Pagina 1 din 3
Volan BX si poate nu numai.
Scris: Joi 25-Oct-2007 15:52
de cdires
Mai, oameni buni, asta e o chestie care imi sta pe creier de mai multa vreme...
Ce ne facem cu volanul de BX S2, la S1 nu stiu daca e cazul, care atunci cand se uzeaza un pic, de cate ori e aerul umed, lasa niste chestii pe maini, de zici ca nu te-ai spalat de 2 saptamani... Am incercat sa-l spal si sa-l curat, dar degeaba...
Nici nu vreau sa-l acopar cu o husa de prost gust din Vitan...
Si voi patiti la fel?
Scris: Joi 25-Oct-2007 18:05
de abarth_mcm
Exact, si eu am patit la fel.Am incercat in zadar sa curat volanul cu tot felul de solutii de curatat, dar nu am reusit

( Asa ca am renuntat la el si am pus unul de Xantia (care e si un pic mai micut), dar la care nu imi mai revine semnalizarea acum. Chestia aceea din plastic care face ca semnalizarea sa revina era exact invers pusa pe volanul de Xantia ; nu stiu din ce cauza; se poate ca cea masina sa fi avut volanul pe dreapta?
Scris: Joi 25-Oct-2007 18:15
de mbc
intrebare: de ce nu ati pus alt volan de bx in stare buna? eu pe vechea masina am schimbat volanul din acest motiv. pe noua masina volanul este perfect si tind sa cred ca l-au facut cu mai multa cap pentru ca nici macar nu are urme de uzura din 93...
Scris: Joi 25-Oct-2007 18:34
de robert-bx
vezi ca sunt ceva huse imitatie de piele asa perforate si se leaga pe volan,alta solutie nu stiu
Scris: Joi 25-Oct-2007 19:19
de mbc
era cineva care imbraca volanul in piele. partea aiurea e ca nu mai stiu cine. la momentul la care a aparut anuntul nu ma interesa, acum insa cred ca as fi primul. Stie cineva cine a fost?
Scris: Joi 25-Oct-2007 19:20
de eugenro2001
abarth_mcm scrie:Exact, si eu am patit la fel.Am incercat in zadar sa curat volanul cu tot felul de solutii de curatat, dar nu am reusit

( Asa ca am renuntat la el si am pus unul de Xantia (care e si un pic mai micut), dar la care nu imi mai revine semnalizarea acum. Chestia aceea din plastic care face ca semnalizarea sa revina era exact invers pusa pe volanul de Xantia ; nu stiu din ce cauza; se poate ca cea masina sa fi avut volanul pe dreapta?
Nu dar mai mult ca sigur fiind vorba de modele diferite, la Xantia mecanismul de revenire a semnalizarii e montat altfel in raport cu volanul.
Scris: Joi 25-Oct-2007 21:09
de abarth_mcm
Nu am pus de BX Seria 2, pentru ca nu am gasit unul in stare buna. Iar volanul de Xantia l-am gasit tot pe un BX adus de afara recent si intrat la dezmembrari. Si acum pentru mine e o dilema cum volanul care l-am pus are chestia aceea de plastic pentru revenire semnalizare montata exact pe partea opusa. Va dati seama ca am scos-o pentru a putea roti volanu.
Scris: Joi 25-Oct-2007 21:34
de alexd
problema descrisa de voi este o problema relativ comuna oricarei masini. de fapt nu este o problema, ci o chestiune de "igiena" . Este absolut normal sa se formeze acea mazga in conditiile in care s-a lucrat la masina, iar mecanicul (amator/profesionist) a pus mana unsuroasa pe volan. Datorita plasticului poros, nu este suficienta stergerea cu carpa....Peste unsoarea aia in cateva saptamani se va adauga praf, transpiratie de pe maini....astfel, melange-ul ia forma binecunoscutei "mazgi" care pare si mai si cand este umed afara. Mazga aceasta mai apare si pe manetele/butoanele de semnalizare/stergatoare, manere ale usilor, si alte elemente de interior expuse mainilor murdare.
Reteta este destul acida, pt ca are darul de a manca din plasticul moale al volanuli, tocindu-l prematur, pot aparea crapaturi, chiar "muscaturi".
Solutia? Spirt dat din belsug pana cand locul este perfect curat si degresat. Nu incercati cu altceva caci ori nu o sa aveti rezultat ori o sa ramaneti fara volan (in cazul diluantului)
Sigur ca exista si cazul "hopeless", adica acolo unde nici focul nu mai curata nimic, practic tot volanul a devenit "o pasta" . In acest caz disperat, ori se schimba obiectul dintre maini, ori se pune o husa, sau, se imbraca in piele (eu am facut un test de imbracare in piele pe BX, rzultatul a fost notabil, dar nu foarte estetic pe partea de cusaturi - oricum, f bine)
Din nou, succes la bricolaj!
Scris: Joi 25-Oct-2007 22:14
de abarth_mcm
Da, pai am dat si eu cu spirt din belsug.M-am chinuit ceva timp, incat am reusit sa il curat acceptabil sa zic, dar arata destul de nasol...parca zici ca era ros de soareci in unele parti.Probabil ca nu numai muradaria l-a afectat ci si expunerea la soare.
Scris: Joi 25-Oct-2007 22:20
de abarth_mcm
Si ceea ce era curios era faptul ca restul interiorul este in o stare fff buna (bord, tapiseria ingrijita, mocheta buna, capitonaje usi f bune), in afara de volan.Deci...se poate ca BX-ul seria 2 sa aiba o problema generala legat de acest aspect.
Scris: Joi 25-Oct-2007 22:37
de alexd
problema este utilizatorul....tu cand conduci stai cu mainile pe bord?Sau pe mocheta? Bineinteles, ca poate fi si o slabiciune a materialului, dar nu este o vina exclusiva. Fostul meu BX 14, fabricat in '88, cu 145k km la bord, avea un volan impecabil....A avut inaintea mea un singur proprietar fara pasiuni de bricoleur auto, iar eu am o manie cu mainile curate. Asa ca nu cred ca este o problema generalizata, ci una de bun simt (nu a voastra, ci foarte brobabil a fostilor proprietari)
Soarele, isi are rolul sau catalitic, bine definit in ecuatie...
Scris: Joi 25-Oct-2007 22:48
de abarth_mcm
Si eu cred ca ai dreptate cu utilazatorul masinii.
Si masina mea tot un singur proprietar a avut inainte in Romania (in afara de cel din Germania..a intrat in tara in 1991 masina), care stiu ca nu prea spala masina.(nu era deloc pasionat de masini si nu cred ca a deschis capota vreodata singur, doar la service a fost).Cunosc masina de cand eram mic si nu am vazut pe fostul proprietar spaland vreodata masina.Si crede-ma, si eu sunt obsedat de a avea o masina curata.Cand am cumparat masina asta primavara, am spalat la ea o saptamana, dar a iesit bine..neasteptat de bine.
Scris: Joi 25-Oct-2007 23:23
de eugenro2001
Mai este o problema pe care poate nu ati intalnit-o deoarece nu ati avut masini suficient de vechi.
Ceea ce descri tu se datoreaza deteriorarii materialului din care este confectionat volanul in mare parte datorita actiunii razelor ultraviolete. S-a intamplat la Oltcit-urile cu piese frantuzesti, la CX-urile seria 1, la GSA, etc. Volanele respective erau confectionate dintr-un material mai moale, mai placut la atingere, dar mai putin rezistent.
Scris: Vin 26-Oct-2007 09:55
de nicum
Eu mi-am luat o husa de volan

Nu ma alegeam cu "mizga" pe miini, in schimb imi raminea un miros de "vechi".
Scris: Vin 26-Oct-2007 10:52
de XENON
spirtul se poate inlocui cu alcool etilic tehnic 90% sau si mai bine cu spuma activa pt curatat calculatoare, televizoare si alte articolo din plastic poros (la spray).