Pagina 1 din 2
Toba finala BX seria I
Scris: Lun 28-Mar-2005 11:41
de nicum
Am constatat ieri ca toba mea finala a cedat din suduri (batrinetea). Reparatia iese din discutie, intrucit toba este strapunsa si pe burta. Deocamdata pot merge cu masina, sint doar niste trepidatii pe care le percep la relanti. Preventiv am asigurat si toba cu o sirma sa nu o pierd pe drum.
Asadar se pune problema inlocuirii tobei finale si foarte probabil si a celei intermediare, pentru ca desi intermediara inca nu a cedat, are si ea sudurile la fel de ruginite.
Varianta unui SH nu prea imi suride, decit daca sint tobe de inox sau tabla aluminata (sper ca am scris corect).
Astept sugestii, recomandari, etc.
Scris: Lun 28-Mar-2005 14:14
de Draku
pai daca un sh nu-ti surade, ia una noua
sau, mergi cu aia veche la cineva sa-ti faca dupa ea una de inox care n-are moarte
Scris: Lun 28-Mar-2005 15:22
de eugenro2001
Pt esapamente de inox, le fac si dupa model. Au atelier si in Bucuresti.
Coordonator service
ec. Cosmin Stana
PILOT power tuning - reprezentant BORLA
0722 678939
0248 270109
cosminpilot@yahoo.comwww.pilotauto.ro
Scris: Mar 29-Mar-2005 21:57
de khan
am sunat si eu la baietii astia cu tobele ca si pe mine ma intereseaza problema si le-am descris cum arata esapamentul de BX si ca vreau sa fac unul la fel din inox dar cu evacuare rapida. pretul estimativ e cam 300 EU pentru toata evacuarea de bx, din galeria de evacuare pina la ornamentul final, inclusiv confectionarea si montajul pe masina, pret care mi se pare mai mult decit corect. un esapament complet de BX de la walker e cam tot la banii astia doar ca nu tine mai mult de 3 ani ca e din tabla chioara. plus ca e un esapament de serie, nu o evacuare rapida. asa ca sapt viit ma infiintez sa-mi iau masuri la croitoru de tobe. a, o singura toba de formatul celei finale de BX e in jur de 100-110 EU, pentru cei intreresati. si inca un amanunt, pretul pentru varianta confectionata din inox e cu aprox 50% mai mare decit pentru varianta cu tabla aluminizata, deci exista variante si pentru un buget mai scazut.
vroum vrooouuummmmmmmm bafta
Scris: Mie 30-Mar-2005 08:49
de nicum
Si ce inseamna mai exact evacuare rapida? Ca nu exista toba intermediara? Nu cumva evacuarea asta rapida inseamna si un consum mai mare? Ce avantaje si dezavantaje are o evacuare rapida?
Nu stiu cum e la tine, dar la mine e o teava lunga din evacuare pina in toba intermediara (sub portbagaj). Toba intermediara iese direct in cea finala si nu mi se pare o decizie buna sa inlocuiesc o teava de citiva metri care va muri o data cu masina. Singurul motiv care m-ar determina sa inlocuiesc teava respectiva e fluieratul din evacuare, care insa e la acelasi nivel de aproape un an si jumatate de cind am eu masina si nu e deranjant.
Scris: Mie 30-Mar-2005 10:38
de khan
evacuare rapida inseamna ca motorul se chinuie mai putin sa scoata gazele afara, adica tobele astea au o constructie diferita, fara site ci doar cu un fel de amortizor de zgomot din vata de sticla si retin mai putin gazele evacuate decit tobele originale care trebuie sa indeplineasca si niste norme ecologice. vor fi tot douatobe, nu vreau sa elimin nici una dintre ele pentru ca au functii diferite. din contra cu consumul, ar putea sa scada, pentru ca motorul ramine fara povara de a impinge un pic fortat gazele afara. eu am cerut pretul pentru tot pentru ca vreau sa fie tot din inox si sa aiba acelasi diametru (un pic mai mare decit original) de la un cap la altul. acuma la mine e o inventie, cu o toba intermediara de benzina sub schimbator, fara toba sub puntea spate, toba finala de diesel simplu si cu diametrul tevii mai mic decit cel de la toba intermediara... ma rog. in plus de asta stiu ca am scapat pe vecie de tevi corodate si gaurite si sudate iar... e o belea in minus, ce mai. in plus pretul e mai mult decit rezonabil
Scris: Mie 30-Mar-2005 13:09
de nicum
Desi nu cred, totusi nu exista riscul ca din cauza acestei evacuari mai rapide, masina sa emita mai multe noxe si sa pice la teste?
Asa cum spunea Einstein, lucrurile sint relative: pentru banii mei si pentru maisna mea mi se pare mult 300 de euro pentru un esapament din inox.
Scris: Mie 30-Mar-2005 14:22
de eugenro2001
Nu incepe si tu ca Paco
Esapamentul de inox este f bun si este ieftin la banii astia.
Nu uita ca este vorba de traseu complet. Doar toba finala costa mai putin si poti opta pt ce fel de esapament vrei normal sau sportiv, iti poti alege si sunetul pe care il va scoate masina.
Poti f bine sa iti pui din otel aluminizat, cel de la Walker este garantat 2 ani.
Scris: Mie 30-Mar-2005 15:16
de nicum
Nu incep
Numai ca eu am nevoie acum doar de toba finala, dar vreau sa le schimb pe amindoua, pentru ca stiu ca si cea intermediara va urma in scurt timp.
Din pacate, nu am avut timp sa intreb decit intr-un singur loc si am gasit tobe din tabla aluminizata si toata afacerea, cu tot cu urechi de prindere face sub 3 milioane, ceea ce e altceva. Desigur si durata de viata va fi cu totul alta.
Nu in ultimul rind, nu am banii astia

Scris: Joi 31-Mar-2005 12:54
de khan
am mai trecut inca o data pe la baietii cu tobele si dupa ce le-am explicat din nou ce vreau au spus ca e mai simplu si la fel de eficient sa renunt la toba intermediara avind in vedere ca motorul e turbo si ca mare parte din functiile primei tobe, adica sa sparga exploziile si sa reduca zgomotul, sint preluate chiar de turbina. e laudabil faptul ca nu au tras cu tot dinadinsul sa imi puna doua tobe si ca ei sunt sint cei care au spus ca nu trebuie doua neaparat date fiind conditiile. in consecinta pretul s-a redus de la ~300 pe la 220 EU, montaj inclus. la benzina din pacate nu se poate renunta la toba intermediara pentru ca va urla destul de tare, mai ales ca e vorba de inox. cit despre walker m-am mai interesat si cred ca am fost cam dur cind am zis 3 ani. tin mai mult de 3, mai ales la diesel si mai ales daca se evita cit se poate de mult sudura pe ele. repet pentru nicum ca o toba din asta e cam 100-110 EU, un pic mai scumpa decit de la walker dar diferenta de calitate si rezistenta in timp e uriasa.
Scris: Joi 31-Mar-2005 13:00
de khan
usor offtopic
am uitat sa va spun ca am luat aseara (miercuri 30.03) masina si ca se aude excelent noul motor. ramine de vazut cum se va comporta. pina acum a fost ok, am mers deja cam 100 km si reusesc cu greu sa ma stapinesc sa calc pedala. la urmatoarea intilnire o sa faceti cunostinta cu bestia, in sfirsit. poate pun si esapamentul pina atunci si indrept si jantele troznite in accident ca sa arate si ea cum trebe
Scris: Lun 04-Apr-2005 12:58
de nicum
In wk am fost foarte busy si am rezolvat printre altele problema esapamentului. Am luat toba finala + intermediara + coliere + suporti de cauciuc, pret 3.070.000, garantie (pe abtibild) 2 ani. Asta pentru ca n-am luat inca bonul.
Scris: Lun 04-Apr-2005 13:59
de nicum
Toba intermediara e intacta (dar nu noua, evident), asa ca daca sint doritori...
Scris: Mar 05-Apr-2005 22:51
de WLD
Nicu, sper sa nu patesti ca altii (nu dau nume) carora le-au picat tobele exact la o luna dupa expirarea garantiei

Scris: Mie 06-Apr-2005 12:41
de nicum
Mie mi-au dat garantie 2 ani. Am trecut luni si am luat ceferticatul. Oricum, ei nu iti dau garantie mai mare decit durata de viata a piesei, asta e clar. Oricum pentru niste tobe de tabla e bine. Tobele au fost montate in service, am factura pentru asta,