suspensia?

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

suspensia?

Mesajde catalin78 » Vin 24-Noi-2006 23:57

O intrebare despre comportarea bx-ului . Cand iau curbele mai tare un pic ... (nu ca la raliu) am impresia ca se lasa mai mult decat ar trebui pe stanga sau respectiv dreapta , depinde de viraj iar roata pe care se lasa masina pare a fi mai rigida atunci si denivelarile intalnite se resimt cam tare zic eu mai ales pe fata , sferele sunt cam toate schimbate cu technosir ... inclusiv centrala masina raspunde bine cand te lasi pe colturi sau bare , se ridica corespunzator / coboara ... ce naiba o fi ?
Catalin

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Sâm 25-Noi-2006 00:16

presiunea sferelor e verificata?cilindri hidraulici ce uzura au?ai pierderi de aderenta?

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Sâm 25-Noi-2006 00:32

da , am pierderi de aderenta , cilindri cred ca au ceva uzura ca in ultma vreme se lasa jos si botul dupa o zi , inainte statea sus , sferele , hmmm cred ca asa a facut de cand erau noi ...
am observat un fenomen ciudat , dupa ce i-am schimbat lhmul a stat teapana si de spate chiar o zi ... dupa 2 zile aceasi stare se culca de spate repede.
Catalin

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 25-Noi-2006 15:26

Spune-ne parametrii sferelor. Faptul ca masina se inclina pe curbe nu are legatura cu faptul ca se lasa repede pe burta, decit daca cilindrii sint excesiv de uzati. E normal daca ai sfere moi sa se lase. Daca le-ai schimbat de curind, probabil ca sferele astea sint mai moi si atunci rezulta si acest comportament. Ca revers, poti folosi niste sfere mai tari si masina va sta mai bine pe viraje, dar se va reduce comfortul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Sâm 25-Noi-2006 16:32

Problema mea nu e ca ar fi prea moale , pot sa zic ca e moale la test , apasat pe colturi si asa dar confortul nu e prea grozav ... eu am zis de inclinatie ca mi se pare ca se inclina cam mult si pe roata pe care se lasa mi se pare mie ca nu mai are amortizare in momentul acela in curba, eram curios de ce a intrebat cbx daca am pierderi de aderenta , ca e adevarat.
O sa caut sa vad cum pot indentifica parametrii sferelor , probabil la magazinul unde le-am cumparat pot vedea asta .
Catalin

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Sâm 25-Noi-2006 17:03

am luat sfere din Franta si erau sub parametri,nu cumva fata se ridica in trepte?

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Sâm 25-Noi-2006 17:54

da fata se ridica in trepte...
Catalin

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 25-Noi-2006 19:09

fata se ridica in trepte din cauza cilindrilor fata f uzati. chestia cu confortul in mers poate fi din acelasi motiv (chiar daca e moale cind te apesi pe colturi, cilindrii pot agata in mers, de unde si senzatia de disconfort). chestia cu inclinatia "excesiva" probabil ca e din cauza sferelor moi, iar chestia cu lipsa de amortizare cind masina e inclinata pe curbe e relativ normala, mai ales daca amortizorul ajunge la capatul cursei. nu inteleg ce inseamna pierderi de aderenta, daca doar scirtiie la virajele mai rapide, asta e normal, daca iei virajele de-a latu' drumului insa atunci e de la viteza si iarasi e normal. mi-e greu insa sa cred ca ai pierderi de aderenta mergind normal pe viraje, poate doar daca sint denivelari sau praf
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Sâm 25-Noi-2006 21:51

pe umezeala patineaza in draci ... iar chestia aia care se intampla cand se lasa pe o roata la viraj ma face sa ma tem sa nu imi rupa ceva ... poate e normal sa lucreze asa , dar mereu am avut senzatia ca e ceva in neregula , banuiesc ca aici in RO e greu sa gasesc niste cilindri care sa fie garantat buni sau noi .
Oricum am avut senzatia tot timpul ca masina nu prea are aderenta mai ales pe ploaie fata de altele , am schimbat si cauciucuri facut si unghiuri jocuri si alte dracii , ce sa mai zic daca pun frana pe umezeala , e belea mare ... si masina nu merge infranata .
Catalin

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Lun 27-Noi-2006 11:49

daca te intereseaza cilindri fata/spate ...sa stii ca se gasesc ...

numai sa intrebi.. :D
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Lun 27-Noi-2006 21:39

Mda intre timp mi-a pleznit o conducta undeva pe langa baia de ulei si tasnea in continuu noroc ca s-a spart aproape de casa si am reusit sa parchez ... si sunt blocat pe dreapta , cred ca o sa imi trebuiasca conducte si niste capriori mari sa salt masina sus ... ca de acolo nu mai pleaca , si DanT iti dau pm.acuma incepe sesiunea cu aventuri ... pe langa piese mi-ar trebui si un bun mester aici in Constanta ca au pierit :(
Catalin

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 27-Noi-2006 22:55

vom incerca sa fim alaturi de tine macar cu sfaturi ,cu capre ne este cam greu sa venim.

catalin78
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 06-Aug-2004 09:22
Localitate: constanta

Mesajde catalin78 » Lun 27-Noi-2006 23:53

O sa vad cum scot conducta cu pricina ca sa vad ce pot achizitiona , voiam sa intreb daca pentru cineva care are ceva experienta pe mecanica dar nu pe citroen poate sa se bage sa schimbe cilindrii fata , multumesc mult de sfaturi tuturor.
Catalin

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mar 28-Noi-2006 00:44

cilindri fata se schimba foarte usor,daca doresti sa-i inlocuiesti cumpara si furtunele de retur de la cilindri.Conducte se potricesc si de la Oltcit.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 28-Noi-2006 02:20

cam aceeasi problema este si la mine (deschisesem si eu un topic...)
desi pe loc pare "moale", in mers suspensia este destul de rigida...
pierde aderenta pe viraje cu denivelari relativ mici, dar multe (piatra cubica, de ex)
denivelarile pronuntate (nu gropi) le ia "in plin", adica cilindrii de suspensie (din fata) ajung la capat de cursa si lovitura se simte in caroserie....

cilindrii sunt probabil uzati, pt ca se ridica in trepte....
acum, legat de ultima problema, logica mea imi zice asa: daca cilindrii sunt uzati, pierd lhm pe langa. lhm-ul se duce pe retur inapoi in rezervor. la curse mari si rapide ale cilindrului cantitatea de lichid pierduta pe retur este mare, ca si presiunea acestuia. urmarea ar fi ca furtunele de retur ale cilindrilor sa fie aruncate afara.... ceea ce nu se intampla...
si ma face sa ma gandesc ca nu uzura cilindrilor este problema...
daca am gresit rationamentul, va rog corectati-ma

PS
scuzati "intruziunea", dar problemele sunt asemanatoare si probabil au aceeasi rezolvare, in mare parte
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh