NU MAI VREA

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

janvari
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Mie 05-Ian-2005 17:51
Localitate: Bucuresti

NU MAI VREA

Mesajde janvari » Mar 25-Ian-2005 14:27

:( AJUTOR !
oameni buni si nebuni,sunt trist si ingrijorat.BX-ul meu nu mai vrea.Are benzina,are curent dar nu mai vrea.Sta in curte la un amic, am incercat cam o data la trei zile sa-l pornesc, a pornit si apoi s-a oprit.Cam dupa 5 minute de mers normal.Nu se aprinde nimic in bord, totul pare,la prima vedere OK, ceea ce evident nu este.El este batran,fabricat in 87, motor de GTI si numai 150 de mii de km.Masina vine din Germania,a fost bine tinuta dar a stat cam 2 ani si jumatate nefolosita.Apoi a mers 2 luni*noiembrie-decembrie foarte bine si acum nimic.Poate sa ma ajute cineva cu un sfat, o idee, ceva ? :P

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 25-Ian-2005 15:17

Verifica legaturile la computerul de la injectie si modulul de aprindere. Ar fi ideal sa faci rost de un modul cu imprumut de pe o masina care merge normal. A fost acum ceva vreme un post asemanator pe BXcitroen de pe yahoo.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 26-Ian-2005 10:09

Cum se manifesta inainte de oprire? Se opreste brusc, ca si cum nu ar mai avea curent, sau merge neregulat? Porneste bine, sau mai greu?
De obicei cand se opreste dupa cateva minute de functionare, problema e de la modulul de aprindere. Dupa ce s-a oprit verifica daca mai da scanteie.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 14-Feb-2005 00:11

hai ca incep si eu....ca si deschizatorul topicului....
HEEEEEELP !!!
limuzina mea e in greva..... scanteieste, benzineste, dar nu porneste...
azi, duminica, toata ziua m-am chinuit sa o pornesc
am schimbat 3 baterii, 10 bujii, verificat cabluri, fise la bujii, capac delco, etc.
are benzina, da scanteie, dar nu a vrut sub nici o forma, nici macar un rateu...
nici pe benzina nici pe gaz....
se uda bujiile, in schimb......
dati-mi o idee, in afara de a o tracta cu ceva, (este pe inaltimea minima si nu prea pot sa o scot de unde este)
noaptea asta si maine o sa o las cu bujiile scoase sa se mai evapore cumva benzina din cilindri
singura idee pe care o mai am e sa iau un spray de pornire cu alcool izopropilic si sa-i dau cu el in carburator, poate da macar un rateu, ceva...
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
bx19gti
simpatizant
Mesaje: 84
Membru din: Vin 01-Oct-2004 11:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde bx19gti » Lun 14-Feb-2005 00:51

Nu stiu daca e aceeasi problema dar anul trecut in vara m-am chinuit si eu sa o pornesc vreo 2 ore si nimic. Cateva rateuri. La o verificare: capacul de la delcou umed, si pompa de benzina dusa. Am dus-o in service, unde idiotii au uitat sa puna nu stiu ce si s-au chinuit si ei cam 1 ora sa o porneasca. Cand si-au dat seama au remediat problema, au dat la cheie...si surpriza...m-am ales cu 2 tobe sparte din cauza acumularilor de vapori de benzina.
Verificati si pompa (la mine nu bazaia deloc sau f putin cand ii puneam contactul) si grija cu tobele ;)

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 14-Feb-2005 01:07

Daca nu da nici un rateu, mai ales ca ai incercat si pe benzina si pe gaz, problema e din aprindere sau din distributie. Cum la tine e mai greu sa sara lantul de la punct, ramane problema aprinderii. Am patit-o si eu de 2 ori. In afara motorului scanteia era corecta, dar o data pusa bujia la presiune si umiditate...pauza. Prima data a fost de la luleaua delcoului, a 2-a de la modulul de aprindere.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 14-Feb-2005 01:09

bx19gti scrie:Nu stiu daca e aceeasi problema...

Masina "drakului" :twisted: este un 14 pe carburator

Avatar utilizator
bx19gti
simpatizant
Mesaje: 84
Membru din: Vin 01-Oct-2004 11:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde bx19gti » Lun 14-Feb-2005 01:18

wld scrie:
bx19gti scrie:Nu stiu daca e aceeasi problema...

Masina "drakului" :twisted: este un 14 pe carburator

:) am zis si eu ca poate dau un sfat....Eu si mecanica citromobilului baba si macaraua (da' prind greu si uit repede)

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 14-Feb-2005 07:57

sorry, e vina mea ca nu am specificat ce motor e, sa stie toata lumea despre ce-i vorba
catalin, ai idee cum se poate verifica modulul de aprindere?
sau numai prin schimb cu altul?
luleaua delcoului am verificat-o, pare ok
nu am vazut sa aiba vreo rezistenta pe undeva, ca la opel ...
sau are?
faza e ca am incercat s-o pornesc acum cateva zile (la 3 zile dupa ce o pornisem de control, fara probleme) pe gerul ala si nu a vrut. am pus bateria la incarcat si ieri am vrut sa o pornesc iarasi, de control....
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 14-Feb-2005 10:48

Draku, daca da scinteie, inseamna ca modulul de aprindere e bun. Modulul se verifica inlocuindu-l cu alt modul. Daca bujiile se umezesc inseamna ca da si benzina, dar vezi ca distanta de la electrozi la bujii sa fie cea corecta, de asemenea verifica si uzura lor. Vezi sa nu ai vreun fir intrerupt pe la delcou, dar in cazul asta nu ar fi dat scinteie, totusi verifica mufa electrica care intra in el. Mai demonteaza si capacul delcoului. Verifica-l in interior de umezeala sau ulei, precum si uzura lui. Eu am patit-o: erau uzate atit capacul cit si rotorul si pierdea curent. Cumva inainte de acest episod ti-a mers motorul cu intreruperi (tragea ok, dar cu mici intreruperi, pe care ai fost tentat sa le pui pe seama carburantului)? Daca da, atunci foarte probabil asta e. Cu ocazia aia am schimbat si fisa centrala, care era romaneasca (probabil de oltcit).
Pompa de benzina se verifica foarte simplu: scoti furtunul de alimentare de la carburator si il pui intr-un vas ca sa nu pierzi benzina. Daca furtunul scuipa benzina, pompa e buna. Pompa ta e mecanica, nu electrica, sper ca mi-am amintit bine.
Daca pornesti masina "de control", las-o sa incalzeasca motorul, altfel risti sa faci condens. Eu n-am pornit-o multe zile, dar dupa ce am incarcat bateria, intr-un final apoteotic a luat-o.
Daca ai dat atit la cheie, nu s-a ridicat si masina?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 14-Feb-2005 11:11

intr-adevar, inainte mergea cu intreruperi
dar ieri am desfacut si capacul la delcou si nu pare nimic in neregula, ploturile nu sunt tocite, nu are fisuri, nu avea umezeala dat totusi l-am sters. nici luleaua nu prezenta urme de uzura, doar "oxidul" care se formeaza in mod normal in timpul functionarii
fisele de la bujii par ok, cred ca sunt originale
bineinteles ca am lasat-o sa se incalzeasca atunci cand am pornit-o de control (a mers pana a pornit electroventilatorul...)
nu s-a ridicat cand am dat la cheie pt ca m-am gandit ca demarorul sa nu aiba o sarcina in plus (pompa de presiune) si am lasat maneta de inaltime la minin

PS
am ajuns la o concluzie interesanta.... ieri a fost DUMINICA, iar eu, ca un pacatos ce sunt :twisted: am lucrat, si nimic nu mi-a mers k lumea (mi s-a mai intamplat si alta data, dar nu cu citromobilul, si n-am bagat la cap...)
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 14-Feb-2005 13:02

Atunci foarte probabil buba ta e de la delcou... Eu il mai am pe cel vechi (atit capacul cit si rotorul) si nici ele nu pareau duse (cel putin dupa cunostiintele mele), dar totusi dupa ce le-am schimbat masina a pornit miraculos.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats