Pagina 1 din 2
motor bx
Scris: Mie 25-Iun-2003 09:58
de florinc
cit consuma un motor de 1.6 fata de unul de 1.4
sunt de 1.6 pe carburator
aveam motorul obosit si nu mi-a indicat in bord si l-am gripat
stii cumva mi se potriveste un alt motor
Scris: Mie 25-Iun-2003 10:30
de WLD
Ce motor ai? Cel cu cutia sub el ?
Daca da, iti trebuie si cutia de 1.6 si puntea fata.
Consumul la 1.6 e acelasi la drum, dar cu 1-2l mai mare in oras. Performantele sunt cu totul altele.
Scris: Mie 25-Iun-2003 13:30
de florinc
wld scrie:Ce motor ai? Cel cu cutia sub el ?
Daca da, iti trebuie si cutia de 1.6 si puntea fata.
Consumul la 1.6 e acelasi la drum, dar cu 1-2l mai mare in oras. Performantele sunt cu totul altele.
motorul e cu cutia ''in baie''cum se mai spune
la performante te referi la viteza
eu cu ala de 1.4 nu puteam sa o calc mai mult de 120 in afara
Scris: Mie 25-Iun-2003 14:07
de WLD
Daca ai motorul cu cutia in baie e mai dificil. Iti trebuie cel putin:
motor
cutie + tijele de comanda
planetare
cadrul pe care sta motorul si puntea (jugul)
Inseamna ca ai avut motorul terminat de mult, eu am mers cu BX 1.4 cu 140 si mai putea.
Scris: Joi 26-Iun-2003 09:43
de florinc
wld scrie:Daca ai motorul cu cutia in baie e mai dificil. Iti trebuie cel putin:
motor
cutie + tijele de comanda
planetare
cadrul pe care sta motorul si puntea (jugul)
Inseamna ca ai avut motorul terminat de mult, eu am mers cu BX 1.4 cu 140 si mai putea.
am gasit motor de 1.4 la fel ca a meu si il iau dezechipat
vine la prindere?Tacaneala este numai de la pompa de frina sau si de la distribuitorul central
Pe jugul meu cred ca imi vine la prindere la tampoane
Scris: Joi 26-Iun-2003 21:24
de WLD
Pai daca motorul e la fel ca al tau, cum sa nu se potriveasca suportii
La un Bx vechi, problema "tacanitului" poate avea, in ordine, urmatoarele cauze:
sfera centrala
dozatorul de frana
cilindrii fata
conjunctor
Scris: Sâm 28-Iun-2003 14:14
de florinc
wld scrie:Pai daca motorul e la fel ca al tau, cum sa nu se potriveasca suportii
La un Bx vechi, problema "tacanitului" poate avea, in ordine, urmatoarele cauze:
sfera centrala
dozatorul de frana
cilindrii fata
conjunctor
exista vreo metoda de verificare a sferelor daca mai au azot in ele
Mi-am luat dozator de frina sa-l montez si sa vad daca mai am tacanit?
Ma ajuta daca scot uleiul LHM si-l filtrez

Scris: Sâm 28-Iun-2003 19:57
de WLD
Te referi la verificatul sferelor fara a fi puse pe masina?
Exista o metoda empirica, care poate determina daca sfera e sparta sau nu: Bagi o sarma subtire prin orificiul central. Aceasta nu trebuie sa intre mai mult de 2-2.5 cm, altfel membrana e sparta.
E bine ca o data cu dozatorul sa schimbi si LHM-ul. Daca, din motive financiare, nu-l poti schimba, e preferabil sa cureti macar sitele din rezervor, in benzina.
Vezi ca marginea rezervorului e FOARTE ascutita si te poti taia f. usor.
In fundul rezervorului e un disc de plastic sub care se strange mizeria, e bine sa-l scoti si pe ala si sa cureti interiorul rezervorului in benzina.
Scris: Vin 04-Iul-2003 09:20
de florinc
wld scrie:Te referi la verificatul sferelor fara a fi puse pe masina?
Exista o metoda empirica, care poate determina daca sfera e sparta sau nu: Bagi o sarma subtire prin orificiul central. Aceasta nu trebuie sa intre mai mult de 2-2.5 cm, altfel membrana e sparta.
E bine ca o data cu dozatorul sa schimbi si LHM-ul. Daca, din motive financiare, nu-l poti schimba, e preferabil sa cureti macar sitele din rezervor, in benzina.
Vezi ca marginea rezervorului e FOARTE ascutita si te poti taia f. usor.
In fundul rezervorului e un disc de plastic sub care se strange mizeria, e bine sa-l scoti si pe ala si sa cureti interiorul rezervorului in benzina.
salut
am schimbat motorul si nu am avut cum sa-l verific
are o bataie suna parca e diesel
ma ajuta ceva daca pun un aditiv ulei mai gros ,mai atenueaza
stii vreo solutie?
Scris: Vin 04-Iul-2003 12:46
de WLD
Sper ca bate un piston care are joc mare in camasa. Se atenueaza la cald sau nu?
Presupun ca ai schimbat uleiul si filtrul si reglajele sunt corecte: distributie, avans.
Verifica daca ai presiune de ulei ~3 bar la 3000rot/min
Uleiul mai vascos nu va duce decat la o degradare si mai importanta a motorului, plus ca nu vei mai putea schimba vitezele cand e motorul rece.
Verifica ca nu cumva motorul atinge caroseria. Am patit-o si eu.
Scris: Vin 04-Iul-2003 13:25
de florinc
wld scrie:Sper ca bate un piston care are joc mare in camasa. Se atenueaza la cald sau nu?
Presupun ca ai schimbat uleiul si filtrul si reglajele sunt corecte: distributie, avans.
Verifica daca ai presiune de ulei ~3 bar la 3000rot/min
Uleiul mai vascos nu va duce decat la o degradare si mai importanta a motorului, plus ca nu vei mai putea schimba vitezele cand e motorul rece.
Verifica ca nu cumva motorul atinge caroseria. Am patit-o si eu.
Mi se aprinde becul la ulei la relanti-
am pus un ulei mai ieftin- luckoil
Individul care mi-a dat motorul a pus pe mecanic sa desfaca cutia( credea ca nu i-au cu tot cu cutie).E posibil sa se fi deranjat garnitura de chiulasa de asta sa se incalzeasca asa
Scris: Vin 04-Iul-2003 13:39
de WLD
Se si incalzeste? Daca se incalzeste fara sa consume apa sau sa vezi ulei in radiator, e posibil sa n-ai presiune corespunzatoare la ulei. Probabil ala care a demontat cutia a facut ceva la pompa de ulei sau o fi umblat la cuzineti.
Eu nu am incredere in uleiul Lukoil, mai bun e cel romanesc de Oltcit.
Scris: Lun 07-Iul-2003 07:40
de florinc
[quote="wld"]Se si incalzeste? Daca se incalzeste fara sa consume apa sau sa vezi ulei in radiator, e posibil sa n-ai presiune corespunzatoare la ulei. Probabil ala care a demontat cutia a facut ceva la pompa de ulei sau o fi umblat la cuzineti.
Eu nu am incredere in uleiul Lukoil, mai bun e cel romanesc de Oltcit.[/q
Am avut surpriza sa constat ca motorul care l-am schimbat are cutia in 4 viteze
Ai auzit de asa ceva?Stii cumva cit ajunge la Buc. un motor de BX cu totul-
asa sa imi fac o idee
Scris: Lun 07-Iul-2003 07:54
de WLD
Motor de 1.4, model vechi, nu am vazut niciodata de vanzare.
Un diesel e 150-200E, un 1.6 cu carb. e 150E si cutia inca 50.
De ce nu schimbi cutia?
Daca te ajuta, iti trimit diseara un document in franceza ce detaliaza motorul tau.
Scris: Mar 08-Iul-2003 06:55
de florinc
wld scrie:Motor de 1.4, model vechi, nu am vazut niciodata de vanzare.
Un diesel e 150-200E, un 1.6 cu carb. e 150E si cutia inca 50.
De ce nu schimbi cutia?
Daca te ajuta, iti trimit diseara un document in franceza ce detaliaza motorul tau.
Ziceai de o documentatie de motor de bx!
Mai ai?