Pagina 1 din 5

Se incalzeste!

Scris: Joi 17-Mai-2007 00:45
de mbc
Odata cu schimbarea vremii, incep si la mine vesnicele probleme de supraincalzire motor. Is convins ca radiatorul mai are si scurgeri, dar cu radiatorul plin de lichid si cu ventilatorul pe treapta a doua de turatie (aia mare) motorul tot se incalzeste daca urc mai mult timp. Nu stiu nici care e problema, deci nu prea am cum sa o rezolv. Mentionez ca uleiul folosit de mine nu este unul de cea mai buna calitate, dar dintr-un motiv clar. Folosesc ulei Rompetrol 15w40 pt diesel. Cat este de ok uleiul asta pentru masina mea? Mentionez ca turul-returul radiator - motor se efectueaza pt ca apa e foarte calda in radiator. Merci.

Scris: Joi 17-Mai-2007 07:59
de alexd
posibil ca termostatul sa nu deschida complet.
posibil ca aerisirea motorului sa fie precara
posibil ca radiatorul sa aibe celule infundate (este cald peste tot?)
posibil ca pompa de apa sa nu mai luceze in parametri

Scris: Joi 17-Mai-2007 08:47
de jgr1001
Mai adaug o posibila cauza:
Verifica daca colierele de la furtunuri sunt bine fixate. Poate sa nu curga apa (antigel), dar sa traga aer pe langa.
Am patit asa ceva...si era doar o chestie de un colier usor desfacut, de la intrarea in pompa de apa

Scris: Joi 17-Mai-2007 11:09
de nicum
Mai vezi poate radiatorul are pamint sau musculite la exterior si nu se face bine schimbul de caldura. De asemenea ar trebui sa ai capota scurta (aia cu spatiu mai mare intre
Uleiul ala nu prea e bun pentru perioada asta, mai ales daca zici ca motorul se supraincalzeste. Ti-ar trebui un ulei cu w50 in coada (probabil 15w50 sau 20w50).

Scris: Joi 17-Mai-2007 22:31
de mbc
are idee cineva cat costa schimbul tuturor furtunelor de la racirea motorului?

Scris: Joi 17-Mai-2007 22:37
de mbc
Am capota de aia lunga. Oricum, nu ar trebui sa fie ok asa (e capota de fabrica). Capota scurta e pentru modelele mai noi? Ce inseamna acel w50 din coada? dar celalalt numar? Eu folosesc ulei de ala pentru ca am scurgeri de ulei (nu imi amintesc pe unde imi zicea mihai) si singura varianta ar fi schimbarea segmentilor. si cum nu merita.... alt motor. Nu o sa il schimb chiar acuma, asa ca il voi mai folosi asa mult timp. pierderile de ulei sunt de cam 2l/luna. Cred ca o sa fac un schimb de ulei acum si o sa pun total 7000 sau 8000.

Scris: Joi 17-Mai-2007 23:10
de alexd
stai linistit ca daca nu folosesti motorul pt curse, uleiul are o influenta mult prea mica in incalzirea generala a motorului.

Scris: Vin 18-Mai-2007 12:36
de nicum
alin.banc scrie:Am capota de aia lunga. Oricum, nu ar trebui sa fie ok asa (e capota de fabrica). Capota scurta e pentru modelele mai noi? Ce inseamna acel w50 din coada? dar celalalt numar? Eu folosesc ulei de ala pentru ca am scurgeri de ulei (nu imi amintesc pe unde imi zicea mihai) si singura varianta ar fi schimbarea segmentilor. si cum nu merita.... alt motor. Nu o sa il schimb chiar acuma, asa ca il voi mai folosi asa mult timp. pierderile de ulei sunt de cam 2l/luna. Cred ca o sa fac un schimb de ulei acum si o sa pun total 7000 sau 8000.


Atunci sigur capota a fost schimbata. Toate motoarele de 1.9 au avut capota scurta, nu vechimea conteaza aici ci capacitatea motorului.
w50 ne spune viscozitatea la cald. Cu cit numarul e mai mare cu atit uleiul rezista mai bine la temperaturi inalte. Daca ai scurgeri trebuie sa schimbi niste semeringuri (probabil cele de la arbore). Daca iti consuma ulei, atunci trebuie sa segmentezi motorul. Care din situatii se aplica la tine?

Scris: Vin 18-Mai-2007 12:47
de cbx
nu are treaba capota ,capota lunga am si eu si nu se incalzeste.

Scris: Vin 18-Mai-2007 12:56
de nicum
Asa o fi, dar in original masina ta a avut capota scurta.

Scris: Vin 18-Mai-2007 13:01
de cbx
vezi semnatura mea, originala a fost cu motorizare benzina.

Scris: Vin 18-Mai-2007 13:04
de mbc
Nu cred. Capota asta e capota originala. Stiu pe ambii propiretari care au avut masina inainte de mine si mi-au zis ca toate sunt originale. oricum, cel care imi face mie masina (mihai) are acelasi model, tot cu capota lunga, tot originala. Deci? Eu sunt convins ca e originala.

Scris: Lun 21-Mai-2007 13:06
de dan1972
alin.banc - Curata radiatorul si pe interior si pe dinafara.Eu m-am ingrozit cata rugina sedimentata am gasit in al meu.Pe interior il cureti cu furtunul cu apa, iar pe afara, cu jet de aer comprimat pana scoti toate resturile dintre celule.E posibil sa fie colmatat.
A doua cauza...poti avea pe motor, un alt termostat decat cel pt. motorul tau (deschid la valori diferite, in functie de motor) si sa deschida mai tarziu decat trebuie.
A treia...pompa de apa care nu mai plimba apa cum trebuie.
A patra...segmentii uzati si scapa compresie in baie...gazele fierbinti incing uleiul... .
Poti verifica sa nu ai montata pompa de injectie gresit (decalata cu un dinte) sau sa verifici avansul la injectie (nu ma pricep la Diesel)
Trebuie eliminate toate cauzele care fac ca motorul sa mearga prea cald.

Scris: Lun 21-Mai-2007 13:11
de dan1972
alin.banc - Inca ceva!Verifica toate tolele radiatorului (aripioarele)sa fie drepte.Pe cele culcate indreapta-le cu o surubelnita subtire cu grija.Daca ai mai mult de 35% din suprafata radiatorului obturata, se considera ca e scos din uz si trebuie inlocuit.

Scris: Lun 21-Mai-2007 13:47
de mbc
Pana la urma problema a fost cea mai grava posibila: scapa compresie in baia de ulei. nasoala faza. trebuie sa schimb motorul. Asta e. Stiti careva cat costa un diesel in stare ok?