inlocuirea axei cu came si reglajul tachetilor pt BX 19 TRD
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Dum 26-Mar-2006 19:43
- Localitate: Brasov
inlocuirea axei cu came si reglajul tachetilor pt BX 19 TRD
deoarece am avut nenorocul sa mi se rupa cureaua de distributie si norocul ca axa cu came s-a rupt in 4 scapand cu supapele si palierele intregi si ne deformate trebuie sa schimb doar axa cu came, fapt pentru care va rog daca este posibil sa-mi trimiteti cotele de reglaj ale tachetilor incepand dinspre cureaua de distributie sau doar pe admisie si evacuare.
Va multumesc
Va multumesc
la ce masina? daca e vorba de vreun bx diesel, e neaparat sa dai jos chiulasa, daca s-a rupt axa, sigur si supapele sint indoite si poate chiar si ghidurile trebuie schimbate
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
George Gadici scrie:imi cer scuze canu am specificat tipul masinii in text dar l-am specificat in titlu, este BX 19 TRD. Dupa ce am desfacut axa cu came am apasat tachetii la cursa maxima au revenit foarte usor inapoi fapt pentru care nu cred ca supapele sa aiba ceva, totusi va rog daca este posibil sa-mi trimiteti cotele de reglaj a tachetilor pentru admisie si evacuare
Te rog sa nu mai deschizi subiect nou; posteza aici in legatura cu acesta problema.
vrei sa spui ca ai apasat pe paharele care acopera coada supapei si arcul. chiar daca merg usor, s-ar putea sa fie indoita doar ciuperca si daca e asa iti poti da seama privind linia paharelor din lateral. daca e unul mai jos, supapa aia e indoita. inca o data iti spun ca din cite am vazut (cred citeva zeci) nici una nu a scapat cu supapele intregi dupa o rupere de curea. nu mai pun la socoteala ca daca o dai jos ai ocazia sa faci o toaleta completa, cu rectificat scaune, schimb supape sau rectificat - eventual pui noi (nu incerca sa le indrepti pe cele indoite!!!), ghiduri, simeringuri...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Dum 26-Mar-2006 19:43
- Localitate: Brasov
schimbarea axei cu came si reglajl tachetilor la BX 19
va multumesc pentru sfaturi, o sa ma uit foarte atent la nivelul paharelor de pe supape, iar in cazul in care desfac chiulasa trebuie sa rectific scaunele obligat, dar se potriveste setul de freze pentru Dacie, iar daca nu spuneti-mi va rog unghirile de la scaune si de asemeni vechea rugaminte privind reglajul tachetilor.
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Dum 26-Mar-2006 19:43
- Localitate: Brasov
daca supapele inchid sau nu bine(adika daca sunt deformate in vre-un fel) poti verifica foarte usor!
cu capacul de la axa cu scame desfacut, rotesti motorul pana ajunge cu fiecare pereche de supape (fiecare piston) in pozitie de compresia, adika inchise ambele supape. scoti injectoarele sau bujiile( poti alege), eu zic totusi injectoarele(ai loc mai mult), apoi bagi aer sau tragi aer prin orificiul injectorului!
daca aerul circula liber inseamna ca ai supapa deformata. daca se creaza o anumita presiune/depresiune(momentana, ea se va pierde prin fanta segmentilor), atunci supapele inchid bine shi poti continua procedura de mintaj!
TIP! : daca nu ai montat inca axa cu came, poti verifica direct ermetizarea supapelor fara a roti motorul de vreme ce toate supapele sunt inchise!
iti recomand varianta asta deoarece este posibil ca nu toti tachetii ar putea avea jocul corect , in fapt ar fi posibil ca unii sa fie stransi ceea ce ar duce la pierderea presiunii si ai putea interpreta simptoma ca fiind supapa stramba!
apoi pentru reglajul tachetilor iti sugerez sa iti procuri o lera si un micrometru pentru acuratete.
daca nu a depasit momentul......intreaba-ma shi te ajut ! procedura este destul de complexa!
cu capacul de la axa cu scame desfacut, rotesti motorul pana ajunge cu fiecare pereche de supape (fiecare piston) in pozitie de compresia, adika inchise ambele supape. scoti injectoarele sau bujiile( poti alege), eu zic totusi injectoarele(ai loc mai mult), apoi bagi aer sau tragi aer prin orificiul injectorului!
daca aerul circula liber inseamna ca ai supapa deformata. daca se creaza o anumita presiune/depresiune(momentana, ea se va pierde prin fanta segmentilor), atunci supapele inchid bine shi poti continua procedura de mintaj!
TIP! : daca nu ai montat inca axa cu came, poti verifica direct ermetizarea supapelor fara a roti motorul de vreme ce toate supapele sunt inchise!
iti recomand varianta asta deoarece este posibil ca nu toti tachetii ar putea avea jocul corect , in fapt ar fi posibil ca unii sa fie stransi ceea ce ar duce la pierderea presiunii si ai putea interpreta simptoma ca fiind supapa stramba!
apoi pentru reglajul tachetilor iti sugerez sa iti procuri o lera si un micrometru pentru acuratete.
daca nu a depasit momentul......intreaba-ma shi te ajut ! procedura este destul de complexa!

..... frantuzoaica pretentioasa !!!
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Dum 26-Mar-2006 19:43
- Localitate: Brasov
mai ai si alte pastile de reglaj inafara de cele din chiulasa? daca nu, ar trebui sa iti procuri, daca iti trebuie mai groase nu prea ai cum sa adaugi material ca sa le umfli. nici daca iti trebuie mai subtiri nu e o fericire ca nu prea prinde pila pe ele si e destul de greu sa iei exact 3 zecimi, sau mai stiu eu cit. ai grija ca orice altceva pui acolo decit pastilele originale (e vorba de un otel tratat) se va sparge sau va crea alte neplaceri
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Dum 26-Mar-2006 19:43
- Localitate: Brasov
poti completa, daca e vb de adaos, cu foite de lera(merita sa sacrifici una).
tot otel tratat si are marele avantaj de a fi deja calibrate (0.05-0.80mm)!
daca trebuie sa iei din ele o poti face la un polizor, foarte usor!
chiar daca nu iese la micron, cu micrometrul din dotare poti aproxima destul de bine(sa nu uitam ca ai toleranta de 0.08mm)
succes!
tot otel tratat si are marele avantaj de a fi deja calibrate (0.05-0.80mm)!
daca trebuie sa iei din ele o poti face la un polizor, foarte usor!
chiar daca nu iese la micron, cu micrometrul din dotare poti aproxima destul de bine(sa nu uitam ca ai toleranta de 0.08mm)

succes!
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
George Gadici scrie:Multumesc domnule "khan", dar mai exista inca si masini de rectificat, iar pastilele de sub pahare se mai gasesc pe la diferite ateliere specializate pe CITROEN
scuze, stiu ca se mai gasesc, dar nu stiu cit de priceput esti si daca stii exact ce comporta operatiunea si atunci atrag atentia asupra unor lucruri pe care nu am de unde sa stiu daca le stii sau nu. e chiar asa o mare ofensa? ca sa stiu daca ma chinui sa mai scriu data viitoare sau nu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Dum 26-Mar-2006 19:43
- Localitate: Brasov
Domnule" khan " am pornit motorul fara probleme si suna destul de bine deci chiulasa a scapat intreaga (exceptie), nu am raspuns cu rautate dar eu cerusem niste date precise pe care a trebuit sa le aflu din alta parte pentru ca d-tra ati evitat sa mi le dati . Cred ca putem colabora constructiv in continuare pentru ca nu sant un superas, dar nici strain de tehnica nu sant.
Cred ca va trebui sa modific putin avansul, conteaza sensul de rotire al pompei sau nu, ca la cele pe benzina nu conteaza. Normal ar fi sa nu
Cred ca va trebui sa modific putin avansul, conteaza sensul de rotire al pompei sau nu, ca la cele pe benzina nu conteaza. Normal ar fi sa nu
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh