Presiune in radiator

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Presiune in radiator

Mesajde paco » Dum 23-Ian-2005 10:38

Am observat un lucru deranjant, nu stiu cat de periculos. Cand opresc motorul cald si deschid busonul de la radiator, lichidul de racire face un mic passs, semn al acumularii unei mici presiuni. Nu trece peste marginile vasului, nici nu are putere, dar pana acum nu prea am auzit asa ceva. Sa fie semn ca garnitura de la chiulasa incepe sa oboseasca?
E drept, lichidul cald e f aproape de marginile radiatorului, deci acesta din urma e foarte plin cand continutul se dilata. Are cineva idee ce poate fi?

Revin la vechea mea problema, nu mai deschid alt subiect. Am verificat din nou cat ulei mananca si am ajuns la cncluzia ca tot 0,7 l la 1000 km. Practic, aceeasi valoare se pastreaza constanta de vreo 25-30.000 km. Asta imi da curaj, inseamna ca, intr-adevar, cum a zis cineva (khan, mi se pare), ungerea cilindrilor si a segmentilor se face (mai) bine, nu a avansat degradarea lor, dar nici a segmentilor. Traiasca motoarele ce consuma ulei! Sunt mai sigure!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 24-Ian-2005 01:14

e normal pufaitul. orice instalatie de racire in buna stare se presurizeaza in timpul functionarii motorului. e absolut normal. te gindesti la garnitura doar daca ar arunca apa afara si/sau ar face bulbuci permanent in radiator, dar nu e cazul, asa ca stai linistit. pe de alta parte apa nu trebuie sa fie chiar pina in buza (se verifica cu motorul rece)
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 24-Ian-2005 07:45

Merci, m-am linistit. Cu motorul rece nu e pana la buza, ajunge acolo numai cand e cald motorul.

Ca tot sunt la capitolul nemultumiri vis a vis de rabla. Mi se pare cam rigida nitel, desi am incarcat sferele de curand, in toamna. Sa fie nevoie de alte sfere? Sau asa e dieselul, putin mai tare pe amortizoare? Am mers intr-un Peugeot 405 al unui amic si e cam la fel cu BX-ul meu. E normal?
In principiu, mi-as dori sa fie mai barca (si nicu era de aceeasi parere), numai sa nu afectez alte chestii. Sau, daca e normal sa fie mai rigida, macar sa stiu, sa-mi ies din banuieli.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 24-Ian-2005 09:41

E absolut normal. Sa-ti faci griji daca nu face pufaitul, pentru ca asta inseamna ca nu prea mai ai lichid de racire. Presiunea o face datorita dilatarii lichidului de racire.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 24-Ian-2005 09:47

Referitor la suspensie: poti incerca niste sfere de 500 (alea lunguiete). Ideea e ca datorita faptului ca tu ai diesel (adica un motor mai greu) si suspensie mcpherson pe fata, rezultatul este o suspensie mai putin performanta (amortizarea se face intr-un singur punct), dar in acelasi timp mai putin complicata si mai fiabila (vezi cazul passat care are multilink, dar care nu rezista mai mult de 40-60.000km si nu vrei sa stii cit costa piesele si cit dureaza operatiunea de schimbare a lor pentru o singura roata).
Mai poti incerca sa maresti diamentrul la sfera la 1.9, 2mm, dar deja masina va deveni destul de instabila. Cred ca un bun compromis este sa pui sfere de 500 pe fata (se gasesc la estate).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 24-Ian-2005 17:59

Merci Nicu, dar ce este estate?
Si care e pretul...?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 24-Ian-2005 18:31

Stiu, e numele frantuzesc pt break, nu?
Cat costa oare o sfera de asa ceva?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 24-Ian-2005 20:29

In mod normal dieselul ar trebui sa aiba sfere de 500 cu diam de 1.8 ,pe fata(adica identice cu cele de estate).

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 24-Ian-2005 21:04

Asta inseamna ca nu mai pot imbunatati balansul masinii, nu?
Sau, poate, nu au fost bine incarcate...?
Daca sferele sunt vechi si nu mai lucreaza bine, asa se comporta, sunt mai rigide?
Sunt cam nedumerit cu chestiile astea...

Merci de raspunsuri!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 25-Ian-2005 09:06

Rigiditatea este rezultatul scaderii presiunii in sfera.
Este posibil ca aceasta sa fi fost incarcata corect dar sa nu "tina" presiunea datorita deteriorarii in timp membranei sau a etansarii defectuoase a surubului de inchidere.
Tinand cont si de observatiile tale dupa folosirea Hydraurincage, cred ca masina ta are nevoie de o revizie amanuntita a sistemului hidraulic pt a beneficia din nou de confortul suspensiei hidropneumatice.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 25-Ian-2005 10:56

In ce ar consta aceasta revizie amanuntita de care vorbesti si care ar fi costurile aproximative?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 25-Ian-2005 11:04

Demontarea tuturor elementelor - cilindri, corectoare, conjunctor-disjunctor, dozator de frana, etrieri de frana - curatate si verificat gradul de uzura, starea garniturilor.
Verificare sfere. Intrucat sti cand le-ai incarcat, in urma verificarii presiunii vei sti daca sunt proaste sau nu. Verificat daca sunt cele indicate pt masina ta.
Verificat conducte pt a detecta eventualele fisuri/coroziune si starea garniturilor.
Verificat traseul de retur pt a vedea daca nu ai furtune rupte/crapate.
Verificare pompa hidraulica.

Imi pare rau, nu stiu cat poate costa asa ceva.

Sambata m-a contactat cineva care gasise un fluturas in parbriz. Este din Brasov si are un service pt Citroen inca din 1992 inclusiv pe parte de hidraulica.
Din lista membrilor vad ca pe data de 23 Ianuarie s-a inscris jony din Brasov, se pare ca el este.

Ai putea sa il contactezi si sa afli pretul pt operatiile de mai sus.


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats