Pagina 1 din 1

Tacanit la 8s

Scris: Mar 28-Sep-2004 11:18
de nicum
Salut!
Am fost simbata la Ploiesti la Cristi Stan si am incarcat toate sferele, am inlocuit lichidul de curatare (hydraurincage) cu LHM si evident, am aerisit frinele.
Principalele motive pentru care am batut > 100km erau legate de sfera centrala (despre care eu credeam ca e descarcata) si de sferele din fata (masina era rigida pe fata) . Acum toate sferele sint ok, dar masina tacane tot la 8s, asa cum tacanea si inainte. Doar tinuta de drum s-a imbunatatit.
Am vorbit cu Catalin (WLD) si se pare ca pot fi 2 cauze: fie din dozatorul de frina, fie din disjunctor. Personal nu cred ca e din dozator, pentru ca masina sta foarte bine pe roti dupa ce opresc motorul (dupa 36 de ore, spatele nu se scufundase complet, iar fata probabil ca insesizabil), frineaza foarte bine (efectul de frinare e progresiv, pe masura ce apas pedala si nu se aude fisit decit putin si nu totdeauna). N-am apucat sa ma uit pe la retur
in rezervorul de LHM sa vad daca vine ulei pe undeva.
Totusi tacanitul la 8s pare sa arate ca masina pierde presiune pe undeva. Cam care ar fi cauzele unui tacanit des?
O ciudatenie: acum ceva vreme, cind inca aveam lichidul de curatare in instalatie, am curatat filtrele din rezervorul hidraulic si am filtrat uleiul de curatare. Dupa operatia de spalare si filtrare (fara aerisit de frine), masina tacanea la 1m si 45s, dar i-a trecut repede.

Scris: Mar 28-Sep-2004 11:25
de eugenro2001
S-ar putea ca ceva mizrie sa se fi asezat prin regulatorul de presiune, astfel incat acesta nnu inchide complet si pierde presiune.

Scris: Mar 28-Sep-2004 12:02
de nicum
Nu prea cred, pentru ca masina tocmai a incheiat o cura de hydraurincage, iar tacanitul e foarte clar, nu fisie. Apoi ar fi culmea ca masina sa aiba instalatia mai curata atunci cind am luat-o si tacanea la 25s si acum dupa ce instalatia e spalata sa tacane pe la 8s. In plus, la un moment dat, fara voie si fara sa pot explica asta, a tacanit la 1m si 45s, chiar daca i-a trecut repede.

Scris: Mar 28-Sep-2004 17:06
de eugenro2001
Tocmai pt ca a avut un moment cand a tacanit mai rar, pe parcursul curei, ma gandesc ca s-ar fi putut disloca niste mizerie de undeva si sa fi ajuns la bila din regulatorul de presiune.
Eu am desfacut corector de inaltime murdar, arata ca un namol dens, daca asa ceva ajunge in regulator... Si ma mai gandesc ca nici lichidul de curatare nu este infailibil, nu cred ca poate dizolva chiar toate depunerile.
Indiferent daca este sau nu murdarie, eu cred ca problema este in regulator, din moment ce spui ca nu fasaie, nu se lasa repede, etc.

Scris: Mie 29-Sep-2004 08:31
de nicum
Aseara am verificat furtunele de retur din rezervor. Singurul care curge e furtunul nr 4, asa cum se vede la:
http://www.tramontana.co.hu/citroen/sus ... spens.html
Ei descriu returul respectiv ca "brake valve (plus operational return, with brake pedal pressed and released)". Se pare ca e de la supapa de siguranta de la frina.

Scris: Vin 01-Oct-2004 08:57
de nicum
Aseara am facut un test, cu motorul rece, ce-i drept: cu cit masina e mai sus, cu atit tacane mai rar. Asadar la inaltimea maxima tacane la 1m si 4s

Scris: Lun 04-Oct-2004 09:50
de nicum
Am facut simbata un drum la tara. Asadar, ridicata la maxim tacanea la 3m si 40s, inaltime normala 20s, la minim 17. Cind am ajuns la Bucuresti tacanea la normal la 8s. S-ar putea sa fie de la disjunctor: cind tacane se screme putin inainte de a tacani, nu fisie, nu stiu cum sa spun, e greu de descris zgomotul, ca o vibratie.