gpl pe bx 14 din 86
Moderator: Echipa Tehnica
gpl pe bx 14 din 86
cum s-o comporta motorul de bx cu instalatie de gpl? o merge? normal asa ar fi dar nu am mai vazut pe la nimeni!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Merge brici . O instalatie normala pentru carburatie si gata!
Costa intre 750-800 RON si reglata ca la carte !
Motorul nu sufera prea mult si in plus daca ai vreo problema la carburator (ma refer la calitatea relantiului) se rezolva cu instalatia de gaz!
MERITA

Are cineva o instalatie ieftina made ITALIA pe o DACIE (a costat 760 RON inclusiv montaj) si merge mai bine ca pe benzina (carburatorul e vinovat de treaba asta). Are deja 40.000 km in 2 ani si totul e ok, deci nu mai sta pe ganduri! In plus are un consum decent (10 oras si 7 afara ,echivalent 5,7 si 3,9 benzina) .
Costa intre 750-800 RON si reglata ca la carte !
Motorul nu sufera prea mult si in plus daca ai vreo problema la carburator (ma refer la calitatea relantiului) se rezolva cu instalatia de gaz!
MERITA


Are cineva o instalatie ieftina made ITALIA pe o DACIE (a costat 760 RON inclusiv montaj) si merge mai bine ca pe benzina (carburatorul e vinovat de treaba asta). Are deja 40.000 km in 2 ani si totul e ok, deci nu mai sta pe ganduri! In plus are un consum decent (10 oras si 7 afara ,echivalent 5,7 si 3,9 benzina) .
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp
cdires - Sant si service-uri care se ocupa si de creditare (lucreaza cu o anumita banca ).Personal nu sant de acord cu instalatia GPL, cu toate economiile care rezulta de aici.
Riscurile sunt prea mari!!! Am vazut Dacia papuc care a explodat si a fost intoarsa cu rotile in sus,iar soferul noroc ca a reusit sa iasa din cabina repede si s-a ales cu niste arsuri.In plus a avut un panou de tabla la geamul din spate al cabinei, care l-a mai protejat.
Masina e supusa in permanenta vibratiilor si socurilor.Daca se sparge o conducta de LHM nu e chiar asa o mare problema.O carpesti si gata.Dar daca ai scapari de GPL, o sa-ti fie si sa te mai apropii de masina.
.
Instalatiile merg in general, dar.....pana intr-o zi si nu stii cand.
Nu ati auzit de rezervoare de GPL fisurate dupa o sapt.de la montaj...de nu au dormit proprietarii o noapte ca sa supravegheze masina care SS-ia,asta ca sa nu arunce cineva vre-o tigara.
Asta ca sa nu mai vorbesc de o groaza de Dacii cu capacul de culbutori explodat sau baia de ulei.....Un rateu la pornire combinat cu o electrovalva care nu inchide si te poti alege cu defectiuni grave.
Sa vorbim despre uzurile din motor?????
O companie de taxi din Bucuresti a montat pe Dacii S.Nova GPL-uri si cam la 30-40.000 Km au aparut uzuri accentuate la distributie la toate masinile.
Cred ca asta e economie prost inteleasa!!!!Lasati fratilor masinile asa cum le-a gandit fabrica!!!
E economie doar pe moment.Cand te uiti ca faci un drum de 3-400 Km cu costuri pe jumatate.Dar dupa mai multi Km cand constati ca nu mai ai ce sa mai alegi din motor.....parca nu mai e economie.Asta daca nu tinem cont de riscuri.Ori cat de mult le-ar lauda cei care le monteaza....ca sant sigure....ca au sisteme de protectie....De pomana!!!Tot de om sant lucrate.Si unde???In Italia sau Turcia.Nu in Japonia!!!
Eu am lucrat intr-un service unde se montau astfel de instalatii si am vazut multe.Eu supravegheam echipele de mecanici ce se ocupau cu montarea acestor instalatii.
Sper sa nu fi deranjat pe nimeni cu parerile mele, dar sant un adversar hotarat al GPL-urilor.
Riscurile sunt prea mari!!! Am vazut Dacia papuc care a explodat si a fost intoarsa cu rotile in sus,iar soferul noroc ca a reusit sa iasa din cabina repede si s-a ales cu niste arsuri.In plus a avut un panou de tabla la geamul din spate al cabinei, care l-a mai protejat.
Masina e supusa in permanenta vibratiilor si socurilor.Daca se sparge o conducta de LHM nu e chiar asa o mare problema.O carpesti si gata.Dar daca ai scapari de GPL, o sa-ti fie si sa te mai apropii de masina.

Instalatiile merg in general, dar.....pana intr-o zi si nu stii cand.
Nu ati auzit de rezervoare de GPL fisurate dupa o sapt.de la montaj...de nu au dormit proprietarii o noapte ca sa supravegheze masina care SS-ia,asta ca sa nu arunce cineva vre-o tigara.
Asta ca sa nu mai vorbesc de o groaza de Dacii cu capacul de culbutori explodat sau baia de ulei.....Un rateu la pornire combinat cu o electrovalva care nu inchide si te poti alege cu defectiuni grave.
Sa vorbim despre uzurile din motor?????
O companie de taxi din Bucuresti a montat pe Dacii S.Nova GPL-uri si cam la 30-40.000 Km au aparut uzuri accentuate la distributie la toate masinile.
Cred ca asta e economie prost inteleasa!!!!Lasati fratilor masinile asa cum le-a gandit fabrica!!!
E economie doar pe moment.Cand te uiti ca faci un drum de 3-400 Km cu costuri pe jumatate.Dar dupa mai multi Km cand constati ca nu mai ai ce sa mai alegi din motor.....parca nu mai e economie.Asta daca nu tinem cont de riscuri.Ori cat de mult le-ar lauda cei care le monteaza....ca sant sigure....ca au sisteme de protectie....De pomana!!!Tot de om sant lucrate.Si unde???In Italia sau Turcia.Nu in Japonia!!!
Eu am lucrat intr-un service unde se montau astfel de instalatii si am vazut multe.Eu supravegheam echipele de mecanici ce se ocupau cu montarea acestor instalatii.
Sper sa nu fi deranjat pe nimeni cu parerile mele, dar sant un adversar hotarat al GPL-urilor.
eu am luat citromobilul in 2004 cu instalatia de gaz gata montata. de atunci si pana acum nu cred ca am consumat mai mult de 10 l de benzina.
din cate stiu eu, TOATE buteliile de gaz montate la noi sunt turcesti (din cauza costurilor reduse), iar vaporizatorul (sau cum s-o chema) este italian
montajul corect al instalatiei face ca eventualele scapari de GPL pe la imbinarile de la butelie sa iasa afara din habitaclu. daca butelia se fisureaza, atunci masina se transforma intr-o bomba cu ceas. amestecul gpl/aer din habitaclu poate exploda in momentul cand se dezarmeaza alarma/inchiderea centralizata.
imi aduc aminte ca la explozia camionului cu azotat de la Mihailesti de acum cativa ani, dintr-o dacie care trecea pe sosea nu mai ramasese intreaga decat butelia de GPL !
exemplu cu dacia papuc nu este concludent, pt ca este o utilitara si se stie ca soferii acestora nu sunt tocmai atenti cu utilizarea lor. butelia/racordurile respective putea fi lovita cu diverse obiecte
insa riscuri exista si cu benzina si cu gpl
eu sunt pentru GPL
stima
din cate stiu eu, TOATE buteliile de gaz montate la noi sunt turcesti (din cauza costurilor reduse), iar vaporizatorul (sau cum s-o chema) este italian
montajul corect al instalatiei face ca eventualele scapari de GPL pe la imbinarile de la butelie sa iasa afara din habitaclu. daca butelia se fisureaza, atunci masina se transforma intr-o bomba cu ceas. amestecul gpl/aer din habitaclu poate exploda in momentul cand se dezarmeaza alarma/inchiderea centralizata.
imi aduc aminte ca la explozia camionului cu azotat de la Mihailesti de acum cativa ani, dintr-o dacie care trecea pe sosea nu mai ramasese intreaga decat butelia de GPL !
exemplu cu dacia papuc nu este concludent, pt ca este o utilitara si se stie ca soferii acestora nu sunt tocmai atenti cu utilizarea lor. butelia/racordurile respective putea fi lovita cu diverse obiecte
insa riscuri exista si cu benzina si cu gpl
eu sunt pentru GPL
stima
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
@dan1972 - ohhh,shit!! nu stiam si chiar n-am auzit de astfel de incidente! dar,era de ajuns sa aud de unul singur ca sa ma razgandesc. Siguranta inainte de toate!!
Nu stiam nici ca GPL-ul afecteaza motorul mai tare si mai repede decat benzina. Asa ca ai perfecta dreptate, economia e pur iluzorie. Intr-un cuvant, desi aveam indoieli si inainte,acum chiar nu se mai pune problema sa pun GPL pe masina. No offens pentru cei care au deja si n-au avut probleme cu chestia asta. Dar mi se pare un stres prea mare sa ma trezesc dimineata si sa ma departez la 50 m de masina inainte de a o deschide din telecomanda. Prefer sa stiu ca papa bx-ul meu si 30 la suta benzina,dar merg linistit.
In plus, intre noi fie vorba, am stat de cateva ori in spatele unor dacii pe gaz in trafic si nu stiam de unde vine miros de mancare gatita...
Mi se pare ca si miroase mult mai naspa decat benzina si motorina arse, eventual amestecate si cu ceva ulei... Asta de benzina sau motorina mi se pare mai... baietzesc, iar gazul...mai ....gospodaresc
In concluzie: fara bombe cu ceas sau fara ceas in fata casei mele!
Multumesc foarte mult pentru faptul ca m-ati adus cu picioarele pe pamant!


Nu stiam nici ca GPL-ul afecteaza motorul mai tare si mai repede decat benzina. Asa ca ai perfecta dreptate, economia e pur iluzorie. Intr-un cuvant, desi aveam indoieli si inainte,acum chiar nu se mai pune problema sa pun GPL pe masina. No offens pentru cei care au deja si n-au avut probleme cu chestia asta. Dar mi se pare un stres prea mare sa ma trezesc dimineata si sa ma departez la 50 m de masina inainte de a o deschide din telecomanda. Prefer sa stiu ca papa bx-ul meu si 30 la suta benzina,dar merg linistit.
In plus, intre noi fie vorba, am stat de cateva ori in spatele unor dacii pe gaz in trafic si nu stiam de unde vine miros de mancare gatita...

Mi se pare ca si miroase mult mai naspa decat benzina si motorina arse, eventual amestecate si cu ceva ulei... Asta de benzina sau motorina mi se pare mai... baietzesc, iar gazul...mai ....gospodaresc

In concluzie: fara bombe cu ceas sau fara ceas in fata casei mele!
Multumesc foarte mult pentru faptul ca m-ati adus cu picioarele pe pamant!

Relu
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh