Pagina 1 din 2

Nou posesor BX14 TGE

Scris: Dum 09-Apr-2006 18:38
de theo79
Mi-am luat un BX14TGE clasic special din 1991 pe injectie cu motor de 954 cmc si nu stiu ce are: la relanti este cam turat aproape 1700-2000 de ture sa fie de la socul electronic? O alta problema este la gauri se aude partea stg. o bataie :?: si mai nou si pe dr. sa fie de la pivoti. Si la oprire se lasa de spate foarte repede si se aude si un fasait la franare.Si cel mai tare este ca la 100 la ora la un viraj se balanseaza masina asa este normal la Citroen sau este de la hidraulic ca nu stiu. Astept niste lamuriri va rog mult si va multumesc.

Scris: Dum 09-Apr-2006 19:36
de alexd
BX 14? cu motor de 954? Pai ala este BX 11....asa stiam eu....numai daca nu i-a schimbat fostu' motorul.

Turatia aia mare nu-i normala, verifica-i injectia...este monopunct?
Bataia poate fi de la pivoti, bucse, bascule, chiar si cilindrii hidraulici...iarasi trebuie verificare...
Fasaitul de la franare nu este tocmai un semn bun, dozatorul este la sfarsitul carierei sale. Nu-i normal sa se balanseze masina, a mea nu se balanseaza nici la viraje (adevarat ca domoale) luate la 120/h.
Mai povesteste-ne de masina ta, mi se pare interesanta versiunea de 954cmc...poate incarci ceva poze....

Nou posesor BX14 TGE

Scris: Lun 10-Apr-2006 08:17
de theo79
Buna Alex
Nu este un BX 11, ci cum am zis un BX 14 TGE,din 1991 cu motor PEUGEOT CDZ de 954 cmc pe injectie monopunct BOSCH.
M-am uitat in acte si nu este nici o modificare la mentiuni sau alt undeva deci este de fabrica.
Multumesc pentru informatii, deci m-am cam descurajat de masinuta ma gandesc daca sa o dau sau nu. Mai am o nelamurire cand pun contactul se aprind luminile in bord asa trebuie sa fie si daca nu unde trebuie sa controlez. Am sa pun si poze trebuie sa le fac.
Multumesc.

Scris: Lun 10-Apr-2006 08:27
de sandu2006v
Vezi ca ai un potentiometru sub volan pentru intensitatea luminilor din bord...Ele stau aprinse si daca nu sunt farurile aprinse...Motorul sa fie pornit...Sau ma rog, contactul... :x

Scris: Lun 10-Apr-2006 09:00
de nicum
Bataia aia poate fi de bucsi, pivoti, etc. La BX e supersimplu: pe fiecare parte ai 2 bucsi si 1 pivot.
Mai ai de verificat starea suspensiei hidraulice: sfere, eventuale scurgeri, etc.
Da, e normal sa se aprinda luminile in bord cind pui contactul. Intensitatea o poti regla dintr-un potentiometru.
Fi mai explicit cu balansul ala. Eu am una dintre cele mai moi suspensii, chiar pe spate e mai moale decit ar trebui si tot nu am avut senzatia de nesiguranta. E adevarat ca daca ai mai avut alte masini cu suspensie de "tabla" s-ar putea sa ti se para ca masina e altfel, pentru ca suspensia e mai moale.
Partea cu relantiul marit, poate fi doar un reglaj sau o piesa defecta, nu te speria.
Si nu in ultimul rind bine ai venit printre noi.

Scris: Lun 10-Apr-2006 16:12
de paco
Atentie, deja s-a descurajat si vrea s-o vanda!

Glumind, pot zice ca mai bine o vinzi acum decat sa te imbolnavesti de hidraulicita! :o

Totusi, un mecanic de BX ti-ar putea spune daca masina merita tinuta sau nu. Nu te grabi s-o vinzi dupa ce te-ai grabit s-o cumperi. Poate fi la fel de nepotrivit.

Scris: Lun 10-Apr-2006 16:22
de WLD
Nu exista BX cu motor de 900cc! Cel mai mic motor montat in fabrica pe Bx a fost cel de 1100cc si asta numai pt Grecia si Italia.

Scris: Lun 10-Apr-2006 18:11
de MARIAN
Si mai trebuie tinut cont ca motoarele CDZ s-au montat pe AX si 106 dupa 1992 8)

Scris: Lun 10-Apr-2006 19:06
de alexd
theo, masina care ti-ai luat-o nu cumva este neagra si aparea pe autovit cu un pret de cca 1600 eur?

La BX, cifrele ce urmeaza modelului (14, 16, 19...) denota capacitatea cilindrica a motorului, literele ce urmeaza ( R, TR, etc...) denota nivelul dotarilor suplimentare. ( R = riche, TR = tres riche ) iar ultima litera (rE, trS) denota comportamentul masinii ( E=economique, S=sport, I=injection, D=diesel).

Avand in vedere formula prezentata mai sus, tu ar trebui sa ai un BX 10, cu dotari destul de bune TG = tres garnis (geamuri electrice fata, geam pe montantul spate, bancheta rabatabila, tapiserie velour, etc). E-ul este de la economique.

Intr-adevar s-au fabricat modele si cu motor mai mic, dar in numar foarte mic si care au fost denumite in consecinta - bx10, bx11 ( there were a few BX 10 and 11 models manufactured but in a very small quantity)

Nou posesor BX14 TGE

Scris: Lun 10-Apr-2006 22:07
de theo79
Salut tuturor!
Am rezolvat cu turatul am scos o mufa de la socul electronic si am anulat-o acum caut o varianta sa adaptez un soc normal cred ca nu afecteaza cu nimic la carburator sau la consum.
Da masina a fost de vanzare la Okazii si la Bursa este cea neagra am luat-o de la un baitas de treaba din Bucuresti iar acuma este a mea in Radauti, jud.SV.
Cum fac rost de un aparat foto m-ai bun voi face o poza la cartea de identitate sa vedeti si voi ce fel de model este.
Nu mi-ati spus in cat timp este normal sa se lase de spate ca la mine se lasa cam in 5 minute. Si nu va suparati cum se trimit pozele ca eu mi-am prins urechile si tot nu am gasit.

Nou posesor BX14 TGE

Scris: Lun 10-Apr-2006 22:15
de theo79
Si inca ceva pentru WLD exista BX cu motor mai mic de 1100 cmc si acela de 954 cmc si este al meu si inca in Romania .
Mersi mult!

Scris: Lun 10-Apr-2006 23:07
de WLD
Nu am vazut nici un document ofiicial care sa ateste existenta unui motor de 954cc pe Bx. Am vazut in schimb de 1124cc. Si urmaresc tot ce tine de Bx de peste 10 ani. In plus, daca venea cu motor de 1000 din fabrica se chema bx 10, nu 14 si nu avea nici o dotare de confort gen inchidere, geamuri, trapa :idea: Asta pe care il ai tu are motorul schimbat.

Asta e mai putin important. Problema cu lasatul spatelui e clasica - dozatorul de frana defect. Mai ales daca fasaie la franare.
Daca este instabila pe viraje, atunci situatia e ceva mai grava. Poti avea sferele diferite, rulmentii de brat distrusi, suportii elastici punte spate rupti.

Scris: Mar 11-Apr-2006 09:12
de nicum
@theo79: nu dispera, in timp usor, usor se vor rezolva toate. E valabil pentru aproape toti dintre noi, mai putin paco. El vrea sa mearga milioane de km cu masina fara sa schimbe nimic.
Mai ai in vedere ca un procent foarte mare din masinile SH vindute in RO sint vindute din cauza ca au probleme, nu ca sint bune. Eu cred ca ai noroc ca ai acces la un forum pe care sint oameni care au de multa vreme BX si crede-ma ca tinem masinile astea nu pentru ca sintem masochisti.

Nou posesor BX14 TGE

Scris: Mar 11-Apr-2006 20:32
de theo79
Salutare la toti!
Stiti careva cumva la carburatorul pe injectie daca nu are nimic "
supapa de reglaj mers in gol ,admisie aer " exista vreun releu ceva care trebuie controlat, ca nu as cumpara supapa ca e 3 mil.

salutare

Scris: Lun 17-Iul-2006 11:54
de George75FMK
m-a prins discutia si cu permisiunea voastra intreb: pot pune injectie pe bx-ul meu-14`84 benzina carburator dublucorp motor "Citroen 150"?cat ar costa? merita? am masina de doar un an si sunt INCANTAT de partile bune ale BX-ului(suspensie, confort, spatiu, tinuta de drum etc.)