intamplare nasoala
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
intamplare nasoala
am mers pe strada, si in incercarea de a evita o piatra care era pe drum, am luat dreapta, dar nu m-am incadrat ok si dupa cum se vede, am atins cu roata piatra respectiva care a ajuns cumva sub motor, nu stiu ce a facut pe acolo, cert este ca mi-a curs tot uleiul de motor pe jos. Lasand la o parte partea ca psihic sunt la pamant dupa figura asta, ce s-ar fi putut intampla? ce e cel mai probabil sa se fi intamplat? dupa cum a cazut uleiul pe jos, eu zic ca e mai mult improscat decat picurat. am inteles ca sunt 2 posibilitati: baia de ulei sau pompa de ulei. voi ce ziceti?
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
am oprit motorul in momentul in care am vazut ca am o balta de ulei sub masina. becurile au clipit o singura data inainte. Sincer, mi-e greu sa imi imaginez cum ar fi desfacut o piatra capacul de la baia de ulei, dar.. cine stie... Am inteles ca pompa de ulei este la cativa centimetri de baie. mai mult, este in partea dreapta, parte din care a sarit piatra
"If in doubt, flat out!"
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Piatra respectiva ti-a fisurat sau ti-a smuls busonul de la baia de ulei. Nu cred ca s-a stricat motorul pentru ca uleiul ala nu s-a scurs tot odata. Pompa de ulei asa e la toate masinile (mai precis sorbul ei). Vei vedea daca sint avarii la pompa/sorb in momentul in care vei da baia jos.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
mbc - E destul de complicat sa schimbi baia ta de aluminiu, cu una de tabla. Spun asta fiindca m-a interesat si pe mine problema montarii unei instalatii de A/C si stiu cam ce modificari se fac.
Spun ca e mai complicat, fiindca sant diferite.Cea de tabla, nu are urechile de prindere pt. compresor si e mai mare cu 0,5 litri (ca si capacitate de ulei).Ce faci cu compresorul???Il lasi atarnat in conducte???Nu merge! Daca il demontezi, pierzi freonul.In plus, iti trebuie si o curea mai scurta (parca, daca nu gresesc).
Cred ca e mai usor sa o sudezi si sa o planeizezi pe cea pe care o ai.Sigur!Asta, provizoriu, pana gasesti alta de aluminiu. Dar atentie! Sudata, nu lipita, cu "solutii miraculoase".
Asta e! Se mai intampla. Nu-ti mai face atata sange rau.
Cred ca cei care au motoare cu bai de aluminiu, ar trebui sa se gandeasca serios, la varianta montarii unui scut metalic sub motor. In conditiile din "patria noastra scumpa si draga" chiar nu e derizorie, o astfel de varianta.
Mai stiu un caz similar, cu un coleg, care si-a cumparat un Renault Megane-Sport (versiunea cea mai scumpa)... a dat o geanta de bani pe masina aceea ... si care la o saptamana, a acrosat cu o roata din fatza o piatra de pavaj, lasata in mijlocul asfaltului de vre-un carutas, pe soseaua-dig Braila-Galati. Piatra a ricosat pe sub masina...a lovit diverse si in final a ajuns sub cealalta roata din fatza. Rezultatul?!?...O janta pe 18" sau 19" indoita, un cauciuc taiat, plus celelalte piese de dedesubt,care au fost lovite.
................
Nu indraznesc sa va spun cat a costat reparatia. Noroc ca a avut CASCO.
Spun ca e mai complicat, fiindca sant diferite.Cea de tabla, nu are urechile de prindere pt. compresor si e mai mare cu 0,5 litri (ca si capacitate de ulei).Ce faci cu compresorul???Il lasi atarnat in conducte???Nu merge! Daca il demontezi, pierzi freonul.In plus, iti trebuie si o curea mai scurta (parca, daca nu gresesc).
Cred ca e mai usor sa o sudezi si sa o planeizezi pe cea pe care o ai.Sigur!Asta, provizoriu, pana gasesti alta de aluminiu. Dar atentie! Sudata, nu lipita, cu "solutii miraculoase".
Asta e! Se mai intampla. Nu-ti mai face atata sange rau.
Cred ca cei care au motoare cu bai de aluminiu, ar trebui sa se gandeasca serios, la varianta montarii unui scut metalic sub motor. In conditiile din "patria noastra scumpa si draga" chiar nu e derizorie, o astfel de varianta.
Mai stiu un caz similar, cu un coleg, care si-a cumparat un Renault Megane-Sport (versiunea cea mai scumpa)... a dat o geanta de bani pe masina aceea ... si care la o saptamana, a acrosat cu o roata din fatza o piatra de pavaj, lasata in mijlocul asfaltului de vre-un carutas, pe soseaua-dig Braila-Galati. Piatra a ricosat pe sub masina...a lovit diverse si in final a ajuns sub cealalta roata din fatza. Rezultatul?!?...O janta pe 18" sau 19" indoita, un cauciuc taiat, plus celelalte piese de dedesubt,care au fost lovite.
................
Nu indraznesc sa va spun cat a costat reparatia. Noroc ca a avut CASCO.
Masinile astea, au fost facute pt. drumuri civilizate...nu pt. soselele din Romania, unde oricand, intr-o zona fara vizibilitate, poti intalni obstacole, gropi, bolovani, etc., pe care nu mai ai timp sa le ocolesti, oricat de bun sofer ai fi. De aceea, in Romania, au crescut vanzarile de masini Off-Road (cu toate ca multe din modele, nu sant Off-Road-ere veritabile).Treaba asta, nu e numai de fitze. Multi oameni, si-au dat seama ca le ofera mai multa sigurantza, decat o berlina obisnuita....Sigurantza, de care se pare ca e nevoie.Dar acesta e alt subiect.
Acel scut sub motor, mai e util si la altceva. Iarna, poate imbunatati regimul termic al motorului, in sensul ca atunci cand e ger, nu se mai raceste baia de ulei, inutil si chiar daunator.In plus, la stationarea indelungata, in viscol, nu mai patrunde zapada in compartimentul motorului, care, la motoarele pe benzina, poate creia mari neplaceri.
Am studiat si eu problema asta, dar inca nu am avut timp sa o pun in aplicare. Acest scut trebuie dimensionat, astfel incat sa treaca de baia de ulei si de cutia de viteze si poate fi prins, de cadrul puntii fatza si de traversa inferioara din bara fatza, cu cateva suruburi.Trebuie facut astfel incat, la nevoie, sa poata fi demontat usor si nici sa nu cantareasca mult.
Ideal ar fi, sa fie confectionat din tabla de aluminiu, groasa de 3-5 mm.
In partea din fatza, ar fi indicat sa fie prevazut cu niste gauri de racire, care iarna sa poata fi astupate.
E foarte important, ca in pozitie - montat, sa aiba o usoara panta spre spate, pt. a se scurge eventualele pierderi de ulei, combustibil, etc..Acestea nu trebuie sa ramana in scut, pt. a preveni aprinderea lor, in caz de ceva...
Treaba asta, am gasit-o scrisa intr-o carte despre exploatarea automobilelor iarna, ca recomandare pt. usurarea incalzirii motorului.
Acel scut sub motor, mai e util si la altceva. Iarna, poate imbunatati regimul termic al motorului, in sensul ca atunci cand e ger, nu se mai raceste baia de ulei, inutil si chiar daunator.In plus, la stationarea indelungata, in viscol, nu mai patrunde zapada in compartimentul motorului, care, la motoarele pe benzina, poate creia mari neplaceri.
Am studiat si eu problema asta, dar inca nu am avut timp sa o pun in aplicare. Acest scut trebuie dimensionat, astfel incat sa treaca de baia de ulei si de cutia de viteze si poate fi prins, de cadrul puntii fatza si de traversa inferioara din bara fatza, cu cateva suruburi.Trebuie facut astfel incat, la nevoie, sa poata fi demontat usor si nici sa nu cantareasca mult.
Ideal ar fi, sa fie confectionat din tabla de aluminiu, groasa de 3-5 mm.
In partea din fatza, ar fi indicat sa fie prevazut cu niste gauri de racire, care iarna sa poata fi astupate.
E foarte important, ca in pozitie - montat, sa aiba o usoara panta spre spate, pt. a se scurge eventualele pierderi de ulei, combustibil, etc..Acestea nu trebuie sa ramana in scut, pt. a preveni aprinderea lor, in caz de ceva...
Treaba asta, am gasit-o scrisa intr-o carte despre exploatarea automobilelor iarna, ca recomandare pt. usurarea incalzirii motorului.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh