Pagina 1 din 2

Membru nou!

Scris: Dum 26-Feb-2012 20:04
de zburlici
Incep prin a-mi cere scuze, sunt membru de cateva luni si nu am apucat sa ma prezint cum se cuvine!

Sunt fericitul posesor al unui bx 19 rd breack, am masina din 1994, in prima faza a fost un bx 1,9 disel an fabricatie 1986, dupa 2 accidente am facut o recarosare cu un model mai nou, bx 1,9 rd 1992 masina care o conduc si in ziua de astazi. La inceput nu eram foarte mandru de citroen, dar odata cu trecerea anilor sunt un fan din ce in ce mai infocat. Am trecut prin foarte multe peripeti cu bx-ul si am facut multe prosti impreuna, de la bisnita in ungaria (unde nu trada niciodata in vama greutatea care o cara) la aprovizionari in zone montane (unde se comporta ca o adevarata masina de teren) si in toate situatile s-a comportat foarte bine, desigur am avut si ocazia sa conduc fara sistem hidraulic aprox 100 km dupa ce m-au lasat tevile sistemului hidraulic in varf de munte, dar datorita franei de mana care actioneaza pe fata am ajuns cu bine acasa!

Ma cam luat valul putin :D, cand am timp am sa postez si cateva poze, momentan nu am un aparat foto dar incerc sa fac cateva cu telefonul.
Cat despre mine, ma cheama Florin Constantinescu, daca este sa pun la calcul si ani care i-a mancat nevastemea (desigur, care nu ii regret) ajung undeva la 35 dar mai trebuie inca pe atatia sa ma maturizez ....

Cam atat de spus pentru inceput despre mine si bx-ul meu.
Deci salutari la toata lumea si La Multi Ani!

Scris: Dum 26-Feb-2012 20:22
de SilverSpider
Foarte frumos! O prietenie adevarata :) Am avut si eu BX si pot spune ca sunt masini care daca le ingrijesti te tin o viata, la propriu, poate si mai mult :)
Am avut si eu un BX dar inima mea tanjea dupa ceva mai complicat: Xm-ul .Dar am condus cu placere BX-ul si mi-a lasat o impresie placuta.
Nu o sa mai vedem noi masini asa cum au fost cele fabricate in '70, '80, '90 (DS,CX,SM,BX,XM). Acum toate sunt facute cu materiale care sunt calculate sa se strice intr-un interval de timp de folosire si sunt prea standardizate, nu mai au design-ul care le deosebea de celelalte masini.
La instalatia hidraulica daca schimbi conductele ruginite si componentele care au uzura ridicata te tine ani buni fara sa ai probleme.

Scris: Dum 26-Feb-2012 21:00
de zburlici
Frumos XM-ul, am tanjit mult timp dupa unul :shock: , cine stie, poate in viitor, momentan ma bate gandul sa sap putin pe dincolo dupa un bx 4x4, dar sunt modele foarte rare si foarte greu de gasit dar daca gasesc unul la un pret acceptabil am o masina pe viata, nu stiu cum este xm-ul ca si economie dar bx-ul este foarte economic, la un motor de 1,9 cu o greutate putin peste o tona, cu un consum de 6 ~ 7 la suta si cu foarte putini senzori in dotare face din ea o masina economica si usor de intretinut. Intradevar sitemul hidraulic e cea mai pacatoasa parte a lui (dar si una dintre cele mai utile elemente ale ei), momentan am ceva pierderi, dar nu majore, ma bate si pe mine gandul sa ii schimb tevile,dar astept sa se incalzeasca putin si poate odata cu topirea zapezi trece si criza :D.

Scris: Dum 26-Feb-2012 21:25
de benny_merty
Bine ai venit printre noi. Am si eu un BX an 1990 inscris de mine in 1997 si face naveta zilnic 30 km. Sunt fff mandru de el .Cand te hotarasti sa schimbi conductele te pot ajuta cu cateva dintre ele chiar si cu alte componente si cu sfaturi. Benone . :razz:

Scris: Dum 26-Feb-2012 21:29
de SilverSpider
Si Xm-ul este destul de economic cu motorul de 2,1 12v (pompa mecanica BOSCH) care este foarte reusit : 6l/100 km consum extraurban - 8l/100 km urban.
Un design deosebit atat exterior cat si interior; Sistemul de control electronic al suspensiei este genial (hydractiv I, hydractiv II); are multa electronica care sperie multa lume :) ; un confort care este superior multor masini scumpe.

Si eu am conducte ruginite dar vreau sa le schimb cu conducte de aliaj cupru-nickel (cunifer) sau din fier daca nu reusesc sa gasesc astfel de conducte sau sunt prea scumpe. Si astea din fier tin destul de mult mai ales daca sunt protejate anti-coroziune.

Partea nasoala este ca ma costa foarte mult unealta pentru bercuit conductele.

Scris: Dum 26-Feb-2012 21:48
de zburlici
Ai gasit unealta de belcuit? Cat costa? (si desigur daca se poate folosi si pentru bx) Eu am vrut acuma cativa ani sa confectionez una, inca ma bate gandul, daca gasesti o schita la o astfel de unelata poate o confectionam noi!

Scris: Dum 26-Feb-2012 22:01
de SilverSpider
zburlici scrie:Ai gasit unealta de belcuit? Cat costa? (si desigur daca se poate folosi si pentru bx) Eu am vrut acuma cativa ani sa confectionez una, inca ma bate gandul, daca gasesti o schita la o astfel de unelata poate o confectionam noi!


Costa 325 lire = 1.700 ron
Este speciala pentru Citroen, conexiuni push-connect cu diametrele 3,5 mm 4,5 mm 6,35 mm si 10 mm.
Eu pot sa fac rost de schite dar crezi ca poate cineva sa faca asa ceva? Este o unealta profesionala, mai exista niste chestii mici artizanale dar nu-ti ies cum ies cu unealta asta.

Scris: Dum 26-Feb-2012 22:22
de zburlici
Am un strungar in familie, merita incercat, daca am niste schite detaliate pot sa fac un calcul de rentabilitate, sa vad cat costa si daca merita facuta.

Scris: Dum 26-Feb-2012 22:35
de SilverSpider
zburlici scrie:Am un strungar in familie, merita incercat, daca am niste schite detaliate pot sa fac un calcul de rentabilitate, sa vad cat costa si daca merita facuta.


Zicea cineva ca exista niste schite cu o astfel de unealta pe un forum francez. O sa caut sa vad ce gasesc.

Scris: Mie 29-Feb-2012 20:16
de zburlici
Am vorbit cu strungarul, asteapta schitele sa vada despre ce e vorba!

Scris: Mie 29-Feb-2012 21:28
de SilverSpider
zburlici scrie:Am vorbit cu strungarul, asteapta schitele sa vada despre ce e vorba!


Am cumparat aparatul. Schitele erau pe un site frantuzesc intr-un post vechi si nu mai merge link-ul sa downloadez documentul pdf.
Shitele erau la un device artizanal,care bercuia prin lovire, care nu este prea eficient, pana la urma si ala care a postat schitele si-a cumparat ceva asemanator cu ce am luat eu.
O sa caut din now sit-ul sa pun un link aici.

Scris: Mie 29-Feb-2012 22:03
de SilverSpider
SilverSpider scrie:
zburlici scrie:Am vorbit cu strungarul, asteapta schitele sa vada despre ce e vorba!


Am cumparat aparatul. Schitele erau pe un site frantuzesc intr-un post vechi si nu mai merge link-ul sa downloadez documentul pdf.
Shitele erau la un device artizanal,care bercuia prin lovire, care nu este prea eficient, pana la urma si ala care a postat schitele si-a cumparat ceva asemanator cu ce am luat eu.
O sa caut din now sit-ul sa pun un link aici.



Link: click aici

Scris: Joi 01-Mar-2012 02:50
de dj01fad
si cat ai dat pe el?!

Scris: Joi 01-Mar-2012 20:00
de SilverSpider
dj01fad scrie:si cat ai dat pe el?!


870 de ron pentru conducte cu diametrul de 3,5 mm si 4,5 mm. Daca vrei si pentru 6,35 mm si 10 mm te mai costa 700 ron

Uite de aici am luat-o: http://www.mamut.net/automec_uk/shop/
Click pe Oakes Tools -> Flaring Tools

Scris: Vin 02-Mar-2012 19:53
de zburlici
Merci mult de schite, le-am si trimis deja, ma gandeam sa ii zic sa faca una cu presa, nu pare prea complicat de facut, dar e usor savorbesc eu, asa ca mai bine astept raspunsul mesterului.

Am vazut ca tu ai decis sa cumperi una, iti doresc spor la munca! Daca gasesti conducte cupru-nikel tine-ma la curent si eu trebuie sale schimb in mare parte. ( intrebare de noob, cele doar din cupru nu sunt bune?)