Pagina 1 din 1

citroen bx 1,9 td

Scris: Dum 25-Feb-2007 22:37
de marian vlad
scriam inainte ca vreau sa iau un bx si a-s vrea sa va mai rog daca poate cineva sa-mi spuna cum a-r trebui sa verific daca suspensia este in regula sau referitor la alte probleme uzuale aparute la acest model de masina. Multumesc mult.

verificare suspensie

Scris: Joi 01-Mar-2007 15:08
de katacristi
daca mai vrei BX am eu unul...


verificare suspensie gasesti pe google puzderie de filmulete
:D :D

Scris: Joi 01-Mar-2007 15:26
de razzwan
pai e simplu ... nu trebuie in mers sa zdruncine si sa nu lase dara de ulei hidraulic (LHM) :)

bx

Scris: Joi 01-Mar-2007 15:40
de marian vlad
multumesc pentru informatii.O sa caut si pe google.In weekend ma duc sa-l vad :shock:

Scris: Vin 02-Mar-2007 13:47
de razzwan
uitete foarte atent la el sau cel putin ia pe cineva care se pricepe cat de cat 8)

Scris: Vin 02-Mar-2007 14:11
de eugenro2001
Mai dar i-ati raspuns omului de l-ati lamurit bustean!

Deci, pornesti motorul si vezi in cat timp se ridica si daca se ridica in trepte. Daca masina este lasata jos si maneta de reglaj este in pozitia normala, trebuie sa se ridice in 10-20 secunde, lin, nu in trepte.
Asculta la cat timp se aude tacanitul disjunctorului, trebuie sa tacane cam la 20 30 s chiar mai rar. Daca masina are servodirectie vezi daca tacane mult mai repede cand virezi. Un tacanit rapid indica o sfera centrala descarcata sau pierderi mari de presiune in sistem.
Apasa pe fiecare colt al masinii, suspensia trebuie sa fie elastica. Daca un colt este rigid inseamna ca sfera respectiva este descarcata.
Apasa-te pe fata/spate si asteapta, trebuie sa revina la inaltimea normala in cateva secunde.
Verifica nivelul de LHM din rezervor. Acesta este un vas rotund, verde, cu un capac din plastic galbui din care ies/intra mai multe furtune de diferite diametre. Pe acest capac se afla o piesa transparenta cu doua repere rosii. Cu masina ridicata la maxim, indicatorul trebuie sa fie INTRE cele doua repere.
De asemenea verifica culoarea lichidului hidraulic. Trebuie sa fie verde fosforescent si are un miros specific (sorry, nu am cum sa iti descriu mirosul :wink: ). Daca are alta culoare, ori este f vechi ori este altceva decat LHM. Daca nu are LHM in instalatie, recomand sa renunti sa cumperi masina deoarece vei avea f mult de lucru la hidraulica, probabil ca va trebui sa inlocuiesti toate garniturile si elementele de cauciuc.

Scris: Vin 02-Mar-2007 14:18
de jgr1001
Sa sti ca toate conditile de mai sus sunt greu de indeplinit de multe din Bx-urile din Ro. Dar cu cat masina "se califica" la mai multe din ele, cu atat este mai buna.
Cat despre mirosul LHM-ului l-as putea descrie ca "dulceag" sau cel putin placut :D

Inca ceva:
1-ar fi bine ca rotile din spate sa nu stea asa: /----\
2-cand calci frana nu trebuie sa auzi vreun fasait

In rest cam aceleasi probleme ca la alte masini: uita-te dupa rugina, improvizatii la instalatia electrica, motorul sa fie in stare buna...etc