Pagina 1 din 2
Salut tuturor!
Scris: Joi 27-Mai-2004 20:57
de Docutech
Felicitari pentru infiintarea clubului si multumiri celui care a avut initiativa de a-mi plasa discret la masina o invitatie de inscriere... asa ca iata-ma!
Sunt un recent posesor de BX11 din '87 (e prima experienta cu marca Citroen) si as avea cateva intrebari pentru cei initiati:
1. Este normal sa completez la cateva zile ~ 0.5l-0.8l apa in radiator, in conditiile in care nu observ pierderi de lichid in exterior?
2. Care ar fi consumul urban de benzina la acest tip de motor?
3. De unde pot cumpara rulmenti spate mai ieftini si ce cod au?
Bafta!
Scris: Joi 27-Mai-2004 23:11
de WLD
Bine ai venit si ma bucur ca initiativa noastra a inceput sa dea roade !
Nu este normal sa completezi nivelul in radiator. Verifica daca nu ai apa in ulei, precum si culoarea fumului evacuat pe esapament - daca e alb, atunci ai descoperit unde ajunge apa !
O ata posibilitate ar fi ca apa sa se piarda pe la calorifer.
Consumul la motorul de 1100 nu il stiu si nici nu sunt date prea multe despre acest model - a fost o serie produsa numai pentru cateva tari cu fiscalitate mai "deosebita" Pot sa-ti spun ca in Bucuresti un motor de 1400 consuma 8.5-10% in functie de trafic si gradul de uzura.
Rulmenti brat spate sau roata ? Foloseste functia "search" pentru ca s-a mai discutat subiectul.
Scris: Vin 28-Mai-2004 06:54
de Docutech
O sa verific da sunt pierderi de lichid pe la calorifer pentru ca in ulei sau la evacuare nu am observat nimic deosebit.
Rulmentii cred ca sunt pentru roti pentru ca masinuta sta putin "cracanata".
Scris: Vin 28-Mai-2004 07:08
de paga
salut!
daca masina sta"cracanata" pe spate,atunci este de la rulmentii de la brate.
pt.preturi ,vezi topicul "preturi rulmenti SKF".
Salut
Scris: Vin 28-Mai-2004 10:15
de lali
Buna !
Vezi ca am scris de curand niste preturi .
De abia am schimbat si eu pe spate rulmentii de la brat.
Nu-ti recomand sa alergi imediat ca sa-i cumperi !!!!
Intai da jos bratele .
Poti sa ai surprize neplacute .
Eu cred ca e mai bine sa iei tot kitul .
Te va scuti de multe neplaceri .
Dute la cei de la SKF si intreaba .
Oricum nu se schimba asa usor cum pare
Multa bafta
Laurentiu
Scris: Vin 28-Mai-2004 17:09
de Draku
si la mine se pierde apa din radiator si nu stiu pe unde
dar nu chiar 800 g la 3 zile....
Scris: Vin 28-Mai-2004 21:50
de Docutech
Hmmm... B-12-DEN imi suna cunoscut. Frecventezi cumva zona Lacul Tei?
Scris: Sâm 29-Mai-2004 19:27
de Draku
da, pe acolo lucrez
nu cumva ai o masina rosie un pic "cracanata"?
Scris: Sâm 29-Mai-2004 21:33
de Docutech
Ba da, ea este!
Multumesc pentru sfaturi baieti. Am gasit cauza pierderilor de apa din radiator... o garnitura imbatranita de la calorifer (daca sunt pierderi mici de lichid e destul de greu sa-ti dai seama ca e de acolo problema). Acum sunt curios unde pot sa gasesc o garnitura noua. Are cineva o idee?
Scris: Dum 30-Mai-2004 10:09
de Draku
nu stiu daca vinde cineva asa piese mici pentru citroen
dar poti intreba la magazine
un magazin care mai aduce piese de citroen e peste drum de parcul circului, in zona ta, la parterul unui bloc turn
in tot cazul, nu te arunca sa cumperi de la primul magazin
cauta la mai multe pana ajungi sa gasesti piesa la un pret cat mai mic.
eu, de exemplu, am gasit un cablu de frana de mana la magazinele cunoscute (al padrino, augsburg etc.) cu 870000 lei, pe cand la un magazin din zona, mai putin cunoscut, l-am gasit cu 440000 lei
e o diferenta, nu?
desi, nu stiu ce diferenta poate fi la o garnitura....
sau poate gasesti sa adaptezi de la alta masina...
numai bine
Scris: Dum 30-Mai-2004 18:35
de WLD
Docutech scrie: Acum sunt curios unde pot sa gasesc o garnitura noua. Are cineva o idee?
Nu stiu daca gasesti. Masinile noastre au fost scoase din fabricatie de mai bine de 10 ani si maruntisurile sunt greu de gasit.
Dar o garnitura se poate "construi" din diferite materiale in functie de destinatie. Cele mai folosite sunt solutiile de etansare siliconice.
Scris: Lun 31-Mai-2004 06:37
de nicum
Am si eu o intrebare pt Docutech: cum ti-ai dat seama ca iti curge pe la calorifer? Ai vazut ca e podeaua umeda? Ai ajuns sa ai sauna in masina (ca la nova)? Mie nu-mi pierde lichid (sau cel putin n-am ajuns eu la concluzia asta), dar vreau sa fiu pregatit. Sau ai inspectat pur si simplu traseele furtunelor de apa?
Scris: Lun 31-Mai-2004 09:02
de alin73
Buna,
Am avut si eu radiatorul un pic fisurat. Exista o solutie care se pune in radiator odata cu apa si etanseaza foarte bine fisurile. Este buna de pus si preventiv, de atunci nu am mai avut probleme.
Scris: Lun 31-Mai-2004 12:14
de nicum
Si cum se cheama solutia asta? Spune-ne macar firma producatoare...
Scris: Lun 31-Mai-2004 16:46
de Draku
eu stiu ca sunt 2 tipuri: unul lichid si unul sub forma de praf. ambele se bazeaza, din cate stiu eu, pe un amestec de mai multe substante, intre care pilitura de cupru si seminte de in sfaramate.
daca va hotarati sa puneti in radiator, aveti grija ce cantitate puneti. ar trebui sa fie corelata cu marimea fisurii. altfel, daca respectati intocmai instructiunile, s-ar putea sa aveti surprize. adica sa se infunde radiatorul si sa fiarba motorul sau sa aiba un comportament ciudat (ma refer la instalatia de racire).
eu am patit-o la dacia nova pe care am avut-o. pentru o mica fisura, am pus in vasul de expansiune tot bidonul de lichid, asa cum scria pe eticheta (era marca 2+2, aprox. 200 ml). dupa asta, bucuros ca am rezolvat problema si nu mai curgea radiatorul, am plecat sa dau o tura cu masina. nu mica mi-a fost mirarea cand am constatat ca acul indicator de temperatura a motorului "dansa" foarte frumos, de la stanga la dreapta, ca si cand n-ar fi avut apa suficienta in instalatie (ca am patit-o si p'asta

). dupa mai multe consultari cu vecinii "binevoitori si cunoscatori", am hotarat sa scot radiatorul si sa-l spal. si asa am constatat ca, toata substanta respectiva se depusese in celulele radiatorului, practic infundandu-l. l-am spalat, l-am pus la loc, am mai schimbat apa in instalatie de 2-3 ori si apoi s-a rezolvat. ce-i drept, am rezolvat si cu fisura din radiator
asa ca, mare grija
numai bine