Pagina 1 din 2

Cap hidraulic la pompa injectie diesel

Scris: Lun 18-Sep-2006 16:09
de adiB
Buna la toata lumea.

N-am mai intrat de mult pe aici. Semn bun ati zice, n-am mai avut probleme de mult inseamna!
Totusi, am o intrebare ce ma macina de mult timp. Am un BX 1,7 RD cu motor din '86.
I-am facut set motor acum vreun an si ceva, adica sengmenti noi, cilindrii honuiti, segmenti noi pe supape, rectificat chiulasa. Mai jos n-am coborat, cica erau destul de ok alealalte! :) Pana aici totu bine!
Totusi, masina se misca extrem de lent si de-abia urca peste 100 la ora. De ex, sa va faceti o idee, intre 100 si 120 la ora, cu pedala calcata la maxim, cred ca ii trebuie un minut sa ajunga! :)) is not funny.
La 140 la ora aproape ca ajunge, in final, cu pedala la fund, daca intalnesc o portiune de drum de vreo 2-3 km, libera si dreapta, poate si putin vant din spate!! :)) Daca vreau sa depasesc vreun tir, mi s-o dus norocu!!

Ce poate fi?
mentionez:
-am schimbat deja filtru de motorina!
-motorina e tot timpul ok, lukoil sau moll.
Am dus azi pompa la verificat si mi-a zis ala ca scoate 300 adm si ar trebui sa scoata 500 si ca ar trebui sa-mi cumpar alt cap hidraulic. Eu mai am o pompa si aia scoate 400 adm cica, doar ca cu asta imi consuma vreo 10 litri/100km in oras. Asta ce e pe ea cunsuma rezonabil, 5% afara, circa 7,% in oras (doar ca n-are vlaga).

Ce pot sa fac? As vrea s-o fac sa mearga mai aprig, dar fara sa influentez consumul.

Scris: Lun 18-Sep-2006 17:35
de cristian_v
Nu cred ca e doar de la pompa. Cel putin cat timp motorul e relativ rece ar trebui sa traga binisor, si sa simti diferente mari doar cand urci si motorul se incalzeste mai tare...


Am avut si eu pompa care scotea doar 300 in loc de 500 si pe loc drept nu era problema, doar cand urcam si motorul trecea de 90

Scris: Lun 18-Sep-2006 17:57
de alexd
Nu ma pricep la diesel, dar nu pot fi de vina injectoarele? La benzina, in celemai multe cazuri cand nu trage si consuma putin, injectoarele sunt de vina.

Scris: Lun 18-Sep-2006 18:36
de nicum
Dieselul tau probabil ca e aspirat. Gresesc? In acest caz nu te astepta la performante dinamice deosebite. Nu prea cred ca o pompa de injectie diesel din generatia respectiva ar trebui sa bage 500 de bari.

Scris: Lun 18-Sep-2006 19:32
de cepoi cristian
salut si al meu BX era otara cam lenes si acuma vreo doi ani am schimbat diuzele la injectoare si a umblat meseriasu si la debit la pompa de injectie si eu zic cai ok dar totusi este un diesel de generatie veche si nu stiu daca ar trebui sa ai pretentii foarte mari si cu debitul ce la facut meseriasul consumul real este de5,5 afara si aproape de 8 urban dar la noi in oras consumul daca circuli mult ziua ai putea sal socoti mai degraba la ora si nu la km

Scris: Lun 18-Sep-2006 19:43
de cbx
problema cred ca vine mai de graba de la injectoare si bujii.O alta cauza poate fi motorina . Este diesel ,sa nu ai pretentii de Hdi.Filtrul de aer este curat.Priza de aer este din interiorul motorului sau ai tubulatura pusa?

Scris: Lun 18-Sep-2006 20:07
de cepoi cristian
si bujiii??? dar este diesel nu?

Scris: Lun 18-Sep-2006 20:42
de cbx

Scris: Lun 18-Sep-2006 20:52
de MARIAN
Pai sunt folosite doar la pornire deci nu sunt cauza problemei prezentate mai sus.

Scris: Lun 18-Sep-2006 21:40
de khan
ai facut si altceva la chiulasa inafara de planat? adica scaune supape, supape rectificate, jocuri reglate? daca ai honuit cilindrii inseamna ca ai pus pistoane noi de cota 1? restul ce era ok? adica cuzinetii erau in regula? daca da, atunci distributia, stii sigur daca e bine pusa la punct? daca e ok, stii in ce stare sint injectoarele? au fost verificate vreodata? pompa a fost centicubata vreodata? ia-le la rind si vezi ce e ok din toate astea si ce nu, remediaza si apoi vezi ce rezultate ai

Scris: Mar 19-Sep-2006 02:45
de dj01fad
daca vreti sa spuneti ca acele motoare de bx sunt generatie veche si nu fac minuni va cam inselati; unul chiar aspirat dar pus la punct, alearga de rupe; acusa, daca spui ca cu cealalta pompa fuge dar consuma, iar cu asta nu fuge dar ai consum mic, da-ti si tu seama ca toate problemele sunt din reglaje; chiar daca pompa e veche poate sa urce la 4-500, ca doar nu virsta ii da preiune; in orice caz, cum a spus si khan, problemele se trag de la reglaje, in primul rind posibil de la distributie;

Scris: Mar 19-Sep-2006 09:09
de Adrian Musat
Din avatar se vede ce masina am. Nu ma pot plange de demaraj si viteza. Am venit de la mare in coloana cu 2 mercedesuri si un ford focus cu 120 -130 la ora. Cred ca ai ceva probleme cu pusul la punct al motorului si poate cu injectoarele.

Scris: Mar 19-Sep-2006 09:35
de sb78fda
pune-i diuze noi cu 256/ merg si la 1.7 si la 1.9
schimba-ti si pompa cu una mai buna sau du-te sa-ti curete sitita din pompa
da-i un tratament de injectoare si pompa L&M

Scris: Mar 19-Sep-2006 22:35
de nitro_od
daca pornirea este ok si la rece si la cald este putin probabil sa fie capul hidraulic.
injectoarele ar putea fi un motiv dar putin probabil de vreme ce te-ai fi plans si de mers neregulat in ralanti si fum albastru fara consum de ulei.
posibil distrubutie decalata (pana la 5-6 dinti pe axa cu came si 3-4 pe pompa masina inca merge si porneste dar performanta este scazuta).
avans prost reglat poate fi un alt motiv.
daca spui ca iti consuma putin dar nu trage incearca sa mai dai motorina din pompa si vezi cum merge atunci !
personal cred ca debitul este foarte scazut la motorina, mai ales daca a fost reglat pe banc si nu pe masina.
eu asa am patit dupa verificarea pompei si reglaj de banc, era departe de a merge motorul cu ea!
daca s-a umblat la chiulasa si nu s-au respectat jocurile de tacheti.....iar este o problema!
eu iti recomand sa faci ce este ma simplu prima data.......mareste debitul de motorina!

Scris: Mar 19-Sep-2006 23:31
de adiB
Dupa raspunsurile voastre, ma vad nevoit sa revin cu unele precizari suplimentare.

Motorul acesta de 1,7 RD era destul de terminat, adica scotea fum de carter in filtru de aer care se umplea de ulei, avea compresie mai slabutza si consuma destul de mult.

Printr-o circumstanta oarecare, am pus mana pe un motor de 1,9 RD de prin 90 si l-am pus pe masina. Acesta mergea destul de bine, compresie buna, fara fum de carter. Pornea impecabil, la sfert de cheie chiar si dupa o saptamana de stat, mergea perfect la relanti, consuma f putin. Ce mai, motorul perfect. Problema era ca era foarte lent, aceiasi problema, peste, 100-110 urca foarte greu, de-abia ajungea la 140 dupa 2 min de ,mers pe drum drept. Dupa un timp, am inceput sa vad ulei in radiator, din ce in ce mai mult. se pare ca in blocul motor a aparut o fisura. In fine, n-am reusit s-o depistez asa ca, m-am decis sa-mi fac mai bine setul la celalalt motor (de 1,7) care fusese inainte pe masina.
Zis si facut. Totusi, de la motorul de 1,9 am pastrat chiulasa, pe care am dat-o la rectificat (segmenti pe supape, scaunele, supapele, suprafata, etc.) pastrand totodata si pompa de injectie (care consuma super putin).

De la prima cheie cu setul nou facut am observat ca la rece scoate fum albastru si merge neregulat pana se incalzeste; dupa ce e cald merge frumos. Compresie are super.

De aici am tras eu concluzia ca probabil e pompa de injectie cu buba, de ambele motoare mergeau chinuit cu ea. Eu as vrea sa o fac sa aiba putina viata, dar totodata mi-e frica sa nu o dau la cineva sa mi-o regleze si sa inceapa sa consume mult, asa mai bine stau cu ea cum e.

Pe de alta parte, cand ies din oras cu masina, cand o vad cat de lipsita de viata (imi trebuie sa vad un km liber in fata ca sa ma risc sa depasesc un tir ce merge cu 100km/h) de fiecare data ajung sa imi promit ca ma scap de masina si imi iau alta mai noua in rate, chiar daca un logan (desi nu sunt fan deloc).

Acestea fiind zise, sper ca v-ati format o imagine mai clara asupra a ce se intampla cu masina mea si poate ma fericiti si pe mine cu un sfat!
Multumesc mult.