Pagina 1 din 1

un furtun buclucas

Scris: Vin 28-Dec-2007 14:27
de mariusbv
salutare
azi dimineata dau sa plec cu masina si mai intai am vrut sa o curat putin de gheata acumulata pe la roti si spoilerele fata- spate.problema e urmatoarea: cand am dat cu piciorul in gheata de la spoilerul spate (partea cu rezervorul),mi-a cazut si un furtun care are intr-un capat un fel de supapa iar in celalalt un (T)(din plastic).stie cineva ce rol are?....o sa incerc sa pun si ceva poze
http://www.imageshack.us/
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Scris: Vin 04-Ian-2008 14:32
de dan1972
Acea valva, are rolul de a controla ventilatia rezervorului, in sensul de a nu permite iesirea combustibilului sau a vaporilor de combustibil.Permite doar sa traga aer, atunci cand se consuma combustibil din rezervor.Altfel s-ar face depresiune in rezervor si la un momentdat, nu s-ar mai alimenta motorul (busonul de umplere e etans).Are si rolul de depoluare, nelasind vaporii sa iasa in atmosfera.
Acel T-eu trebuie lasat liber (sa respire) dar trebuie prins cu un colier de plastic, de gatul de umplere, undeva jos, in paralel cu roata.Celalalt furtun, se infige intr-un stut de plastic de pe gatul de umplere (undeva in partea superioara, aproape de busonul cu cheie) dar care de obicei se rupe.:(.
Valva se prinde in pasajul rotii (in partea de sus ai o decupatura dreptunghiulara in tabla contraaripii)...se infige acea ureche de plastic, a valvei (vezi ca are 2 pinteni, din turnare).
Am patit si eu acelasi lucru, dar valva nu a cazut de tot, a frecat pe cauciuc pana s-a gaurit si a trebuit sa cumpar alta noua, foarte scumpa.Dupa care am constatat ca e rupt stutul de pe gatul rezervorului, asa ca o puneam de pomana.Am lasat-o fara, urmand ca la vara sa-i demontez gatul rezervorului si sa vad ce-i fac...cum carpesc acel stut rupt.
Dar e nasol, fiindca roata poate arunca apa cu noroi in gatul rezervorului care inevitabil ajunge in benzina, urmand ca la primul ger sa creieze dop de gheata pe conducte.Asa ca stau cu emotii si cu solutia anti-inghet (Alcool Izopropilic - 2+2) dupa mine, oriunde merg cu masina.
Spor la treaba!:).

Scris: Sâm 05-Ian-2008 08:06
de daneugen
poti sa circuli si fara supapa asta eu am scoso din acelas motiv(sa rupt)tuburile leam astupat.Busonu de la rezervor nu inchide ermetic cum ar trebui(cam la toate bx) cu care am avut treama.Problema apare in schimb cind faci plinu mai ames cele diesel din cauza spumei,trebuie avut grija ca scuipa inapoi motorina din rezerzorasta cind se apopie de plin

Scris: Lun 07-Ian-2008 16:45
de dan1972
Sigur!Poti circula asa o perioada, dar cand se restabileste vremea, iti recomand sa aloci o zi, sa demontezi gatul de umplere al rezervorului si sa rezolvi problema cum trebuie.Cu sigurantza acea valva si acel circuit nu au fost mintate de pomana acolo.
La fel voi face si eu.Si eu am aceeasi problema.

Scris: Lun 07-Ian-2008 22:03
de mariusbv
mersi de informatie, sper sa am timp sa-l montez la loc.......dar sa se mai incalzeasca vremea.