Pagina 1 din 1

Probleme soc carburator motor 1.4

Scris: Dum 11-Noi-2007 17:16
de ionita_adrian
Sper din tot sufletul sa ma ajutati! Am un BX 1.4 bezina din 1986 cu carburator dublu. Masina nu functioneaza fara soc (nici la relanti , nici in mers). Asta se intampla de ieri . Ce poate sa aiba? Carburatorul sau pompa de benzina?

Scris: Dum 11-Noi-2007 19:25
de robert-bx
vezi daca nu e infundat ceva jigler

Scris: Mie 14-Noi-2007 21:27
de dan1972
Scoate furtunul de pe carburator (cel pe care vine benzina, nu returul) si verifica daca tasneste serios benzina.Daca imi amintesc bine, tre sa scoata 1 litru/minut parca.Daca nu sufla conducta de tur si vezi sa nu fie infundata partial.Eventual sonda de benzina din rezervor poate fi infundata.Verifica si sita de la intrarea in carburator sa nu fie infundata.
Teoretic, daca cu socul tras poate functiona aproape normal si nu se opreste in sarcina, e clar ca sant mizerii in carburator.
Demonteaza-i capacul, apoi jiclerele, goleste-l de benzina, apoi sufla-l cu aer si monteaza totul in ordine inversa.Mare atentie la plutitoare si la garnitura capacului, sa nu le deformezi.Atentie sa nu incurci jiclerele intre ele!!!Fa-ti o schita pe o hartie si noteaza-ti cum le-ai gasit.Eventual compara si cu ce e in manualul de reparatii (ce ar trebui sa fie).
Mare atentie si la ce carpe bagi prin carburator, fiindca puful sau scamele lasate de unele carpe ajung in jiclere si nu ai rezolvat nimic.Iar se va infunda.
Ideal ar fi sa faci aceasta operatie undeva unde sa ai aer comprimat.Daca nu, poti sufla si cu o pompa, dar nu vei avea aceleasi rezultate.Sufla toate orificiile din carburator (dupa ce demontezi jiclerele) si curata si camera de nivel constant.Controleaza toate jiclerele sa nu aiba mizerii (uita-te in lumina prin ele).
Sigur ai vre-o mizerie in jiclerul principal de la treapta 1.Vezi ca uneori se intampla ca mizeria sa migreze dintr-o parte in alta (din jiclerul principal in cel de relanti) si pana desfaci carburatorul nu mai gasesti mizeria la locul ei.Asa ca sufla-l pe tot.
Nu iti recomand sa demontezi carburatorul de pe masina (pentru spalare)decat in cazul cand e prea murdar.Asat pt. ca e mai greu de etansat la talpa si e posibil sa iti faca alte fenomene paranormale.E important sa fie curat prin interior, nu afara.
Nu uita sa schimbi si filtrul de benzina din hartie cu unul nou (daca ai asa ceva).Daca nu, poti monta unul dar obligatoriu inainte de pompa de benzina (nu intre pompa si carburator, unde il monteaza marea majoritate)(acolo e presiune...inainte de pompa e depresiune).
Succes!

Scris: Joi 15-Noi-2007 11:06
de nicum
Nu ne-ai spus daca ai soc automat sau manual. Daca masina se opreste si in mers, atunci aproape sigur jiclorul de relanti e infundat.

Scris: Vin 16-Noi-2007 15:28
de cdires
daca functioneaza cu soc, adica cu mai putin aer si mai multa benzina,asta inseamna ca benzina ii vine.

Eu am mai patit cu 1.4 al meu niste faze dintr-astea,ba nu statea la relanti, ba statea dar murea subit in sarcina..

Ce am facut sa rezolv chestia asta, a fost foarte simplu: am cumparat un litru de decanol (sau carburol,cum ii zice acuma), am desfacut carburatorul de pe masina, l-am facut bucati si bucatele, avand grija sa tin minte ce si cum se pune la loc,l-am spalat bine,bine, cu carburol,l-am suflat prin toate gaurelele cu pompa (ca altceva,coasta scump si n-am), montat la loc, pus pe masina dat cheie si merge fara probleme.

Cand simt ca nu mai trage cum trebuie, suflu in cele doua jiclere din tuburile de emulsie si isi revine instantaneu.

Mentionez ca am un motor foarte uzat, care sufla gaze peste tot,iar parte din fumaraie ajunge si in carburator (prin "furtunul cu muci") si mai murdareste pe ici pe colo.
Nu-i o tragedie...