Pagina 1 din 1

buson rezervor

Scris: Lun 19-Noi-2007 12:46
de abarth_mcm
La Bx-ul meu, busonul la rezervor se inchide cu cheia rotind.
Am observat ca de fff multe ori se strange mizerie pe gulerul de la buson si mai mereu il sterg.E destul de nasol ca daca ajunge in rezervor...
Oricum, inchiderea la rezervor e originala. Deci, daca nu are nicio modificare, de ce se strange acolo mizerie?Mai pateste cineva asa ceva?Si daca da, ce pot sa-i fac?

Scris: Lun 19-Noi-2007 14:18
de DanT
de cand am masina la fel mi se intampla .. eu i-am dat pace de mult .. :)

nu am nici o idee .. mie nu tin minte sa-mi fi cazut in rezervor

Scris: Lun 19-Noi-2007 16:55
de abarth_mcm
Deci este o poblema frecvnta la BX.
Nu, nici mie nu mi-a picat in rezervor(pentru ca nu as fi avut probleme cu pornirea, iar motorul merge impecabil) altfel ar fi fost foarte nasol.
Totusi, imi sta pe creieri cand vad mizerie mereu cand alimentez.

Scris: Mar 27-Noi-2007 00:33
de dan1972
Si la mine e aceeasi problema.Putem incerca o garnitura autoadeziva intre clapa busonului si caroserie (pe contur).
Depinde pe unde vine acea mizerie.Daca e inainte de garnitura busonului, se rezolva asa.Dar daca e dupa buson, pe interiorul gatului pe unde se toarna benzina, e de rau!E semn ca acel gat e fisurat.

Scris: Vin 30-Noi-2007 08:31
de cdires
gatul, ca tot veni vorba, cu titlu informativ, se compune dintr-o teava de plastic cam de 2 toli,de vreo 35 cm lungime, usor curbata.
Particularitati:
- la capatul dinspre caroserie are o flansa de metal,cea de care se prinde busonul,sudata de plastic in modul cel mai prost cu putinta,prin "nituire" la cald. In cazul in care flansa rugineste sau se desprinde,trebuie sa dai dovada de mare inventivitate si imaginatie pentru a rezolva situatia... :x
- la capatul opus "se infige" in furtunul care merge spre rezervor si se prinde cu colier.
- mai dispune de un stutz pentru evacuarea aerului.

Demontare:
1. roata dreapta spate jos
2. se desface colierul de la furtunul care merge spre rezervor
3. se inlatura furtunelul pentru evacuarea aerului
4. se desfac cele 3 suruburi din jurul gurii de umplere a rezervorului.
5. se extrage piesa in cauza, cu atentie. Nu va uitati la ce faceti cand scoateti chestia pentru ca locul respectiv este o zona in care se aduna TOT noroiul si n-o sa va stea bine cu el in ochisori. Chestie de estetica... 8) . Pasul urmator: se da dovada de multa imaginatie in rezolvarea problemei.

Remontare: exact ca in manualul Haynes: invers ca la demontare.

TIP: Eu am reusit repararea dispozitivului, dupa multe tentative,printr-o singura metoda,dupa parerea mea infailibila: INLOCUIRE CU TOTUL.

TENTATIVE:
relipire la cald a flansei de suportul din plastic. REZULTAT: nu tine.
folosire adeziv in acelasi scop. REZULTAT: nu tine.
folosire silicon.REZULTAT: nu tine + gulerul firav incepe sa dea semne de oboseala.

Idee de aplicat la urmatoarea interventie: modelarea unei flanse care sa prinda gulerul din plastic intre ea si flansa din fata, cea in care se infige busonul, cu surubele,saibe si piulite mici,mici. Asa in caz ca va mai exista bx-ul inca 20 de ani, pana mi se strica mie iar chestia aia.

Scris: Vin 30-Noi-2007 09:20
de abarth_mcm
Nu, noroiul si mizeria nu vine in interiorul gatului, ci pe la buson. Putem incerca o garnitura..nu stiu..dar faza e ca busonul cand se deschide, se roteste, deci mai greu de pus o alta garnitura.
Probleme din cauza mizeriei aceleia nu am avut, presupun ca nu a intrat in rezervor. Zic asta pentru ca nu am avut probleme cu pornirea sau cu un injector, e diesel.

Scris: Vin 30-Noi-2007 09:22
de abarth_mcm
Dar mereu se strange mizerie acolo. Prima data cand am vazut.deja ma vedeam cu masina in pana...cu vreun injector infundat sau mai rau..sa nu mai porneasca.

Scris: Vin 30-Noi-2007 15:56
de dan1972
Busonul nu se roteste din cate imi aduc eu aminte.Chiar nu am fost atent la acest aspect si nu stiu exact. Se roteste doar yala in el, impreuna cu urechile care il blocheaza.Garnitura originala sta pe loc cand se roteste cheia.Dar daca in interiorul gatului nu au patruns mizerii, inseamna ca garnitura originala isi face treaba.
Eu m-am referit la mizeria care se strange sub clapa-ornament dreptunghiulara.Si daca mizeria patrunde acolo, pe langa clapa, ma gandeam ca ar merge pusa o garnitura din cauciuc autoadeziv, pe conturul acestei clape.
Daca mizeria patrunde prin spate, atunci trebuie facut ce a spus @cdires, sau oricum separata zona de sub clapa de pasajul rotii spate-dreapta.

Relu - Aceeasi chestie am patit-o la ambele Oltcit-uri pe care le-am avut.Se pare ca e o hiba de proiectare la Citroen-urile din acea perioada.
Numai ca la Oltcit gatul acela e dintr-o bucata si se prinde pe aripa spate cu 2-3 holzsuruburi si kiplinguri...cu varful spre pasajul rotii.Acele holzsuruburi ruginesc in asa hal, incat nu merg scoase decat prin taiere cu dalta....faza la care, de obicei spargi si gatul acela de plastic.:(.Urata treaba.