Pagina 1 din 2

Sfaturi pt achizitionarea unui BX

Scris: Mie 09-Aug-2006 09:15
de jgr1001
Dupa cum stiu cativa din voi, sunt in cautarea unui Bx bun pt tatal meu

Ma descurc (zic eu) sa judec masina la aspectul general dar m-ar interesa cateva "hinturi" si bube specifice de verificat la masina
Pana acum am ochit doua masini. De fapt tatal meu le-a gasit, eu pana acum nu am vazut pe nici una din ele.

Deci:

1) Bx 16 RS break seria 1 din 1985. Este la mine in Fagaras. Masina cica ar arata binisor, cam decolarata, ceva rugina pe la una din usi, etc.
Pretul cerut de propietar este de 600 de euro. Hmmm....la banii astia io zic ca ar fi cam plina de bube...dar sambata merg sa o vad

2) Bx 19 D berlina seria 2 din 1990. Este in Sibiu, ceva "deranjamente estetice" pe la barele fata si spate, in rest ok. Pretul cerut este de 1400 euro, negociabil. Eu as inclina pt varianta asta. Ma gandesc ca tabla este mai buna, hidraulica mai putin imbatranita, motorul diesel aspirat este fiabil, economic, masina este varianta de baza (cred) - deci nu sunt multe lucruri care sa se defecteze, etc...O sa merg sa o vad duminica

Astept sugestii despre unde sa ma uit exact, unde ruginesc, cum trebuie sa mearga, etc

PS: Khan, imi pare rau ca nu am mai avut timp sa vin sa vad bx-ul ala, dar nici tatal meu nu sa aratat deosebit de interesat, plus ca a gasit bx-urile astea doua
PS1: Alexd - sorry si pt tine, dar nu este ceea ce vrea el. Trebuie ceva cat mai simplu si economic - asa o sa am si eu mai putin de reparat :D

Scris: Mie 09-Aug-2006 09:47
de Adrian Musat
Cristi, cred ca cel mai bine ia legatura cu Cristi Stan si in drum spre Fagaras treci pe la el. Eu zic ca la cate au trecut prin mana lui stie cel mai bine ce bube sa cauti.

Scris: Mie 09-Aug-2006 09:54
de jgr1001
Cristi Stan stie de intentia mea. Plus ca nu o sa ma timp sa trec pe la el (plec vineri seara pe la 7-8 din Pucheni, trebuie sa ma opresc si in Brasov...o sa am un weekend plin)

Ma refer la experienta bx-istilor consacrati 8) Adica WLD, Nicum, Khan, etc.
Chestii de genul "uita-te sub pasajul rotii stanga spate, ca acolo le mananca rugina" si alte ponturi

Scris: Mie 09-Aug-2006 11:04
de nicum
In primul rind, daca masina nu are LHM in instalatie, nu o lua nici daca o primesti pe gratis :!: Vezi cit de repede se lasa spatele, cit de bine frineaza, eventuale jocuri la etrieri, mai ales pe fata, pe spate e normal sa faca un "clanc" atunci cind dai cu spatele si frinezi.
In privinta motorizarii, nu ne-ai spus daca vrei diesel sau benzina sau ti-e indiferent. Daca vrei diesel e mai bine varianta aspirata, pentru ca motoarele au multi km si deci si turbina mai mult sau mai putin uzata.
La tabla studiaza:
- partea de jos a aripilor fata (in spatele rotii).
- zonele din jurul scurgerilor de la usi
- jgeabul dintre motor si habitaclu (imediat sub parbriz)
- portiunile unde incep si unde se termina pragurile (vezi sa aiba scurgerea din spate desfundata, altfel apa se aduna si nu are pe unde sa curga)
- portiunea din fata rotii din spate
- la portbagaj ridici mochetele sau ce are si vezi sa nu fie rugina pe undul portbagajului sau dupa plasticele din lateral
- pe burta masinii te uiti cit de ruginita e (nu ar trebui sa fie mai deloc) si cit de lovita e.

Scris: Mie 09-Aug-2006 15:31
de jgr1001
Deci, la ruginit cam ca la Cx - mai mult sau mai putin
Sa inteleg ca la Bx sunt etrierii flotanti , nu ?
De LHM (sau lipsa lui) stiam
Motor - as prefera dieselul aspirat.
Cel din Sibiu este 19 D, deci teoretic aspirat (daca nu io fi schimbat motorul).
Plus, stiu sigur ca are geamuri manuale la toate usile - deci o varianta de baza. Asta inseamna ca este si varianta fara servodirectie ? Sau facut Bx 19 D fara servo ?

Alte sugestii ?

Scris: Mie 09-Aug-2006 15:45
de nicum
La BX etrierii sint flotanti, nu e ca la CX, unde etrierul e corp comun cu fuzeta. Se uzeaza daca se sparg burdufelele de la ax si intra mizerie. Exista kit de reparatie care cuprinde toate componentele de cauciuc (burdufele, mansoane, garnitura de protectie de la piston), dar nu exista kit ratrapage (de inlaturare a jocului).
Daca e varianta de baza s-ar putea sa nu aiba servo, ceea ce e de bine zic eu.

Scris: Mie 09-Aug-2006 18:21
de paco
BX-ul meu diesel nu avea servo si, la fel ca inaintevorbitorul, zic ca e mai bine, scapi de ceva belele hidraulice.
Fii atent si la motor, desi aici e cumva mai simplu, lasa-l sa se incalzeasca si apasa pedala la fund, daca scoate fum albastru, papa ulei. Trebuie sa faci proba bruscand nitel, ca daca-l iei usor, poate sa te pacaleasca. Dar stii tu mai bine...
Eu zic sa te uiti si la nr de km, daca a sarit de 200.000 mai bine mai cauti...E f diferita o masina care are 300.000 de una care inca nu are 200. Vorbesc din experienta...
Asa ca masinile din Bucuresti s-ar putea sa fie mai bune...cine stie? 8)

Scris: Joi 10-Aug-2006 07:56
de jgr1001
Categoric este mai bine fara servo daca te gandesti dpdv al fiabilitatii. Pt confort se schimba problema...
Paco, sa sti ca si cx-ul meu da o combinatie de fum albastru + negru (dupa ce sa incalzit, doar negru) dar nu haleste ulei (prea mult :D ) - mai mult il pierd pe la busonul de umplere
Si eu mi-am impus un prag de 200 000 km pt masina (doar daca arata exceptional maresc limita)

Intre timp, tatal meu l-a vizitat pe 16 RS. Dupa spusele lui, pt o masina de 600 euro, arata excelent. Dupa ce a pornit (cica nu pornise de cateva luni), la vreo 20 de sec a inceput sa se ridice si apoi sa terminat benzina :D. Alta hiba descoperita era toba de esapament - sparta
In rezervorul hidraulic lichidul era verde spre galbui. Totusi propietarul se jura ca nu a pus decat LHM :?:
Plus ca verificarea tehnica expirase de vreo cateva luni...Mai multe o sa aflu sambata dimineata, cand o sa merg sa o vad

Oricum gandu-mi este la aia din Sibiu - e mai tinerica, nu ? 5 ani mai incoace se vad pe o masina, zic eu...

Scris: Joi 10-Aug-2006 08:13
de WLD
Seria 1 este mult mai prost protejata impotriva ruginei fata de S2!
Rugina apare la:
-stalpi fata (e o sudura deasupra balamalei superioare a usii)
-parbriz
-suduri contraaripi fata-vizibile din comp. motor
-usi la S1
-pod pedalier la S1, dar numai daca a avut accident care a desfacut sudurile de la jgheabul dintre compartimentul motor si habitaclu, sau daca nu a avut parbrizul lipit bine
-pasaje roata spate - vizibil cand deschizi usile spate
-traversa spate, la imbinarea cu planseul portbagajului.
-praguri-S1
Oricum, fata de CX, Bx-ul aproape ca nu rugineste :)
later edit: S2 din 90 ar trebui sa aiba toate conductele de presiune acoperite cu un plastic cauciucat.
Mai verifica si cilindrii hidraulici fata; daca se ridica in trepte sau e prea rigida pe fata, sunt cilindrii uzati.

Scris: Joi 10-Aug-2006 09:06
de nicum
Ridicatul in trepte poate sa fie si de la o pompa care nu mai lucreaza cu toate pistoanele. Pentru cilindrii fata exista kit de reparatie :)

Scris: Joi 10-Aug-2006 11:06
de Adrian Musat
A mea e BX 19 si nu are servodirectie. Deci, e posibil sa nu ai nici pe aceea.

Scris: Joi 10-Aug-2006 13:25
de cbx
La seria 1 e bine de verificat si starea puntii fata,sa nu fie gaurita.Blocurile de comanda lumini si stergatoare sa funtioneze,sunt un pic mai greu de inlocuit.Inca un maruntis de verificat este bucsa stergatorului fata,din cauza vechimii e posibil sa fie uzata .

Scris: Joi 10-Aug-2006 14:33
de Adrian Musat
Scuze de off-topic. Daca are careva acea bucsa de stergator fata (de care a zis cbx) va rog PM. A mea e uzata rau, joaca axul stergatorului.[/quote]

Scris: Joi 10-Aug-2006 14:53
de nicum
Cred ca la noi toti e asa :cry:

Scris: Joi 10-Aug-2006 19:11
de alexd
care bucsa si cum joaca??? :shock: