Pagina 1 din 1
Centura spate stinga blocata
Scris: Dum 18-Noi-2007 13:31
de nicum
Centura a ramas blocata si nu mai trage materialul textil inapoi. M-am uitat ieri la ea, dar nu prea am acces la rulou. Ca sa ajung acolo se pare ca trebuie sa dau plasticul din lateral jos.
Ceva idei de abordare?
Scris: Dum 18-Noi-2007 21:12
de robert-bx
nicu eu zic ca e mai ok sa o inlocuiesti cu totul si trebuie sa desfaci plasticul lateral pentru ca altfel nu ai acces
Scris: Lun 19-Noi-2007 09:19
de DanT
desfaci plasticul din portbagaj, apoi desfaci umerasul banchetei spate si apoi se face inlocuire integrala .. probabil a murit de batranete ..

Scris: Lun 19-Noi-2007 13:05
de cdires
salutare, am executat si eu o astfel de operatiune cu ocazia antifonarii BX-ului TRD.
Am demontat toate centurile de siguranta ca sa am acces la stalpi fara sa le murdaresc. Am constatat urmatoarea treaba: Daca centura este stransa mai mult decat pozitia ei fireasca, se blocheaza. Asta am patit-o la toate cele 4. Neavand nimic de pierdut, blocate fiind toate,m-am apucat sa desfac una sa vad ce si cum si in ce fel sa nu mai fiu fraier data viitoare. Rezultatul.. le-am facut pe toate sa mearga la fel ca inainte. In interiorul sistemului de stragere si blocare automata,in partea de jos, se gaseste o bila de otel,destul de mare care nu are legatura cu blocarea centurii in caz de actionare violenta. Am scos bila, am derulat centura si am prins-o u o agrafa,apoi am pus bila la loc si n-au fost probleme.
In cazul tau, incearca sa desfaci cutia,cu atentie si sa vezi ce poti curata la interior. Daca arcul care actioneaza strangerea e rupt nu mai ai cei-face. Decat sa-l schimbi, dar presupun ca daca ai de unde sa iei altul, ai si dispozitivul intreg si functional..
Nu poti sa ajungi la centura fara sa dai plasticul jos. Operatiune destul de simpla, atata timp cat urmaresti care sunt locurile de prindere: busoanele din partea de jos a plasticului,surubel(e) cap cruce in locul unde centura iese din plastic spre bancheta, suruble cap cruce deasupra stopului,unde se inchide capacul. Sistemul este intr-o alveola intre tabla care tine umerasul banchetei si contraaripa spate.
Succes.
Scris: Lun 19-Noi-2007 16:34
de nicum
Multumesc... acum tb sa mai gasesc si o zi in care vremea sa fie cit de cit... pe vintul asta nu se poate face nimic...
Ce inseamna "Daca centura este stransa mai mult decat pozitia ei fireasca, se blocheaza"? Ca cine a stat in spate a tras prea mult de centura? Ca aia de la sofer e cea mai folosita si totusi trage chiar tare inapoi.
Intrebare just in case: are cineva o centura functionala in plus?
Scris: Lun 19-Noi-2007 17:30
de eugenro2001
Daca demontezi centura si se retrage complet e mai greu sa o deblochezi deoarece pt asta trebuie sa o poti rula putin inapoi inainte de a o derula iar daca este pana la capat nu mai ai unde.
Bila aceea isi are rolul ei acolo, blocheaza centura inertial. Eu unul nu as modifica nimic la mecnismul centurii, e prea periculos!
Mai bine inlocuieste-o si gata
Scris: Lun 19-Noi-2007 18:55
de sorin.
In interiorul sistemului de stragere si blocare automata,in partea de jos, se gaseste o bila de otel,destul de mare care nu are legatura cu blocarea centurii in caz de actionare violenta.
Bila are rolul ei, blocheaza centura in caz de rasturnare a masinii.
Scris: Mar 20-Noi-2007 08:52
de cdires
foarte de acord cu Dvs.
In shimb imi amintesc ca am mentionat faptul ca bila se scoate, se face treaba care trebuie facuta, apoi se pune la loc. Nu m-am gandit nici o secunda sa o arunc de acolo.. sau sa o montez la bicicleta.
Scris: Mar 20-Noi-2007 08:55
de cdires
@nicum
Intrebare just in case: are cineva o centura functionala in plus?
daca nu gasesti demontata si de vanzare,schimb, sau moca, desfac eu una de pe o relicva si ti-o cedez.
Scris: Mar 20-Noi-2007 12:03
de nicum
Multumesc frumos. Sper ca wk asta sa fie vremea buna.
Scris: Mar 20-Noi-2007 12:14
de cdires
let me know si facem intr-un fel sa o primesti.
Scris: Mar 27-Noi-2007 00:47
de dan1972
@nicum - Relu s-a referit la faptul ca nu trebuie strans prea tare, la montaj, surubul de prindere a mecanismului,pe caroserie, fiindca se blocheaza.
Vezi sa nu o ai cumva rulata gresit (rasucita in mecanism).Atunci se blocheaza.
Teoretic, daca acel surub e cel original, ar trebui sa aiba pe el, ori un distantier- bucsa, ori un guler din strunjire, care sa nu permita o presare a mecanismului, la strangerea completa.
Atentie mare, sa nu lipseasca acel distantier!!!Daca el exista, nu are voie sa se blocheze, decat daca e mecanismul defect.
Scris: Mar 27-Noi-2007 17:44
de nicum
Intre timp am rezolvat. Nu stiu cum de s-a blocat, dar am reusit sa rezolv.
TIP: mecanismul de blocare este unul centrifugal si nu functioneaza decit in pozitia in care e montat ruloul pe masina.