Pagina 1 din 2
intamplare nasoala
Scris: Joi 17-Ian-2008 18:00
de mbc
am mers pe strada, si in incercarea de a evita o piatra care era pe drum, am luat dreapta, dar nu m-am incadrat ok si dupa cum se vede, am atins cu roata piatra respectiva care a ajuns cumva sub motor, nu stiu ce a facut pe acolo, cert este ca mi-a curs tot uleiul de motor pe jos. Lasand la o parte partea ca psihic sunt la pamant dupa figura asta, ce s-ar fi putut intampla? ce e cel mai probabil sa se fi intamplat? dupa cum a cazut uleiul pe jos, eu zic ca e mai mult improscat decat picurat. am inteles ca sunt 2 posibilitati: baia de ulei sau pompa de ulei. voi ce ziceti?
Scris: Joi 17-Ian-2008 18:03
de mbc
alte mentiuni: din momentul impactului pana in momentul in care am oprit definitiv motorul a trecut sub un minut. sunt sanse sa fi stricat motorul?
Scris: Joi 17-Ian-2008 18:22
de nutzu313
motorul nu e stricat daca a functionat doar 1 minut. parerea mea e ca ti s-a crapat baia de ulei. se rezolva, stai linistit... doar e de fier
Scris: Joi 17-Ian-2008 18:50
de robert-bx
trebuie schimbata baia de ulei si se poate observa daca e rupt sorbul dar nu cred asta deoarece baia este destul de tare
Scris: Joi 17-Ian-2008 19:00
de mbc
mda.. aluminiu chiar
Scris: Joi 17-Ian-2008 22:27
de mariusbv
poate piatra respectiva ti-a zburat doar busonul de golire si ti-a curs uleiul....ar fi cel mai fericit caz
Scris: Vin 18-Ian-2008 07:19
de razzwan
cum ti-ai dat seama ca ti-a curs uleiul ?? t s-a aprins becul in bord?? Daca ti s-a aprins becul in bord si ai oprit imediat nu a patit nimic motorul... si mai mult ca sigur e baia de ulei pompa de ce ar fi???
Scris: Vin 18-Ian-2008 08:28
de mbc
am oprit motorul in momentul in care am vazut ca am o balta de ulei sub masina. becurile au clipit o singura data inainte. Sincer, mi-e greu sa imi imaginez cum ar fi desfacut o piatra capacul de la baia de ulei, dar.. cine stie... Am inteles ca pompa de ulei este la cativa centimetri de baie. mai mult, este in partea dreapta, parte din care a sarit piatra
Scris: Vin 18-Ian-2008 11:34
de razzwan
mai mult ca sigur e baia sparta .. o dai jos o lipesti si gata si dupa spusele tale motorul n-are nimic ca nu l-ai lasat sa mearga fara ulei

Scris: Vin 18-Ian-2008 11:38
de nicum
Piatra respectiva ti-a fisurat sau ti-a smuls busonul de la baia de ulei. Nu cred ca s-a stricat motorul pentru ca uleiul ala nu s-a scurs tot odata. Pompa de ulei asa e la toate masinile (mai precis sorbul ei). Vei vedea daca sint avarii la pompa/sorb in momentul in care vei da baia jos.
Scris: Vin 18-Ian-2008 14:50
de mbc
s-a uitat mihai la ea... baie sparta.. voi pune una temporara de metal pana voi reusi sa o repar sau sa gasesc alta baie de aluminiu. a mea are baie de aluminiu pentru ca este cu aer conditionat. oricum, asta e... s-a intamplat
Scris: Vin 18-Ian-2008 20:23
de dan1972
mbc - E destul de complicat sa schimbi baia ta de aluminiu, cu una de tabla. Spun asta fiindca m-a interesat si pe mine problema montarii unei instalatii de A/C si stiu cam ce modificari se fac.
Spun ca e mai complicat, fiindca sant diferite.Cea de tabla, nu are urechile de prindere pt. compresor si e mai mare cu 0,5 litri (ca si capacitate de ulei).Ce faci cu compresorul???Il lasi atarnat in conducte???Nu merge! Daca il demontezi, pierzi freonul.In plus, iti trebuie si o curea mai scurta (parca, daca nu gresesc).
Cred ca e mai usor sa o sudezi si sa o planeizezi pe cea pe care o ai.Sigur!Asta, provizoriu, pana gasesti alta de aluminiu. Dar atentie! Sudata, nu lipita, cu "solutii miraculoase".
Asta e! Se mai intampla. Nu-ti mai face atata sange rau.
Cred ca cei care au motoare cu bai de aluminiu, ar trebui sa se gandeasca serios, la varianta montarii unui scut metalic sub motor. In conditiile din "patria noastra scumpa si draga" chiar nu e derizorie, o astfel de varianta.
Mai stiu un caz similar, cu un coleg, care si-a cumparat un Renault Megane-Sport (versiunea cea mai scumpa)... a dat o geanta de bani pe masina aceea ... si care la o saptamana, a acrosat cu o roata din fatza o piatra de pavaj, lasata in mijlocul asfaltului de vre-un carutas, pe soseaua-dig Braila-Galati. Piatra a ricosat pe sub masina...a lovit diverse si in final a ajuns sub cealalta roata din fatza. Rezultatul?!?...O janta pe 18" sau 19" indoita, un cauciuc taiat, plus celelalte piese de dedesubt,care au fost lovite.
................
Nu indraznesc sa va spun cat a costat reparatia. Noroc ca a avut CASCO.
Scris: Vin 18-Ian-2008 21:33
de mbc
e clar ca dupa repararea baii -- care se va face cu sudura in aluminiu (scump, dar este buna) prima chestie va fi un scut calumea care sa imi protejeze ce e pe acolo. pana in acest moment nu mi-am dat seama de utilitatea acestui scut, dar acum...
Scris: Sâm 19-Ian-2008 14:48
de dan1972
Masinile astea, au fost facute pt. drumuri civilizate...nu pt. soselele din Romania, unde oricand, intr-o zona fara vizibilitate, poti intalni obstacole, gropi, bolovani, etc., pe care nu mai ai timp sa le ocolesti, oricat de bun sofer ai fi. De aceea, in Romania, au crescut vanzarile de masini Off-Road (cu toate ca multe din modele, nu sant Off-Road-ere veritabile).Treaba asta, nu e numai de fitze. Multi oameni, si-au dat seama ca le ofera mai multa sigurantza, decat o berlina obisnuita....Sigurantza, de care se pare ca e nevoie.Dar acesta e alt subiect.
Acel scut sub motor, mai e util si la altceva. Iarna, poate imbunatati regimul termic al motorului, in sensul ca atunci cand e ger, nu se mai raceste baia de ulei, inutil si chiar daunator.In plus, la stationarea indelungata, in viscol, nu mai patrunde zapada in compartimentul motorului, care, la motoarele pe benzina, poate creia mari neplaceri.
Am studiat si eu problema asta, dar inca nu am avut timp sa o pun in aplicare. Acest scut trebuie dimensionat, astfel incat sa treaca de baia de ulei si de cutia de viteze si poate fi prins, de cadrul puntii fatza si de traversa inferioara din bara fatza, cu cateva suruburi.Trebuie facut astfel incat, la nevoie, sa poata fi demontat usor si nici sa nu cantareasca mult.
Ideal ar fi, sa fie confectionat din tabla de aluminiu, groasa de 3-5 mm.
In partea din fatza, ar fi indicat sa fie prevazut cu niste gauri de racire, care iarna sa poata fi astupate.
E foarte important, ca in pozitie - montat, sa aiba o usoara panta spre spate, pt. a se scurge eventualele pierderi de ulei, combustibil, etc..Acestea nu trebuie sa ramana in scut, pt. a preveni aprinderea lor, in caz de ceva...
Treaba asta, am gasit-o scrisa intr-o carte despre exploatarea automobilelor iarna, ca recomandare pt. usurarea incalzirii motorului.
Scris: Lun 21-Ian-2008 19:29
de mbc
cam aici intamplarea nasoala a luat sfarsit. adica s-a rezolvat cu baia. motorul nu are absolut nici o problema (asta era teama mea cea mai mare). S-a sudat in aluminiu tot si nu curge nici un pic de ulei. sper sa nu patiti si voi faze de genul asta. o seara faina