mai functioneaza pina si tractarea masinii devine o problema.
Ca sa nu divaghez: de unde pot cumpara un astfel de furtun? Eu am ramas cu impresia ca furtunul respectiv iese din baza cilindrului, iar tot acest subansamblu formeaza o singura piesa. Treaba nu arde, mai ales ca se pare ca cilindrii mei fata sint in stare buna (masina nu se lasa pe fata nici dupa o saptamina).
Daca nu e asa, spune-mi si mie modul de conectare a furtunelor la baza cilindrului, iar diametrul interior pot sa-l masor si eu (din nefericire). Banuiesc ca pe partea dreapta furtunele duc direct in rezervor (iar daca nu duc ar trebui sa se conecteze la o conducta de metal). M-am uitat in manualul de service, dar n-am gasit vreun indiciu.
Ca sa nu divaghez: de unde pot cumpara un astfel de furtun? Eu am ramas cu impresia ca furtunul respectiv iese din baza cilindrului, iar tot acest subansamblu formeaza o singura piesa. Treaba nu arde, mai ales ca se pare ca cilindrii mei fata sint in stare buna (masina nu se lasa pe fata nici dupa o saptamina).
Daca nu e asa, spune-mi si mie modul de conectare a furtunelor la baza cilindrului, iar diametrul interior pot sa-l masor si eu (din nefericire). Banuiesc ca pe partea dreapta furtunele duc direct in rezervor (iar daca nu duc ar trebui sa se conecteze la o conducta de metal). M-am uitat in manualul de service, dar n-am gasit vreun indiciu.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Salut!Furtunele de care vorbesti sunt turnate intr-o bucata de cauciuc care se monteza pe cilindrii din fata unde este orificiul(deci este o singura piesa din cauciuc ,ce costa in jur de 300.000 la magazine)si se fixeaza cu un colier special recomandat de citroen care este de unica folosinta,deci ai grija cum il montezi ca este foarte scump(eu am dat pe el 300.000 din magazin).Aceste furtune intra in doua stuturi care se observa imediat.Poti sa folosesti si un colier de strangere obisnuit de 10.000 lei dar sa ai grija sa nu il strangi mult prea mult(nici sa lasi sa curga...
)pentru ca s-ar putea sa-ti taie furtunasele.
Te salut!

Te salut!
Am trimis saptamina trecuta un mail la piese@ats.ro, dar pina acum nu mi-a raspuns nimeni.
Am un PDF cu toate part number-urile pentru piese de BX si am aruncat o privire acolo. PN pentru piesa de cauciuc care se ataseaza la cilindru (leak back hose) este 95 622 818 (asupra lui 6 am nelamuriri, nu se vede prea bine pe poza, se poate sa fie 5). PN pentru colierul special de prindere (acela de unica folosinta) este 95 612 275 (RP 96 127 591) Poate cineva sa confirme? Nu stiu ce inseamna RP. De asemenea in tabelul respectiv in dreptul fiecarei piese scrie 01 sau 02 intr-o alta coloana. Nu am reusit sa-mi dau seama de semnificatia lui 01 si 02. Nu am reusit sa gasesc un PN pentru furtunul de cauciuc. De asemenea nu am reusit sa-mi dau seama cum se conecteaza un furtun de cauciuc (terminatia piesei care se prinde pe cilindru) la un alt furtun de cauciuc (furtunasul propriu zis, care la rindul lui se conecteaza la o conducta metalica)
Stiti careva adrese de magazine in Bucuresti specializate cit de cit pe Citroen? Eu stiu citeva magazine gen Al Padrino, dar ma gindesc ca daca sint specializati, poate sint si mai ieftini.
Am un PDF cu toate part number-urile pentru piese de BX si am aruncat o privire acolo. PN pentru piesa de cauciuc care se ataseaza la cilindru (leak back hose) este 95 622 818 (asupra lui 6 am nelamuriri, nu se vede prea bine pe poza, se poate sa fie 5). PN pentru colierul special de prindere (acela de unica folosinta) este 95 612 275 (RP 96 127 591) Poate cineva sa confirme? Nu stiu ce inseamna RP. De asemenea in tabelul respectiv in dreptul fiecarei piese scrie 01 sau 02 intr-o alta coloana. Nu am reusit sa-mi dau seama de semnificatia lui 01 si 02. Nu am reusit sa gasesc un PN pentru furtunul de cauciuc. De asemenea nu am reusit sa-mi dau seama cum se conecteaza un furtun de cauciuc (terminatia piesei care se prinde pe cilindru) la un alt furtun de cauciuc (furtunasul propriu zis, care la rindul lui se conecteaza la o conducta metalica)
Stiti careva adrese de magazine in Bucuresti specializate cit de cit pe Citroen? Eu stiu citeva magazine gen Al Padrino, dar ma gindesc ca daca sint specializati, poate sint si mai ieftini.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu, n-am uitat sa ma loghez, dar se pare ca dupa un timp se face in mod automat o delogare a userului. Ideea e ca mi-a luat destul de mult timp pina sa scriu postul. Ii rog pe administratorii forumului sa-mi confirme/infirme povestea.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Nicu, am verificat si prin dial-up si prin CATV si nu ma delogheaza niciodata in timpul unei sesiuni. Am folosit si IE 6 si Netscape 7. Poate a fost o mica problema de MySQL...
Avand in vedere ca forumul nu foloseste un server propriu ci imparte resursele cu alte aplicatii, astfel de probleme nu mi se par extrem de grave.
Avand in vedere ca forumul nu foloseste un server propriu ci imparte resursele cu alte aplicatii, astfel de probleme nu mi se par extrem de grave.
??
Bai fratilor !
Stie careva sigur magazine,coduri,telefoane,preturi actuale ptr piesa asta de la telescoapele fata (returul lhm).
??
In Craiova se uita vanzatorii ca la stele cand intreb
.
Chiar si din alte localitati (o cer cu ramburs) !!!!
Daca ar fi in jur de 300--400mii e prea bun pretul
Multe salutari
Laurentiu
Stie careva sigur magazine,coduri,telefoane,preturi actuale ptr piesa asta de la telescoapele fata (returul lhm).

In Craiova se uita vanzatorii ca la stele cand intreb

Chiar si din alte localitati (o cer cu ramburs) !!!!
Daca ar fi in jur de 300--400mii e prea bun pretul
Multe salutari
Laurentiu
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Eu sugeram existenta unui timeout dupa care are loc o delogare automata. Daca spui ca in spate exista un MySql, atunci e foarte probabil sa fie asa.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Unde ai gasit tu codurile respective? Eu am un PDF cu toate part number-urile de BX si am gasit cu totul alte numere... Presupun ca 3310 e ORGA number. Mai exista si varianta sa fi inteles tu gresit despre ce componente e vorba. Din pacate nu pot cauta in PDF-ul respectiv pentru ca el cuprinde de fapt niste scanuri.
Anyway, intre timp am gasit furtunul, l-am si montat si merge in sensul ca nu exista riscul ruperii in caz ca masina e foarte jos sau foarte sus.
Detaliile magazinului: Vic Auto Shop SRL str Mihai Eminescu 109 tel 210.62.60, 0788.235.512 si 0722.572.022. Nu va grabiti sa dati buzna din 2 motive:
- sa asteptam sa ne organizam legal in ideea de a incerca sa obtinem reduceri la piese pentru membrii clubului
- din discutiile cu un membru foarte important al clubului am aflat ca cel putin acum vreo 2 ani pe la respectivul magazin se vindeau destule componente de calitate proasta (italienesti)
Am dat detaliile magazinului pentru ca poate mai exista si altii care au nevoie urgenta de o piesa anume. Magazinul are destule piese si ce nu exista pe stoc se poate aduce la comanda.
Morala acestui story este: fiti atenti ca puteti sa scoateti bani din buzunar foarte repede si destul de multi (in cazul meu 550.000). Consolarea e ca furtunul respectiv fusese montat prost si oricum trebuia inlocuit pentru ca era cam crapat prin unele locuri.
Anyway, intre timp am gasit furtunul, l-am si montat si merge in sensul ca nu exista riscul ruperii in caz ca masina e foarte jos sau foarte sus.
Detaliile magazinului: Vic Auto Shop SRL str Mihai Eminescu 109 tel 210.62.60, 0788.235.512 si 0722.572.022. Nu va grabiti sa dati buzna din 2 motive:
- sa asteptam sa ne organizam legal in ideea de a incerca sa obtinem reduceri la piese pentru membrii clubului
- din discutiile cu un membru foarte important al clubului am aflat ca cel putin acum vreo 2 ani pe la respectivul magazin se vindeau destule componente de calitate proasta (italienesti)
Am dat detaliile magazinului pentru ca poate mai exista si altii care au nevoie urgenta de o piesa anume. Magazinul are destule piese si ce nu exista pe stoc se poate aduce la comanda.
Morala acestui story este: fiti atenti ca puteti sa scoateti bani din buzunar foarte repede si destul de multi (in cazul meu 550.000). Consolarea e ca furtunul respectiv fusese montat prost si oricum trebuia inlocuit pentru ca era cam crapat prin unele locuri.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Magazinul de pe Eminescu, a fost acum vreo 7 - 8 ani, magazinul reprezentantei Citroen in Romania.
Pe atunci sef de magazin era dl. Grama, care din pacate a murit acum cativa ani.
Pe vremea aceea aveau inclusiv microfise si caiete service pt GSA, CX, BX, etc.
Pt cei care nu stiu, Citroen avea cataloagele de piese pe microfise, exact ca la biblioteca. PDF-urile pe care le avem cu totii, sunt de fapt aceste microfise scanate.
Dupa ce a aparut ATS, au preluat toata documentatiile, dar unele s-au "pierdut" pe drum. Acum nu mai exista microfise pt GSA sau CX (pt BX nu stiu) nici la Vic nici la ATS.
Multe din piesele pe care le au sunt stocuri ramase de pe vremea aceea.
Cu patronul magazinului am vorbit deja si dupa infiintarea legala a clubului , este dispus sa acorde reduceri membrilor, sau sa aduca piese special pt noi.
Pe atunci sef de magazin era dl. Grama, care din pacate a murit acum cativa ani.
Pe vremea aceea aveau inclusiv microfise si caiete service pt GSA, CX, BX, etc.
Pt cei care nu stiu, Citroen avea cataloagele de piese pe microfise, exact ca la biblioteca. PDF-urile pe care le avem cu totii, sunt de fapt aceste microfise scanate.
Dupa ce a aparut ATS, au preluat toata documentatiile, dar unele s-au "pierdut" pe drum. Acum nu mai exista microfise pt GSA sau CX (pt BX nu stiu) nici la Vic nici la ATS.
Multe din piesele pe care le au sunt stocuri ramase de pe vremea aceea.
Cu patronul magazinului am vorbit deja si dupa infiintarea legala a clubului , este dispus sa acorde reduceri membrilor, sau sa aduca piese special pt noi.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu ma prea pricep prea bine la piese, dar omul mi-a aratat niste sfere fabricate in 2003. Probabil ca au mai ramas niste piese de acum citiva ani, dar nu cred ca mai sint foarte multe. Daca nu vinde nu supravietuieste.
Si ce legatura are ats cu vic auto?
Daca patronul e dispus sa faca reduceri e ok si un motiv in plus sa ne miscam mai repede.
Si ce legatura are ats cu vic auto?
Daca patronul e dispus sa faca reduceri e ok si un motiv in plus sa ne miscam mai repede.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh