Se incalzeste!

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Se incalzeste!

Mesajde mbc » Joi 17-Mai-2007 00:45

Odata cu schimbarea vremii, incep si la mine vesnicele probleme de supraincalzire motor. Is convins ca radiatorul mai are si scurgeri, dar cu radiatorul plin de lichid si cu ventilatorul pe treapta a doua de turatie (aia mare) motorul tot se incalzeste daca urc mai mult timp. Nu stiu nici care e problema, deci nu prea am cum sa o rezolv. Mentionez ca uleiul folosit de mine nu este unul de cea mai buna calitate, dar dintr-un motiv clar. Folosesc ulei Rompetrol 15w40 pt diesel. Cat este de ok uleiul asta pentru masina mea? Mentionez ca turul-returul radiator - motor se efectueaza pt ca apa e foarte calda in radiator. Merci.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Joi 17-Mai-2007 07:59

posibil ca termostatul sa nu deschida complet.
posibil ca aerisirea motorului sa fie precara
posibil ca radiatorul sa aibe celule infundate (este cald peste tot?)
posibil ca pompa de apa sa nu mai luceze in parametri

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 17-Mai-2007 08:47

Mai adaug o posibila cauza:
Verifica daca colierele de la furtunuri sunt bine fixate. Poate sa nu curga apa (antigel), dar sa traga aer pe langa.
Am patit asa ceva...si era doar o chestie de un colier usor desfacut, de la intrarea in pompa de apa

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 17-Mai-2007 11:09

Mai vezi poate radiatorul are pamint sau musculite la exterior si nu se face bine schimbul de caldura. De asemenea ar trebui sa ai capota scurta (aia cu spatiu mai mare intre
Uleiul ala nu prea e bun pentru perioada asta, mai ales daca zici ca motorul se supraincalzeste. Ti-ar trebui un ulei cu w50 in coada (probabil 15w50 sau 20w50).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 17-Mai-2007 22:31

are idee cineva cat costa schimbul tuturor furtunelor de la racirea motorului?
"If in doubt, flat out!"

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 17-Mai-2007 22:37

Am capota de aia lunga. Oricum, nu ar trebui sa fie ok asa (e capota de fabrica). Capota scurta e pentru modelele mai noi? Ce inseamna acel w50 din coada? dar celalalt numar? Eu folosesc ulei de ala pentru ca am scurgeri de ulei (nu imi amintesc pe unde imi zicea mihai) si singura varianta ar fi schimbarea segmentilor. si cum nu merita.... alt motor. Nu o sa il schimb chiar acuma, asa ca il voi mai folosi asa mult timp. pierderile de ulei sunt de cam 2l/luna. Cred ca o sa fac un schimb de ulei acum si o sa pun total 7000 sau 8000.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Joi 17-Mai-2007 23:10

stai linistit ca daca nu folosesti motorul pt curse, uleiul are o influenta mult prea mica in incalzirea generala a motorului.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 18-Mai-2007 12:36

alin.banc scrie:Am capota de aia lunga. Oricum, nu ar trebui sa fie ok asa (e capota de fabrica). Capota scurta e pentru modelele mai noi? Ce inseamna acel w50 din coada? dar celalalt numar? Eu folosesc ulei de ala pentru ca am scurgeri de ulei (nu imi amintesc pe unde imi zicea mihai) si singura varianta ar fi schimbarea segmentilor. si cum nu merita.... alt motor. Nu o sa il schimb chiar acuma, asa ca il voi mai folosi asa mult timp. pierderile de ulei sunt de cam 2l/luna. Cred ca o sa fac un schimb de ulei acum si o sa pun total 7000 sau 8000.


Atunci sigur capota a fost schimbata. Toate motoarele de 1.9 au avut capota scurta, nu vechimea conteaza aici ci capacitatea motorului.
w50 ne spune viscozitatea la cald. Cu cit numarul e mai mare cu atit uleiul rezista mai bine la temperaturi inalte. Daca ai scurgeri trebuie sa schimbi niste semeringuri (probabil cele de la arbore). Daca iti consuma ulei, atunci trebuie sa segmentezi motorul. Care din situatii se aplica la tine?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 18-Mai-2007 12:47

nu are treaba capota ,capota lunga am si eu si nu se incalzeste.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 18-Mai-2007 12:56

Asa o fi, dar in original masina ta a avut capota scurta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 18-Mai-2007 13:01

vezi semnatura mea, originala a fost cu motorizare benzina.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 18-Mai-2007 13:04

Nu cred. Capota asta e capota originala. Stiu pe ambii propiretari care au avut masina inainte de mine si mi-au zis ca toate sunt originale. oricum, cel care imi face mie masina (mihai) are acelasi model, tot cu capota lunga, tot originala. Deci? Eu sunt convins ca e originala.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 21-Mai-2007 13:06

alin.banc - Curata radiatorul si pe interior si pe dinafara.Eu m-am ingrozit cata rugina sedimentata am gasit in al meu.Pe interior il cureti cu furtunul cu apa, iar pe afara, cu jet de aer comprimat pana scoti toate resturile dintre celule.E posibil sa fie colmatat.
A doua cauza...poti avea pe motor, un alt termostat decat cel pt. motorul tau (deschid la valori diferite, in functie de motor) si sa deschida mai tarziu decat trebuie.
A treia...pompa de apa care nu mai plimba apa cum trebuie.
A patra...segmentii uzati si scapa compresie in baie...gazele fierbinti incing uleiul... .
Poti verifica sa nu ai montata pompa de injectie gresit (decalata cu un dinte) sau sa verifici avansul la injectie (nu ma pricep la Diesel)
Trebuie eliminate toate cauzele care fac ca motorul sa mearga prea cald.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 21-Mai-2007 13:11

alin.banc - Inca ceva!Verifica toate tolele radiatorului (aripioarele)sa fie drepte.Pe cele culcate indreapta-le cu o surubelnita subtire cu grija.Daca ai mai mult de 35% din suprafata radiatorului obturata, se considera ca e scos din uz si trebuie inlocuit.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 21-Mai-2007 13:47

Pana la urma problema a fost cea mai grava posibila: scapa compresie in baia de ulei. nasoala faza. trebuie sa schimb motorul. Asta e. Stiti careva cat costa un diesel in stare ok?
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh