Pagina 1 din 1

Filtru polen?

Scris: Mie 24-Oct-2007 21:21
de mbc
Intrebare: Are bx-ul filtru polen? Sau altfel spus: este vreun bx care sa aiba filtru de polen (exceptand 4tc si 4tc evo care sunt irelevante). Suna ciudat, dar astazi mi-a zis cineva ca are si am ramas putin mirat.

Scris: Mie 24-Oct-2007 21:36
de robert-bx
nu are siur nici bx-ul 2

Scris: Mie 24-Oct-2007 21:45
de alexd
nu are nici un bx filtru de polen. dar poti sa inventezi ceva...asa cum au rezolvat loganistii lipsul acesta, nu cred ca nu s-ar putea la bx. este si foarte simplu, si se poate adapta un cartus filtrant direct pe suflanta, care, in partea unde trage aer, are o grila metalica. In acea grila se poate pune un filtru, iar aerul absorbit va fi filtrat, chit ca puterea jetului se va diminua usor la interior. Va trebui izolata in schimb f bine suflanta...o data cele doua jumatati componente, apoi gura de suflare in habitaclu.

Succes la bricolaj...si nu uitati ca passatul are un sistem de filtre asemanator montajului acesta :D

Scris: Mar 30-Oct-2007 20:16
de dan1972
Salutare tuturor celor carora le place sa isi imbunatateasca BX-urile!
Nu!BX-ul nu are asa ceva cu siguranta.Nu stiu la cele din ultimii ani de fabricatie, de si nu cred sa aiba asa ceva.Logan-urile mai dotate au asa ceva.E o panarama de filtru dar el exista si am inteles ca e ieftin cartusul filtrant.
In schimb, stiu pe cineva care a improvizat asa ceva la BX si am inteles ca da si rezultate.A montat material de la un sac de aspirator (din hartie) direct pe plasa aceea metalica pe unde aspira aeroterma aer (gura de aspiratie rotunda din spate) si am inteles ca nu mai patrunde pic de praf in masina (bordul e curat).Am inteles ca se diminueaza putin debitul de aer aspirat, dar e firesc.Banuiesc ca acea hartie trebuie pusa pe dinafara sitei si cred ca trebuie prinsa destul de ferm si de exact.
Cred ca asta e cea mai simpla varianta si nu ne ramane decat sa incercam.Investitia e minima.:).Cand se imbaxeste hartia, punem alt sac de aspirator...:).
Cred ca se poate face si altfel...Hartia sa fie prinsa cu mastic siliconic pe un gratar suplimentar din plasa metalica, montat in interiorul plasei originale, in asa fel incat sa fie ceva mai la adapost de apa.Dar trebuie vazut daca spatiul permite, in asa fel incat sa ramana spatiu suficient pana la turbina (sa nu frece de aceasta sau sa nu o aspire.
Nu ne ramane decat sa incercam.Eu vreau sa fac modificarea asta.Problema e sa mai si gasesc timp.:).

Scris: Mar 30-Oct-2007 20:38
de alexd
dan, daca citei mai sus, exact asta propuneam si eu, doar ca un sac de aspirator nu face cat face un cartus filtrant adaptat. se poate adapta dintr-unul mai mare....si grija mare la izolatii, caci partea asta este cam deficitara la bx. iceputi si cu timp mai mult: filtrul la capatul suflantei dinspre gura de acces in habitaclu. Se poate adapta un filtru fix in gura carcasei electroventilatorului, apoi acesta montat si bine izolat pe caroserie. Cazul acesta este mai fericit, pt ca este filtrat aerul aspirat, nu este aspirat aer filtrat (debit si eficienta mai buna)

mai exista o posibilitate pt cei mai pr

Loganurile nu au NICI UNUL acest filtru. Exista bricoleuri care au taiat cu bonfeierul un locas in grupul climatizor , si au infipt cu forta un cartus de clio.

in oriceare dintre variantele alese, debitul de aer se va micsora...

Scris: Mar 30-Oct-2007 21:18
de dan1972
Alex...Da!Scuze!Nu am citit cu atentie.
E totusi mai usor de inlocuit daca se monteaza pe acea grila de la aspiratia aerotermei.Nu demontezi turbina de la locul ei ca sa schimbi filtrul "de polen".In plus, varianta cu sacul de aspirator e mult mai ieftina (ma gandesc la inlocuirea regulata).

Scris: Mar 30-Oct-2007 21:49
de alexd
un filtru de habitaclu cu carbon activ este 40 de lei, iar unul normal este cam 20 lei. Nu cred ca se compara puterea de filtrare cu cele ale unui sac de aspirator, in plus ca daca cumperi unul patrat din care sa tai un cerc, il poti indesa foarte "precis" in locasul rotund de absorptie.

Scris: Mar 30-Oct-2007 21:51
de mbc
alex, imi zici si mie de unde iau acest filtru si pentru ce masina e acest filtru?

Scris: Mar 30-Oct-2007 21:57
de alexd
mergi la orice magazin de piese pt masini straine si cere cel mai ieftin filtru de habitaclu, care sa se inscrie in dimensiunile necesare. Cred ca cele pt vag-uri sunt cele mai comune si mai ieftine. Eu am cumparat de la al padrino, filtru cu carbon activ, in valoare de 40 lei.

Dar pt ca tu ai 2 suflante, cred ca vei avea nevoie de 2 filtre.... :lol:

Scris: Mar 30-Oct-2007 22:06
de mbc
ok, stie cineva cum se pot curata traiectoriile aerului (care sunt deja prafuite)?

Scris: Mar 30-Oct-2007 22:53
de robert-bx
este simplu daca demontezi brdul

Scris: Mie 31-Oct-2007 00:09
de dan1972
Cu aer comprimat, ca sa nu mai demontezi bordul si ce e sub el.Numai ca va trebui sa aspiri masina dupa aceea.:).
Cred totusi ca nu e necesar.Ce se desprinde, oricum pleaca atunci cand pornesti aeroterma.Ce nu, va ramane prins pe conducte.
Cinstit asa ar fi, dar e mult prea mult de munca si poti deteriora altceva pe acolo.