Filtru polen?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Filtru polen?
Intrebare: Are bx-ul filtru polen? Sau altfel spus: este vreun bx care sa aiba filtru de polen (exceptand 4tc si 4tc evo care sunt irelevante). Suna ciudat, dar astazi mi-a zis cineva ca are si am ramas putin mirat.
"If in doubt, flat out!"
nu are nici un bx filtru de polen. dar poti sa inventezi ceva...asa cum au rezolvat loganistii lipsul acesta, nu cred ca nu s-ar putea la bx. este si foarte simplu, si se poate adapta un cartus filtrant direct pe suflanta, care, in partea unde trage aer, are o grila metalica. In acea grila se poate pune un filtru, iar aerul absorbit va fi filtrat, chit ca puterea jetului se va diminua usor la interior. Va trebui izolata in schimb f bine suflanta...o data cele doua jumatati componente, apoi gura de suflare in habitaclu.
Succes la bricolaj...si nu uitati ca passatul are un sistem de filtre asemanator montajului acesta
Succes la bricolaj...si nu uitati ca passatul are un sistem de filtre asemanator montajului acesta

Salutare tuturor celor carora le place sa isi imbunatateasca BX-urile!
Nu!BX-ul nu are asa ceva cu siguranta.Nu stiu la cele din ultimii ani de fabricatie, de si nu cred sa aiba asa ceva.Logan-urile mai dotate au asa ceva.E o panarama de filtru dar el exista si am inteles ca e ieftin cartusul filtrant.
In schimb, stiu pe cineva care a improvizat asa ceva la BX si am inteles ca da si rezultate.A montat material de la un sac de aspirator (din hartie) direct pe plasa aceea metalica pe unde aspira aeroterma aer (gura de aspiratie rotunda din spate) si am inteles ca nu mai patrunde pic de praf in masina (bordul e curat).Am inteles ca se diminueaza putin debitul de aer aspirat, dar e firesc.Banuiesc ca acea hartie trebuie pusa pe dinafara sitei si cred ca trebuie prinsa destul de ferm si de exact.
Cred ca asta e cea mai simpla varianta si nu ne ramane decat sa incercam.Investitia e minima.
.Cand se imbaxeste hartia, punem alt sac de aspirator...
.
Cred ca se poate face si altfel...Hartia sa fie prinsa cu mastic siliconic pe un gratar suplimentar din plasa metalica, montat in interiorul plasei originale, in asa fel incat sa fie ceva mai la adapost de apa.Dar trebuie vazut daca spatiul permite, in asa fel incat sa ramana spatiu suficient pana la turbina (sa nu frece de aceasta sau sa nu o aspire.
Nu ne ramane decat sa incercam.Eu vreau sa fac modificarea asta.Problema e sa mai si gasesc timp.
.
Nu!BX-ul nu are asa ceva cu siguranta.Nu stiu la cele din ultimii ani de fabricatie, de si nu cred sa aiba asa ceva.Logan-urile mai dotate au asa ceva.E o panarama de filtru dar el exista si am inteles ca e ieftin cartusul filtrant.
In schimb, stiu pe cineva care a improvizat asa ceva la BX si am inteles ca da si rezultate.A montat material de la un sac de aspirator (din hartie) direct pe plasa aceea metalica pe unde aspira aeroterma aer (gura de aspiratie rotunda din spate) si am inteles ca nu mai patrunde pic de praf in masina (bordul e curat).Am inteles ca se diminueaza putin debitul de aer aspirat, dar e firesc.Banuiesc ca acea hartie trebuie pusa pe dinafara sitei si cred ca trebuie prinsa destul de ferm si de exact.
Cred ca asta e cea mai simpla varianta si nu ne ramane decat sa incercam.Investitia e minima.


Cred ca se poate face si altfel...Hartia sa fie prinsa cu mastic siliconic pe un gratar suplimentar din plasa metalica, montat in interiorul plasei originale, in asa fel incat sa fie ceva mai la adapost de apa.Dar trebuie vazut daca spatiul permite, in asa fel incat sa ramana spatiu suficient pana la turbina (sa nu frece de aceasta sau sa nu o aspire.
Nu ne ramane decat sa incercam.Eu vreau sa fac modificarea asta.Problema e sa mai si gasesc timp.

dan, daca citei mai sus, exact asta propuneam si eu, doar ca un sac de aspirator nu face cat face un cartus filtrant adaptat. se poate adapta dintr-unul mai mare....si grija mare la izolatii, caci partea asta este cam deficitara la bx. iceputi si cu timp mai mult: filtrul la capatul suflantei dinspre gura de acces in habitaclu. Se poate adapta un filtru fix in gura carcasei electroventilatorului, apoi acesta montat si bine izolat pe caroserie. Cazul acesta este mai fericit, pt ca este filtrat aerul aspirat, nu este aspirat aer filtrat (debit si eficienta mai buna)
mai exista o posibilitate pt cei mai pr
Loganurile nu au NICI UNUL acest filtru. Exista bricoleuri care au taiat cu bonfeierul un locas in grupul climatizor , si au infipt cu forta un cartus de clio.
in oriceare dintre variantele alese, debitul de aer se va micsora...
mai exista o posibilitate pt cei mai pr
Loganurile nu au NICI UNUL acest filtru. Exista bricoleuri care au taiat cu bonfeierul un locas in grupul climatizor , si au infipt cu forta un cartus de clio.
in oriceare dintre variantele alese, debitul de aer se va micsora...
mergi la orice magazin de piese pt masini straine si cere cel mai ieftin filtru de habitaclu, care sa se inscrie in dimensiunile necesare. Cred ca cele pt vag-uri sunt cele mai comune si mai ieftine. Eu am cumparat de la al padrino, filtru cu carbon activ, in valoare de 40 lei.
Dar pt ca tu ai 2 suflante, cred ca vei avea nevoie de 2 filtre....
Dar pt ca tu ai 2 suflante, cred ca vei avea nevoie de 2 filtre....

Cu aer comprimat, ca sa nu mai demontezi bordul si ce e sub el.Numai ca va trebui sa aspiri masina dupa aceea.
.
Cred totusi ca nu e necesar.Ce se desprinde, oricum pleaca atunci cand pornesti aeroterma.Ce nu, va ramane prins pe conducte.
Cinstit asa ar fi, dar e mult prea mult de munca si poti deteriora altceva pe acolo.

Cred totusi ca nu e necesar.Ce se desprinde, oricum pleaca atunci cand pornesti aeroterma.Ce nu, va ramane prins pe conducte.
Cinstit asa ar fi, dar e mult prea mult de munca si poti deteriora altceva pe acolo.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh