Pagina 1 din 1

probleme electromotor

Scris: Joi 12-Apr-2007 20:40
de kadix
nici nu stiu ce problema este (electrica sau mecanica) dar lucrurile stau cam asa: cand am luat masina electromotorul invartea greu dar motorul pornea (exclus baterie slaba). dupa un timp adica vreo 3 zile electromotorul a murit subit (dau contact si nu mai face absolut nimic). bun, zic ca e electromotorul de vina, vorbesc cu mecanicul si acesta imi schimba bucsile si carbunii. a doua zi aceeasi poveste (moarte subita a electromotorului dupa aprox 15-20 de porniri).bun, zic ca e mecanicul prost, ma duc cu gura mare si il pun sa imi schimbe electromotorul. acesta il schimba cu unul bun de pe un 1.9 GT si merge destul de greu si asta. in seara asta a murit si asta.
ce poate sa fie ca nu imi pot da seama si nici mecanicul.
a doua problema este cum pot verifica daca sonda de temperatura instalata pe radiator mai functioneaza ca nu mai porneste electroventilatorul iar acum sunt nevoit sa merg cu el pe direct.

Scris: Joi 12-Apr-2007 20:48
de alexd
sa nu carecumva sa ai masa proasta la masina. Un cablu de masa suplimentar ar trebui sa ajute electromotorul.

Scris: Joi 12-Apr-2007 21:15
de eugenro2001
Cum spune Alex plus firul de comanda cu contact imperfect sau intrerupt.

Scris: Vin 13-Apr-2007 11:45
de nicum
Verifica contactele incepind cu contactul de la automat si terminind cu electromotorul. Mai exista varianta sa iti montezi un releu pentru demaror si in felul asta te asiguri ca comanda electromotorului va primi tensiune maxima. Eu am avut problema asta: dadeam la cheie si nu se auzea decit un clanc sec pt ca electromotorul nu primea destul curent. Dupa mai multe incercari pornea normal.
La pornire mai ajuta daca apesi complet ambreiajul :wink:

Later edit: sonda de temperatura e pe blocul motor. Ce vezi tu acolo in fata, probabil ca e rezistenta de la treapta I a ventilatorului.

Scris: Vin 13-Apr-2007 12:29
de eugenro2001
Am vorbit cu kadix pe mess si problema s-a dovedit a fi de la "carbuni" adica perii colectoare, erau inlocuite de "meseriash" cu unii mai mici, care jucau in locasuri si una dintre conexiuni s-a rupt.

rezolvarea

Scris: Vin 13-Apr-2007 21:38
de kadix
eugenro2001 are dreptate . Mi-am luat inima in dinti si cu ajutorul sfaturilor lui (multumesc !!!) am desfacut electromotorul si m-au apucat durerile de cap - avea carbuni mai mici decat locasurile lor si fusesera tociti stramb si jucau ca naiba acolo, in plus si una din conexiuni se rupsese. Acum inteles de ce invart greu electromotoarele reparate de domnul mecanic Madalin (aviz celorlalti). Am gasit la alpadrino un set de carbuni cu 15 lei si acum electromotorul merge foarte bine.

Scris: Vin 13-Apr-2007 21:49
de cbx
esti pe drumul cel bun

Scris: Lun 16-Apr-2007 08:01
de DanT
:)

asa incep toate ...


la mai mare! :) =D>

Scris: Dum 21-Iul-2013 18:45
de Gozmin
nicum scrie:Verifica contactele incepind cu contactul de la automat si terminind cu electromotorul. Mai exista varianta sa iti montezi un releu pentru demaror si in felul asta te asiguri ca comanda electromotorului va primi tensiune maxima. Eu am avut problema asta: dadeam la cheie si nu se auzea decit un clanc sec pt ca electromotorul nu primea destul curent. Dupa mai multe incercari pornea normal.
La pornire mai ajuta daca apesi complet ambreiajul :wink:

Later edit: sonda de temperatura e pe blocul motor. Ce vezi tu acolo in fata, probabil ca e rezistenta de la treapta I a ventilatorului.


ªtiu cã este vechi postul dar astea sunt simptomele mele. Care a fost problema la tine pânã la urmã ºi cum ai remediat-o ?

Scris: Mar 20-Aug-2013 16:21
de nicum
Nu stiu care a fost problema, aparent bobina de comanda de pe electromotor nu primea destul curent. Banuiesc asta pentru ca am pus una noua si facea fix la fel. Apoi am pus releu si nu am mai avut probleme pina acum.