Pagina 1 din 5

BX 16V

Scris: Vin 13-Iun-2008 01:01
de Andrei Anghel
Salut!

Incep prin a felicita toti posesorii oricarui model de BX, o masina extrem de suabapreciata (toata lumea numai "ursi" si "pisici" viseaza).

Eu mi-am achizitionat de curand un BX 16V de 160 de cai, aparent un adevarat chilipir. Insa are urmatoarele probleme (relativ minore, sau cel putin ...sper)

- scoate fum albastru. In primul rand, masina a stat foarte mult (ultimul ITP a expirat pe 01 01 2007), si dupa ce am mers putin cu ea si am mai pornit-o, nu mai era atat de persistent. In al doilea rand am citit pe un forum dedicat modelului acesta (nu stiu daca am voie sa postez linkuri aici) ca este de la "valve stem seal" (garnitura de chiulasa? nu stiu exact cum se traduce...) si ca nu afecteaza cu nimic performantele motorului, doar ocazional acel fum. Si cica s-ar putea rezolva cu un ulei mai gros... Are cineva idee de la ce poate fi? help?

-cureaua de distributie trebuie schimbata dupa mine, pare cam uzata, si e o frumusete de motor si e pacat de el sa se faca praf. Stie cineva un service serios si care sa nu ma rupa si la bani? As fi foarte recunoscator

-motorul trage excelent, adica nah, si eu vin de pe dacie, dar efectiv nu`mi dadusem seama cand am prins 100 in mijlocul orasului (grivita, dinspre bucurestii noi), dar scoate un tacanit ciudat... s-ar putea sa fiu eu paranoic sa zic ca sunt tachetii (nici nu ma prea pricep, de ce sa nu recunosc...), iar in afara de acesta mai e alt tacanit care cred ca e de pe la sistemul hidraulic... repet, masina a stat foarte mult timp

In rest nu mai are probleme... caroseria e perfecta, nu are pic de rugina, hidraulica merge impecabil, chiar daca tacane putin, si e si pe ulei romanesc nasol (o sa-l schimb)... se ridica foarte repede masina.

Este o masina excelenta, mai ales ca are un pret foarte decent, si sa-mi fie cu iertare, dar in ziua de azi nu vezi 160 de cai din 1.9L fara turbo (da, stiu, motoarele modene sunt si mai putin poluante).

Momentan cel mai mult ma intereseaza schimbatul curelei de distributie, si eventual un schimb de ulei. Si sa-i fac ITP-ul.

Cand am facut acest topic, am dat in prealabil search la sectia BX si nu am vazut niciun topic similar. Daca totusi exista, imi cer in avans scuze. Multumesc antipipat pentru eventualele raspunsuri, sper sa mai fie si alti posesori ai acestei masini pe-aici :P

Scris: Vin 13-Iun-2008 07:53
de WLD
Bine ai venit si sa-l stapanesti sanatos!
E cumva cel rosu din Bucurestii Noi? Daca e aceea eu zic sa nu te entuziasmezi prea tare si mai ales sa nu mergi cu ea pana nu-i inlocuiesti cureaua de distributie. Nu lua decat DAYCO si nu o schimba DECAT la Cristi Stan sau eventual la Ciocarlan. Gasesti adresele lor in sectionea dedicata.
Fumul albastru e in cel mai bun caz de la simeringurile de supape, care se inlocuiesc numai dupa demontarea chiulasei de pe bloc.
Tacanitul ala e de la tacheti, am ascultat si eu motorul. Nu-i face nimic inainte de a schimba uleiul, cel existent are pe putin 3 ani.
Nu vreau sa te sperii, dar la 16v nici o problema nu e minora. Crede-ma ca stiu ce vorbesc :twisted:
Pe de alta parte, daca o intretii corespunzator o sa fie o masina deosebita.
Te asteptam la intalnirea din ultima duminica a lunii.

Scris: Vin 13-Iun-2008 11:09
de Andrei Anghel
In primul rand, apreciez promptitudinea raspunsurilor. Da, a stat mult, putea fi intr-o stare mai buna, insa se putea si mult mai rau (e cel rosu de care zici tu). Voi contacta oamenii pe care mi i-ai recomandat cat mai curand posibil (acu cand inca am $$$ :) ) si vreau macar sa rezolv distributia si schimbul de ulei. Cu tachetii si simeringurile, daca nu e foarte scump si nu dureaza f. mult. Repet, mie, care am mai condus niste masini de 150+ cp nu mi se pare ca motoru e lipsit de viata ... Ah, nici bujiile n-ar strica deloc sa le schimb si as aprecia enorm sa-mi recomanzi un set bun.

In al doilea rand, nu pot sa nu intreb... Ai zis ca ai vazut masina, probabil cu intentia achizitionarii, ai vazut ca are un pret de dacie break din 95... de ce nu ai cumparat-o? Sunt convins ca m-am entuziasmat prea tare si m-am grabit, insa chiar nu mi se pare ca am dat o avere pe ea si e o masina cu personalitate totusi. :P

In al treilea rand, multumesc pentru invitatia de duminica, incerc si eu sa ajung :)

Scris: Vin 13-Iun-2008 11:58
de cbx
daca cumpara si Bx-ul asta , ramanea burlac.....este posesorul unui Bx 16v -negru

Scris: Vin 13-Iun-2008 12:06
de Andrei Anghel
pai l-am vazut la semnatura si in avatar, am zis ca a ajuns sa-l vada p-ala rosu ptr ca vrea unu de piese, sau se intereseaza ptr o cunostiinta, sau ceva :)

Scris: Vin 13-Iun-2008 12:43
de dj01fad
masina care ai luat-o este foarte misto (ma refer la model), fiind singurul model de bx care l-as cumpara vreodata. daca reusesti sa o pui la punct si apoi ai grija de ea, nu te va dezamagi. nu merge cu ea in starea in care este, fara sa ii faci mai intai o verificare generala sa vezi ce si cum, si da-i ce are nevoie urgent.
asteptam si noi pozNe cu ea ...
@wld: de ce dayco neaparat? toata lumea recomanda gates ca cica sunt cele mai tari... intreb si eu ca poate stii tu ceva. pt masina mea am cumparat gates si miorlaie de o gasesc dracii, lucru care cred ca l-ai si vazut...

Scris: Vin 13-Iun-2008 12:53
de WLD
Am fost doar sa vad masina, nu s-o si cumpar. Pt piese sunt afara la 4-500EUR in stare excelenta.
Am fost sa-l vad pentru ca in poze arata bine si nu cunosteam masina. In romania (inmatriculate) nu mai sunt decat cateva bucati. Eu stiu unele din ele. Al meu, ala negru identic cu al meu, care este parcat pe barbu vacarescu, cel negru care a fost al lui claudiu de pe forum, si inca unul negru cu A/C si gpl, daca nu o fi disparut. Acum cateva luni, a aparut brusc (credeam la momentul acela) acesta rosu. Ei bine il stiam si pe acesta pentru ca a domiciliat in spatele magazinului Billa din Titan si a fost "reparat" de marele producator si consumator de lichior de banane: nea stefan.

Istoria masinii ti-o trimit pe PM

Ce iti recomand sa faci inainte de a merge cu ea:
1.bujii, rotor, capac "delco" , set de fise noi - De la fostul magazin de pe Eminescu, actualmente Giurgiului. Iti recomand sa ceri bujiile originale EYQUEM cu 3 electrozi sau echivalente NGK sau AUTOLITE. Cu altele merge prost.
2.cureaua de distributie, neaparat. TOATE 16v-le pe care le stiu in romania au avut curea rupta. Trebuie pusa DAYCO cu insertie metalica si tinuta max 40000km sau 4 ani.
3.Ulei motor 10w40. Nu pune 5w ca n-are rost.
4.revizie la hidraulica,
Totul recomandabil la Cristi Stan ca merita.
In rest motorul parea sa mearga OK, dar nu stiu cum trage ca nu am avut curiozitatea de a o conduce.
Dupa ce-i faci astea - TALPA !
Mai putin in curbele la dreapta ca fuge uleiul de langa sorb si ramai fara presiune, apoi schimbi cuzinetii.
:P
Si al meu are nevoie de ingrijire, dar o sa-i vina randul. Actualmente cara moloz :(

Scris: Vin 13-Iun-2008 12:58
de WLD
dj01fad scrie:@wld: de ce dayco neaparat? toata lumea recomanda gates ca cica sunt cele mai tari... intreb si eu ca poate stii tu ceva. pt masina mea am cumparat gates si miorlaie de o gasesc dracii, lucru care cred ca l-ai si vazut...

dayco s-au pus din fabrica si a fost singurul model cu insertie metalica pe care l-am gasit atunci cand am facut motorul. In plus are forma dintilor mai deosebita, facandu-i mai rezistenti. Gates am avut pe 2 masini si s-au intins. La Gt s-a intins in asa hal incat s-a decalat distributia la 20000km dupa ce o montasem. Atunci am verificat si la cealalta masina si era la fel de intinsa.

Scris: Vin 13-Iun-2008 14:13
de Andrei Anghel
pana diseara voi reveni cu pozne. plec curand si sa caut piesele (chiar azi). multumesc tuturor pentru ajutor si pentru informatii :D

Scris: Vin 13-Iun-2008 15:16
de Andrei Anghel
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Scris: Vin 13-Iun-2008 15:26
de mihaistan
super frumos , curatata si aranjata ... o mica comoara :D la mai multi km cu ea ;)

app ... scz de off sper sa nu se supere andrei ... are cineva barbitza de de plastic de la bara fatza .... ? din cate am auzit , nu prea se gasesc ... dar cine stie

Scris: Vin 13-Iun-2008 21:03
de khan
ciudat, a ta pare un hibrid, sau are bara fata schimbata, sau haoinul si bara spate. nu inteleg cum a fost la inceput. oricum, sa o stapinesti sanatos

Scris: Sâm 14-Iun-2008 11:04
de WLD
Are hayonul si bara spate schimbate. Iti poti da seama f usor pt ca bandourile de pe usi sunt inguste si de cauciuc. La seria 2 de 16v au fost bandourile late de plastic pe care le ai si tu

Scris: Sâm 14-Iun-2008 13:34
de khan
corect!

Scris: Sâm 14-Iun-2008 17:45
de mbc
imi place masina, banuiesc ca merge ... serios :)
Ce ti-as recomanda, acum ca esti posesorul unei astfel de masini este sa ii dai o.. stralucire. Vezi ce faci si fa-o sa iasa in evidenta nu numai cu acel 16v ci in primul rand cu starea in care se afla. Aici nu ma refer in nici un caz la "tuning" ci la a o face sa fie cat de aproape de momentul in care a iesit din fabrica.