Pagina 1 din 2

grila fata

Scris: Mie 02-Feb-2005 13:33
de niros
Cine poate sa-mi spuna si mie cum se poate scoate grila de pe bord unde se afla fantele de aer pentru parbriz. A mea s-a crapat si vreau sa o lipesc si sa o imbrac.

P.S. Am 2000 de km cu hidraurincage si nu curge pe nici unde. In schimb comportamentul suspensiei s-a schimbat considerabil. O sa-l schimb sambata cu lhm nou.

Scris: Mie 02-Feb-2005 15:54
de nicum
Felicitari ca ai reusit sa tii lichidul atit. Eu am "reusit" doar 1.300 km pentru ca a trebuit sa incarc sferele si cu ocazia asta am schimbat si lichidul.
Un sfat pentru tine si pentru ceilalti: incearca sa cureti filtrele din rezervorul de ulei la fiecare 3-500 km. E foarte important: eu am curatat filtrele de vreo 3-4 ori si de fiecare data le-am gasit imbicsite si pe fundul rezervorului am gasit "mil".
Apoi cind mergi cu masina si ajungi la destinatie, lasa masina jos din levierul de inaltime. Cind pleci, pune-o la loc la normal. In felul asta creste cantitatea de ulei care circula prin filtrele rezervorului.
Mai poti sa tii lichidul, dar nu depasi 5000 km.

Re: grila fata

Scris: Mie 02-Feb-2005 17:30
de WLD
sorin scrie:Cine poate sa-mi spuna si mie cum se poate scoate grila de pe bord unde se afla fantele de aer pentru parbriz. A mea s-a crapat si vreau sa o lipesc si sa o imbrac.
.


Extrem de simplu! Are cate un surub in lateral (pe contraaripa) si piulita centrala care tine si motorul stergatorului

Scris: Mie 02-Feb-2005 19:23
de nicum
Eu credeam ca vorbeste despre grila care se afla in habitaclu...

grila

Scris: Mie 02-Feb-2005 19:34
de niros
Chiar despre cea din interior era vorba respectiv despre partea cea mai de langa parbriz a bordului. Cea din exterior am desfacut-o cand am curatit motorul de la climatizare. Am si postat un raspuns despre operatia mea care a dat rezultate foarte bune.

Scris: Mie 02-Feb-2005 20:25
de WLD
Asa-i cand nu citesti cu atentie :oops:

La seria2 nu stiu exact, dar la S1 nu se poate scoate decat cu restul bordului - operatiune de amploare din pacate :(

Scris: Mie 02-Feb-2005 20:26
de bx19gti
nicum scrie: Apoi cind mergi cu masina si ajungi la destinatie, lasa masina jos din levierul de inaltime. Cind pleci, pune-o la loc la normal. In felul asta creste cantitatea de ulei care circula prin filtrele rezervorului.


Sal. O intrebare de necunoscator. Masina mea sta destul de mult timp neumblata 1,2 saptamani. Mecanicul mi-a recomandat sa o las cu suspensia in pozitia normal pentru ca altfel diverse elemente ale suspensiei (cred ca se refera la cele din cauciuc) se uzeaza mai repede. Vorbesc povesti sau....

Scris: Mie 02-Feb-2005 21:00
de MARIAN
In manuale pozitia de jos este denumita "poz de parcare si cuplat remorca";banuiesc ca vor sa spuna ca atunci cand lasi masina parcata ar tb. sa descarci instalatia(nu am gasit nicaieri scris clar ca ar tb.sau nu lasata jos).
Parea mea este: la fel cu orice instalatie hidraulica aceasta este protejata cand este scoasa de sub presiune, deci eu unul o descarc.

Scris: Joi 03-Feb-2005 09:56
de nicum
In stationare nu cred ca se pot uza decit suportii de cauciuc, care oricum se uzeaza prin imbatrinire. Deci, daca masina sta mai mult timp, nu cred ca e o tragedie daca o lasi pe burta.
Ca sfat general: priveste cu mare circumspectie ce spun mecanicii, in special referitor la hidraulica. De obicei e invers: instalatia hidraulica merge si cu alte uleiuri (sau chiar altceva gen antigel, motorina), dar nu pentru mult timp pentru ca va incepe sa piarda pe la toate retururile; pompa hidraulica nu e normal sa tacane des, chiar daca "asa face toate", etc. Ca regula si mai generala ei se ghideaza dupa romanescul "las' ca merge si asa, iar cel putin suspensia hidraulica de la Citroen nu e locul pentru improvizatii si minareli specific romanesti.

grila

Scris: Joi 03-Feb-2005 14:04
de niros
Nu cred ca este atat de prinsa de bord atata timp cat in locul in care s-a crapat s-a ridicat in sus. Ma gandeam ca poate prin laterale exista vreun sistem de prindere. Oricum daca nu pot sa o desfac o sa incerc sa o tai chiar la imbinarea cu bordul.

Scris: Joi 03-Feb-2005 14:08
de eugenro2001
Nu stiu exact cum este la BX dar la CX grila aia este o piesa separata dar fixata nedemontabil de plasa de bord. In schimb la GSA si la Oltcit grila este de fapt partea interioara a aerotermei la care nu poti ajunge decat prin demontarea bordului. Nu cred ca asta este situatia deoarece aeroterma se face din altfel de plastic care nu crapa.

Scris: Joi 03-Feb-2005 14:31
de paco
Eugen, sa inteleg ca e bine sa las masina pe burta, la minim, cand o parchez de pe o zi pe alta? Sau numai daca sta multa vreme asa, cu saptamanile?
Eu n-am pus-o niciodata pe burta (e drept ca masina mea nici n-a stat nepornita vreodata mai mult de doua zile!).

Scris: Joi 03-Feb-2005 14:52
de khan
grila e parte comuna cu bordul si nu iese decit cu totul si la S1 si la S2. e destul de complicat din pacate, dar in vreo 4 ore ar trebui sa scoti si sa si pui tot bordul la loc. mie nu mi-a luat mai mult. mare grija la suportii din lateral care se rup destul de usor si trebuie dublati cu o tablita sau ceva in genu asta. si ca un sfat, modelele din 87-90 (aproximativ) nu sint prevazute cu suporti in partea de jos ceea ce face ca bordul sa capete o elasticitate (si o scirtiiala specifica) in zona centrala. suportii de care spun sint dintr-o tabla ambutisata si se prind de suportul casetofonului de dedesubt si coboara spre tunelul pe sub care trec esapamentul si tijele de la sch. de viteaza fiind mascati de consola centrala, cea de sub casetofon care "imbraca" si schimbatorul de viteze. daca vrei si alte detalii sint disponibil.

Scris: Joi 03-Feb-2005 16:28
de nicum
Pentru Paco: daca circuli cu masina aproape zilnic, nu are sens sa o lasi pe burta, pentru ca atunci cind vei pleca pompa hidraulica va avea de lucru sa ridice toata masina si asta e un stres pentru pompa. Daca o lasi pe ea se se "scufunde", pompa va lucra mai putin la pornire. In concluzie, are sens sa o lasi pe burta, daca stii ca va sta asa o saptamina, sa zicem.

Scris: Vin 04-Feb-2005 16:33
de bx19gti
nicum: si eu ce sa fac pana la urma. Citromobilul meu sta aproape o saptamana ridicat complet, si doua ridicat de fata. Se lasa complet abia in a treia saptamana. :D. Am incercat si varinata cu lasat suspensie jos si (coincidenta sau nu) am avut numai probleme cu suspensia (furtune, conducte, garnituri, sfere descarcate, etc.)