Pagina 1 din 1

problemele mele

Scris: Joi 19-Aug-2004 20:16
de Catalin29
1. Cand franez se aude un SS-it si parca imi mai impinge pedala in sus.
2.Tot la frana: imi bate fata stanga.
3. Pe un motor clasic de 1600, dublu carburator pot sa pun injectie? Si xcam cat m-ar costa, ce as avea de castigat?

Scris: Joi 19-Aug-2004 20:39
de Catalin29
Am uitat:
Indicatorul presiune ulei cand pornesc masina se misca putin si asa ramane. Ma ghidez dupa bec. Am vb cu cineva, si asa e si la el. Asa este sau avem aceleasi defecte?

Scris: Joi 19-Aug-2004 22:43
de moe
sal catalin,

1. dupa cate stiu eu asa e normal, si la mine e la fel. frana e hidraulica, oarecum un fel de servo. presiunea care se formeaza in sistem e normal ca sa iti impinga putin pedala inapoi.

2. placutele de frana uzate (asta a fost la mine) si/sau sa ai joc la vreun brat.

3. dupa cate stiu eu ori ii carburator ori injectie... habar n-am
pe injectie, adica reglat electronic, ai performante mai ok si consum mai redus.

sper sa fie ok...

Scris: Vin 20-Aug-2004 07:24
de Draku
la fel am patit si eu, cand franam se auzea un fasait la inceputul cursei pedalei de frana iar aceasta era impinsa inapoi un pic
am constatat dupa aceea ca dozatorul de frana era defect. problema s-a remediat prin schimbarea acestuia. si acum se aude un mic fasait, dar nu la inceputul cursei pedalei, ci mai tarziu

Scris: Vin 20-Aug-2004 07:32
de nicum
Sisitul e oarecum normal si indica o uzura mai mult sau mai putin accentuata a dozatorului de frina. Uzura se determina masurind in cit timp se scufunda spatele masinii: daca se scufunda in citeva minute e uzat rau, daca se scufunda in citeva ore e ok. Oricum se considera ca atit timp cit masina frineaza e ok.
Vezi ca nu cumva indicatorul presiune ulei sa fie de fapt indicatorul de nivel de ulei (probabil masina ta e serie II). Asta se determina punind contactul cu motorul rece. Acul ar trebui sa se duca in partea celalalta. Oricum daca ti se stinge martorul presiune ulei, nu cred ca ai motive de ingrijorare.
Daca te vei uita in specificatiile tehnice, vei observa ca un BX cu injectie consuma o idee mai mult decit unul pe carburator (www.citroenz.com). Eu am carburator si nici prin gind nu-mi trece sa-mi pun injectie. Sa incerci sa pui injectia de la un motor e chiar exclus (vezi cazul Cielo), iar pe BX-uri cu exceptia modelelor tirzii de top, au fost montate injectii monopunct. Totusi daca te hotarasti sa faci operatia, si daca carburatorul tau e Weber, da-mi un semn.

Scris: Sâm 21-Aug-2004 17:15
de Catalin29
Multumesc pt sfaturi.
In ce priveste indicatorul presiune ulei: cand pun contactul, indicatorul ajunge la verticala[cam intre partea rosie si verde (parca astea sunt culorile)] si acolo moare.
Pt. ca sunteti asa amabili si promti mai am cateva intrebari:
-Fara nici un motiv de cateva ori s-a oprit motorul, dat la cheie mult fara sa mai porneasca. Bujiile nu erau umede. Era ca si cum nu intra benzina in motor (in carburator da). Cineva spunea ca e obosit carburatorul. ???
-Daca dupa 12 ore de pauza masina nu porneste la prima cheie poate fi suspectata o supapa din pompa (e mecanica) care e posibil uzata, mancata?

Scris: Lun 23-Aug-2004 08:42
de nicum
Daca e indicator de presiune de ulei, in principiu e ok, cu amendamentul ca atunci cind turezi motorul tare, presiunea ar trebui sa creasca.
Probabil motorul s-a oprit din cauza unei probleme electrice. Daca s-a oprit brusc e o problema electrica, daca moare in 1-2 secunde e problema de alimentare: motorul merge cu benzina din carburator si usor moare. Problema asta nu stiu daca o poti rezolva pe forum.
Nici masina mea dupa 3-4 zile de stat nu mai pleaca la prima cheie. Workaround: pui contactul, si ii dai nste sprituri (apesi pedala ca si cum accelerezi; numarul lor se determina prin incercari - ai grija sa nu o ineci) si apoi cuplezi demarorul. La mine merge. N-ar fi rau sa ii faci un carbotest, la mine s-au vazut efectele.