motor bx

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

motor bx

Mesajde florinc » Mie 25-Iun-2003 09:58

cit consuma un motor de 1.6 fata de unul de 1.4
sunt de 1.6 pe carburator
aveam motorul obosit si nu mi-a indicat in bord si l-am gripat
stii cumva mi se potriveste un alt motor

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 25-Iun-2003 10:30

Ce motor ai? Cel cu cutia sub el ?

Daca da, iti trebuie si cutia de 1.6 si puntea fata.

Consumul la 1.6 e acelasi la drum, dar cu 1-2l mai mare in oras. Performantele sunt cu totul altele.

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Mie 25-Iun-2003 13:30

wld scrie:Ce motor ai? Cel cu cutia sub el ?

Daca da, iti trebuie si cutia de 1.6 si puntea fata.

Consumul la 1.6 e acelasi la drum, dar cu 1-2l mai mare in oras. Performantele sunt cu totul altele.

motorul e cu cutia ''in baie''cum se mai spune
la performante te referi la viteza
eu cu ala de 1.4 nu puteam sa o calc mai mult de 120 in afara

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 25-Iun-2003 14:07

Daca ai motorul cu cutia in baie e mai dificil. Iti trebuie cel putin:
motor
cutie + tijele de comanda
planetare
cadrul pe care sta motorul si puntea (jugul)

Inseamna ca ai avut motorul terminat de mult, eu am mers cu BX 1.4 cu 140 si mai putea.

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Joi 26-Iun-2003 09:43

wld scrie:Daca ai motorul cu cutia in baie e mai dificil. Iti trebuie cel putin:
motor
cutie + tijele de comanda
planetare
cadrul pe care sta motorul si puntea (jugul)

Inseamna ca ai avut motorul terminat de mult, eu am mers cu BX 1.4 cu 140 si mai putea.

am gasit motor de 1.4 la fel ca a meu si il iau dezechipat
vine la prindere?Tacaneala este numai de la pompa de frina sau si de la distribuitorul central
Pe jugul meu cred ca imi vine la prindere la tampoane

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 26-Iun-2003 21:24

Pai daca motorul e la fel ca al tau, cum sa nu se potriveasca suportii :?:

La un Bx vechi, problema "tacanitului" poate avea, in ordine, urmatoarele cauze:
sfera centrala
dozatorul de frana
cilindrii fata
conjunctor

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Sâm 28-Iun-2003 14:14

wld scrie:Pai daca motorul e la fel ca al tau, cum sa nu se potriveasca suportii :?:

La un Bx vechi, problema "tacanitului" poate avea, in ordine, urmatoarele cauze:
sfera centrala
dozatorul de frana
cilindrii fata
conjunctor

exista vreo metoda de verificare a sferelor daca mai au azot in ele
Mi-am luat dozator de frina sa-l montez si sa vad daca mai am tacanit?
Ma ajuta daca scot uleiul LHM si-l filtrez :!:

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Sâm 28-Iun-2003 19:57

Te referi la verificatul sferelor fara a fi puse pe masina?
Exista o metoda empirica, care poate determina daca sfera e sparta sau nu: Bagi o sarma subtire prin orificiul central. Aceasta nu trebuie sa intre mai mult de 2-2.5 cm, altfel membrana e sparta.
E bine ca o data cu dozatorul sa schimbi si LHM-ul. Daca, din motive financiare, nu-l poti schimba, e preferabil sa cureti macar sitele din rezervor, in benzina.
Vezi ca marginea rezervorului e FOARTE ascutita si te poti taia f. usor.
In fundul rezervorului e un disc de plastic sub care se strange mizeria, e bine sa-l scoti si pe ala si sa cureti interiorul rezervorului in benzina.

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Vin 04-Iul-2003 09:20

wld scrie:Te referi la verificatul sferelor fara a fi puse pe masina?
Exista o metoda empirica, care poate determina daca sfera e sparta sau nu: Bagi o sarma subtire prin orificiul central. Aceasta nu trebuie sa intre mai mult de 2-2.5 cm, altfel membrana e sparta.
E bine ca o data cu dozatorul sa schimbi si LHM-ul. Daca, din motive financiare, nu-l poti schimba, e preferabil sa cureti macar sitele din rezervor, in benzina.
Vezi ca marginea rezervorului e FOARTE ascutita si te poti taia f. usor.
In fundul rezervorului e un disc de plastic sub care se strange mizeria, e bine sa-l scoti si pe ala si sa cureti interiorul rezervorului in benzina.

salut
am schimbat motorul si nu am avut cum sa-l verific
are o bataie suna parca e diesel
ma ajuta ceva daca pun un aditiv ulei mai gros ,mai atenueaza
stii vreo solutie?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 04-Iul-2003 12:46

Sper ca bate un piston care are joc mare in camasa. Se atenueaza la cald sau nu?
Presupun ca ai schimbat uleiul si filtrul si reglajele sunt corecte: distributie, avans.
Verifica daca ai presiune de ulei ~3 bar la 3000rot/min
Uleiul mai vascos nu va duce decat la o degradare si mai importanta a motorului, plus ca nu vei mai putea schimba vitezele cand e motorul rece.
Verifica ca nu cumva motorul atinge caroseria. Am patit-o si eu.

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Vin 04-Iul-2003 13:25

wld scrie:Sper ca bate un piston care are joc mare in camasa. Se atenueaza la cald sau nu?
Presupun ca ai schimbat uleiul si filtrul si reglajele sunt corecte: distributie, avans.
Verifica daca ai presiune de ulei ~3 bar la 3000rot/min
Uleiul mai vascos nu va duce decat la o degradare si mai importanta a motorului, plus ca nu vei mai putea schimba vitezele cand e motorul rece.
Verifica ca nu cumva motorul atinge caroseria. Am patit-o si eu.

Mi se aprinde becul la ulei la relanti-
am pus un ulei mai ieftin- luckoil
Individul care mi-a dat motorul a pus pe mecanic sa desfaca cutia( credea ca nu i-au cu tot cu cutie).E posibil sa se fi deranjat garnitura de chiulasa de asta sa se incalzeasca asa

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 04-Iul-2003 13:39

Se si incalzeste? Daca se incalzeste fara sa consume apa sau sa vezi ulei in radiator, e posibil sa n-ai presiune corespunzatoare la ulei. Probabil ala care a demontat cutia a facut ceva la pompa de ulei sau o fi umblat la cuzineti.
Eu nu am incredere in uleiul Lukoil, mai bun e cel romanesc de Oltcit.

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Lun 07-Iul-2003 07:40

[quote="wld"]Se si incalzeste? Daca se incalzeste fara sa consume apa sau sa vezi ulei in radiator, e posibil sa n-ai presiune corespunzatoare la ulei. Probabil ala care a demontat cutia a facut ceva la pompa de ulei sau o fi umblat la cuzineti.
Eu nu am incredere in uleiul Lukoil, mai bun e cel romanesc de Oltcit.[/q
Am avut surpriza sa constat ca motorul care l-am schimbat are cutia in 4 viteze :?:
Ai auzit de asa ceva?Stii cumva cit ajunge la Buc. un motor de BX cu totul-
asa sa imi fac o idee

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 07-Iul-2003 07:54

Motor de 1.4, model vechi, nu am vazut niciodata de vanzare.
Un diesel e 150-200E, un 1.6 cu carb. e 150E si cutia inca 50.
De ce nu schimbi cutia?
Daca te ajuta, iti trimit diseara un document in franceza ce detaliaza motorul tau.

Avatar utilizator
florinc
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 13-Iun-2003 10:30
Localitate: suceava

Mesajde florinc » Mar 08-Iul-2003 06:55

wld scrie:Motor de 1.4, model vechi, nu am vazut niciodata de vanzare.
Un diesel e 150-200E, un 1.6 cu carb. e 150E si cutia inca 50.
De ce nu schimbi cutia?
Daca te ajuta, iti trimit diseara un document in franceza ce detaliaza motorul tau.

Ziceai de o documentatie de motor de bx!
Mai ai?


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru Shraunouw