Pagina 1 din 1
Presiune in radiator
Scris: Dum 23-Ian-2005 10:38
de paco
Am observat un lucru deranjant, nu stiu cat de periculos. Cand opresc motorul cald si deschid busonul de la radiator, lichidul de racire face un mic passs, semn al acumularii unei mici presiuni. Nu trece peste marginile vasului, nici nu are putere, dar pana acum nu prea am auzit asa ceva. Sa fie semn ca garnitura de la chiulasa incepe sa oboseasca?
E drept, lichidul cald e f aproape de marginile radiatorului, deci acesta din urma e foarte plin cand continutul se dilata. Are cineva idee ce poate fi?
Revin la vechea mea problema, nu mai deschid alt subiect. Am verificat din nou cat ulei mananca si am ajuns la cncluzia ca tot 0,7 l la 1000 km. Practic, aceeasi valoare se pastreaza constanta de vreo 25-30.000 km. Asta imi da curaj, inseamna ca, intr-adevar, cum a zis cineva (khan, mi se pare), ungerea cilindrilor si a segmentilor se face (mai) bine, nu a avansat degradarea lor, dar nici a segmentilor. Traiasca motoarele ce consuma ulei! Sunt mai sigure!
Scris: Lun 24-Ian-2005 01:14
de khan
e normal pufaitul. orice instalatie de racire in buna stare se presurizeaza in timpul functionarii motorului. e absolut normal. te gindesti la garnitura doar daca ar arunca apa afara si/sau ar face bulbuci permanent in radiator, dar nu e cazul, asa ca stai linistit. pe de alta parte apa nu trebuie sa fie chiar pina in buza (se verifica cu motorul rece)
Scris: Lun 24-Ian-2005 07:45
de paco
Merci, m-am linistit. Cu motorul rece nu e pana la buza, ajunge acolo numai cand e cald motorul.
Ca tot sunt la capitolul nemultumiri vis a vis de rabla. Mi se pare cam rigida nitel, desi am incarcat sferele de curand, in toamna. Sa fie nevoie de alte sfere? Sau asa e dieselul, putin mai tare pe amortizoare? Am mers intr-un Peugeot 405 al unui amic si e cam la fel cu BX-ul meu. E normal?
In principiu, mi-as dori sa fie mai barca (si nicu era de aceeasi parere), numai sa nu afectez alte chestii. Sau, daca e normal sa fie mai rigida, macar sa stiu, sa-mi ies din banuieli.
Scris: Lun 24-Ian-2005 09:41
de nicum
E absolut normal. Sa-ti faci griji daca nu face pufaitul, pentru ca asta inseamna ca nu prea mai ai lichid de racire. Presiunea o face datorita dilatarii lichidului de racire.
Scris: Lun 24-Ian-2005 09:47
de nicum
Referitor la suspensie: poti incerca niste sfere de 500 (alea lunguiete). Ideea e ca datorita faptului ca tu ai diesel (adica un motor mai greu) si suspensie mcpherson pe fata, rezultatul este o suspensie mai putin performanta (amortizarea se face intr-un singur punct), dar in acelasi timp mai putin complicata si mai fiabila (vezi cazul passat care are multilink, dar care nu rezista mai mult de 40-60.000km si nu vrei sa stii cit costa piesele si cit dureaza operatiunea de schimbare a lor pentru o singura roata).
Mai poti incerca sa maresti diamentrul la sfera la 1.9, 2mm, dar deja masina va deveni destul de instabila. Cred ca un bun compromis este sa pui sfere de 500 pe fata (se gasesc la estate).
Scris: Lun 24-Ian-2005 17:59
de paco
Merci Nicu, dar ce este estate?
Si care e pretul...?
Scris: Lun 24-Ian-2005 18:31
de paco
Stiu, e numele frantuzesc pt break, nu?
Cat costa oare o sfera de asa ceva?
Scris: Lun 24-Ian-2005 20:29
de MARIAN
In mod normal dieselul ar trebui sa aiba sfere de 500 cu diam de 1.8 ,pe fata(adica identice cu cele de estate).
Scris: Lun 24-Ian-2005 21:04
de paco
Asta inseamna ca nu mai pot imbunatati balansul masinii, nu?
Sau, poate, nu au fost bine incarcate...?
Daca sferele sunt vechi si nu mai lucreaza bine, asa se comporta, sunt mai rigide?
Sunt cam nedumerit cu chestiile astea...
Merci de raspunsuri!
Scris: Mar 25-Ian-2005 09:06
de eugenro2001
Rigiditatea este rezultatul scaderii presiunii in sfera.
Este posibil ca aceasta sa fi fost incarcata corect dar sa nu "tina" presiunea datorita deteriorarii in timp membranei sau a etansarii defectuoase a surubului de inchidere.
Tinand cont si de observatiile tale dupa folosirea Hydraurincage, cred ca masina ta are nevoie de o revizie amanuntita a sistemului hidraulic pt a beneficia din nou de confortul suspensiei hidropneumatice.
Scris: Mar 25-Ian-2005 10:56
de paco
In ce ar consta aceasta revizie amanuntita de care vorbesti si care ar fi costurile aproximative?
Scris: Mar 25-Ian-2005 11:04
de eugenro2001
Demontarea tuturor elementelor - cilindri, corectoare, conjunctor-disjunctor, dozator de frana, etrieri de frana - curatate si verificat gradul de uzura, starea garniturilor.
Verificare sfere. Intrucat sti cand le-ai incarcat, in urma verificarii presiunii vei sti daca sunt proaste sau nu. Verificat daca sunt cele indicate pt masina ta.
Verificat conducte pt a detecta eventualele fisuri/coroziune si starea garniturilor.
Verificat traseul de retur pt a vedea daca nu ai furtune rupte/crapate.
Verificare pompa hidraulica.
Imi pare rau, nu stiu cat poate costa asa ceva.
Sambata m-a contactat cineva care gasise un fluturas in parbriz. Este din Brasov si are un service pt Citroen inca din 1992 inclusiv pe parte de hidraulica.
Din lista membrilor vad ca pe data de 23 Ianuarie s-a inscris jony din Brasov, se pare ca el este.
Ai putea sa il contactezi si sa afli pretul pt operatiile de mai sus.