Am un BX 19 TZi technic fabricat 1990 se ridica foarte greu si asta o face doar cand virez stanga sau dreapta maxim. Cand opresc motorul se lasa foarte repede jos . Cand apas frana se lasa de spate si nu se mai ridica si aceeasi poveste trebuie din nou sa tin volanul virat stanga sau dreapta maxim ca sa se ridice, daca virez rotile in pozitia inainte se aprind becurile de la bord si masina se lasa de spate .
Ma poate ajuta cineva cu o schema a circuitului hidraulic cu servo directie pentru BX .
cine ma poate ajuta ?
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca masina se lasa de spate atunci cind apesi frina, ei bine acest lucru e normal, anormala e poate viteza cu care se petrece fenomenul si asta indica uzura dozatorului de la frina (echivalentul servofrinei la masinile normale). Atit timp cit masina frineaza normal asta nu e o problema. Cumva se aude un fisit cind apesi frina? Cred ca vei reusi sa ridici masina si punind levierul de inaltime in treapta 3 sau 4, ca sa nu mai invirti volanul pe loc.
Care becuri se aprind? La mine (seria I) sint 2 martori pt instalatia hidraulica: unul care imi spune ca n-am presiune in instalatie si altul ca nu am ulei in rezervor.
Faptul ca masina se lasa foarte repede de fata indica uzura pistoanelor hidraulice. Nici asta nu e o problema, atit timp cit masina se comporta corect cu motorul pornit. Acum probabil ca nu mai ajuta, dar poate incetini mult uzura de acum incolo: ridica masina la maxim (cu rotile inainte, sa nu patesti ca mine), ridica mansonul de protectie de cauciuc si unge pistoanele cu vaselina siliconica.
Mai verifica:
- faptul ca ai in instalatie LHM si nu altceva (vezi topicurile anterioare)
- nivelul LHM din rezervor (ridici masina la maxim si plutitorul tb sa fie intre cele 2 inele rosii)
- cit de des tacane pompa hidraulica
- ridica masina in pozitie normala si pe loc, cu motorul la relanti apasa de 5 ori frina pina la capat (sau atit cit te lasa). Se aprinde vreun martor de la instalatia hidraulica?
- uita-te pe forum pentru ca WLD (Catalin) a postat un tabel cu verificarea suspensiei hidraulice
Dupa ce faci toate testele si ne povestesti si noua ce ai vazut, ti-as sugera o cura cu Hydraurincage. Pe mine m-a ajutat foarte mult (vezi topicurile anterioare). pentru manuale uita-te pe mesajele mele: am postat eu niste link-uri. E vorba de manualele haynes.
De curiozitate: citi km are masina si de citi ani e pe plaiurile mioritice? BX-ul tau e o serie full option + extra gadgets, cam tot ce se putea pune pe o masina la vremea respectiva (vezi litera Z din identificatorul de model).
Care becuri se aprind? La mine (seria I) sint 2 martori pt instalatia hidraulica: unul care imi spune ca n-am presiune in instalatie si altul ca nu am ulei in rezervor.
Faptul ca masina se lasa foarte repede de fata indica uzura pistoanelor hidraulice. Nici asta nu e o problema, atit timp cit masina se comporta corect cu motorul pornit. Acum probabil ca nu mai ajuta, dar poate incetini mult uzura de acum incolo: ridica masina la maxim (cu rotile inainte, sa nu patesti ca mine), ridica mansonul de protectie de cauciuc si unge pistoanele cu vaselina siliconica.
Mai verifica:
- faptul ca ai in instalatie LHM si nu altceva (vezi topicurile anterioare)
- nivelul LHM din rezervor (ridici masina la maxim si plutitorul tb sa fie intre cele 2 inele rosii)
- cit de des tacane pompa hidraulica
- ridica masina in pozitie normala si pe loc, cu motorul la relanti apasa de 5 ori frina pina la capat (sau atit cit te lasa). Se aprinde vreun martor de la instalatia hidraulica?
- uita-te pe forum pentru ca WLD (Catalin) a postat un tabel cu verificarea suspensiei hidraulice
Dupa ce faci toate testele si ne povestesti si noua ce ai vazut, ti-as sugera o cura cu Hydraurincage. Pe mine m-a ajutat foarte mult (vezi topicurile anterioare). pentru manuale uita-te pe mesajele mele: am postat eu niste link-uri. E vorba de manualele haynes.
De curiozitate: citi km are masina si de citi ani e pe plaiurile mioritice? BX-ul tau e o serie full option + extra gadgets, cam tot ce se putea pune pe o masina la vremea respectiva (vezi litera Z din identificatorul de model).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Am vorbit cu WLD, pentru ca aria mea de expertiza vizavi de servodorectie e ceva care tinde spre 0 (masina mea nu are). El spune ca e o problema clasica de servo la BX: tb schimbat distributorul de servo (flow divertor) care se afla deasupra conjunctorului. Evident asta e un diagnostic sumar si e recomandat sa fie facute testele de la primul meu post. De asemenea, se poate sa fie si o problema de lichid insuficient, contaminat, etc.
Mai vorbim dupa ce faci testele...
Mai vorbim dupa ce faci testele...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
cine ma poate ajuta ?
Va multumesc foarte mult pentru sfaturi .Nu am avut inca timp sa fac testele de care imi spuneai,dar am regasit cateva din problemele mele in mesajul tau .Prima problema cred ca are legatura cu vaselina siliconica ,cand se ridica fata masinii se ridica sacadat (parca ar tine-o ceva )si se aude si un usor scartait.A doua problema,intr-adevar cand apas frana fasaie.Am schimbat dozatorul acela (pompa de frana )dar tot la fel face.A functionat bine imediat dupa ce l-am schimbat,aproximativ vreo 10 km. dupa care iar a inceput sa fasaie .Dozatorul care l-am schimbat l-am luat de pe un BX care nu avea probleme.
BX -ul meu are 115000 km
Unde se gaseste si cat costa acel lichid de curatare a instalatiei hidraulice ?Multumesc
BX -ul meu are 115000 km
Unde se gaseste si cat costa acel lichid de curatare a instalatiei hidraulice ?Multumesc
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
In primul rind fa testele cu pricina.
Daca frina fisie, dar totusi frineaza prompt, nu e o problema. Daca partea din fata a masinii se ridica in trepte, atunci trebuie unse pistoanele hidraulice din fata (ridicata masina la maxim, cu rotile inainte, ca sa nu intinzi vreun furtun de retur de la suspensie pina pocneste, cum am facut eu). Se ridica mansonul de cauciuc, eventual se curata pistonul daca e cazul, se aplica vaselina siliconica, apoi se lasa masina la minim. Se repeta operatia de vreo 3 ori.
Presupun ca ai in instalatia hidraulica LHM si nu altceva. Uleiul de curatare (Hydraurincage) l-am achizitionat de la Hofman Autotech, importatorul Total in Romania. Ne-am strins mai multi baieti si a iesit o comanda de vreo 10 bidoane de 5L (ca o curiozitate, service-ul autorizat Citroen nu a comandat niciodata asa ceva). Daca vrei sa afli pretul, da-mi un mesaj privat (nu avem voie sa il facem public, pentru ca cei de la Autotech, ne-au facut, zic ei, un discount si sa nu se supere alti clienti de-ai lor). Oricum la cit costa si la care sint alternativele, e foarte bine, mai ales ca se curata intreaga instalatie, nu doar o piesa anume care e colmatata cu mizerie si se poate colmata la loc cu jegul din restul instalatiei. Nu stiu insa daca mai sint bidoane. Ii rog pe restul baietilor sa raspunda ei la intrebarea asta. Daca esti din Bucuresti, lucrurile sint ceva mai simple.
Daca frina fisie, dar totusi frineaza prompt, nu e o problema. Daca partea din fata a masinii se ridica in trepte, atunci trebuie unse pistoanele hidraulice din fata (ridicata masina la maxim, cu rotile inainte, ca sa nu intinzi vreun furtun de retur de la suspensie pina pocneste, cum am facut eu). Se ridica mansonul de cauciuc, eventual se curata pistonul daca e cazul, se aplica vaselina siliconica, apoi se lasa masina la minim. Se repeta operatia de vreo 3 ori.
Presupun ca ai in instalatia hidraulica LHM si nu altceva. Uleiul de curatare (Hydraurincage) l-am achizitionat de la Hofman Autotech, importatorul Total in Romania. Ne-am strins mai multi baieti si a iesit o comanda de vreo 10 bidoane de 5L (ca o curiozitate, service-ul autorizat Citroen nu a comandat niciodata asa ceva). Daca vrei sa afli pretul, da-mi un mesaj privat (nu avem voie sa il facem public, pentru ca cei de la Autotech, ne-au facut, zic ei, un discount si sa nu se supere alti clienti de-ai lor). Oricum la cit costa si la care sint alternativele, e foarte bine, mai ales ca se curata intreaga instalatie, nu doar o piesa anume care e colmatata cu mizerie si se poate colmata la loc cu jegul din restul instalatiei. Nu stiu insa daca mai sint bidoane. Ii rog pe restul baietilor sa raspunda ei la intrebarea asta. Daca esti din Bucuresti, lucrurile sint ceva mai simple.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh