Pagina 1 din 2

mi-am luat BX ciudat

Scris: Sâm 28-Iun-2008 21:54
de ktod_16
Salut mi-am luat un bx pt ca l-am gasit la cineva cu 500E din '87 in stare destul de buna(se poate circula cu el) Are 300.000 km.
Imi trebuie scheme electrice si hidraulice.
Masina e cam ciudata pe spatele ei scrie bx 16 trs, in certificat zice bx 1.9d
Motorul a fost schimbat cu altul de peugeot(zice fostul proprietar), dar nu am gasit p el nici o placuta de identitate ca sa imi dau seama, am vazut ca pe injectoare scrie Boch france (e diesel bineinteles) eu nu prea cred ca e de peugeot ca prea s-a potrivit in locul ala.
Caseta de directie a fost schimbata si a fost pusa una mecanica.
Ma intereseaza daca se poate adapta o serva+pompa de frana de dacie pt a scapa de cosmarul hidraulicii.
Precizez ca scapa ulei, pragul de la usa soferului este umed.
1 Nu imi merge kilometrajul si turometrul as vrea sa schimb tot bordul ca asta e crem, terminat ars de soare...
2 Nu imi merge ventilatorul de la radiator nu stiu c are, de fapt nu stiu cum se leaga ca are o gramada de fire taiate si relee in zona aia,are o termocupla cu 3 fire cum se leaga aia, ma gandeam sa-i pun una de dacie si gata.
3 daca se spage o conducta (s-a mai intamplat) pot sa mai circul cu ea asa pe burta?
4 Ce ulei se pune in hidraulica si de unde se cumpara.
5 cand se ridica am auzit niste sunete ca niste click-uri sunt normale??
6 Conductele alea de presiune pot fi schimbate cu altele cu diametru mai mare (ma gandeam la conducte de Cu care sunt la ARO la frana)
P.S. Masina m-a impresionat la maxim avand in vedere varsta, dotarile (geamuri electrice, inchiderea centralizata) , starea caroseriei deosebit de buna.
P.P.S. Masina i-a impresionat si mai tare pe prietenii mei care au rama cu gura cascata cand au vazut cum isi modifica inaltimea.

Scris: Dum 29-Iun-2008 07:52
de mbc
ok, referitor la ce scrie pe spate: e posibil sa se fi schimbat hayonul si atunci au ramas inscrisurile vechi. Daca nu ai nici o placuta de identificare, cum o sa iti faci itp-ul? referitor la motor, motoarele de citroen si peugeot sunt identice, normal ca s-a potrivit la fix: sunt aceleasi motoare.

La chestia cu: hai sa inlocuiesc toate chestiile cu chestii de dacie, mai bine uita de situatie. in primul rand ca ar fi mult prea mult de lucru (daca ar merge) si in al doilea rand ai distruge de tot masina. "cosmarul hiraulicii" dispare daca te ocupi putin de hidraulica. daca pragul stanga e umed, se schimba tevile lungi care merg din fata pana in spatele masinii. sunt 4, se schimba toate 4 odata.

ventilatorul de la radiator: electrocupla si legaturile necesare.

conductele se schimba DOAR CU CONDUCTE DE ACELASI DIAMETRU. lasa balta improvizatiile daca vrei sa iti mearga masina cum trebuie vreodata. singurul ulei care il bagi in instalatia hidraulica este LHM. sub nici o forma nu bagi altceva.

Scris: Dum 29-Iun-2008 08:30
de ktod_16
pai itp este facut pana in 2010 parca si nu tre sa mai fac altul ca sunt din aceeasi localitate cu vechiul proprietar.

electrocupla aia nu stiu cum se leaga ca are 3 fire si fara o schema elactrica nu pot sa imi dau seama. eu ma gandeam sa pun ventilatorul pe direct, cand pun contactul sa porneasca si sa mearca continuu, da ma mai gandesc.

LHM ce e ala unde se gaseste? Presupun ca e un ulei special

Scris: Dum 29-Iun-2008 12:18
de dj01fad
lhm este ulei hidraulic special pt citroen... se gaseste la foarte mule magazine de piese, precum si la peco OMV.

Scris: Dum 29-Iun-2008 14:47
de claudius
Nu lega termocupla pe direct deoarece o vei arde, si iti va face si motorul praf. Daca nu te descurci cu schema electrica, cel mai bine pui un intrerupator in mashina si atunci cand urca apa ii dai tu drumul si o opresti cand apa ajunge la temperatura normala.

Scris: Dum 29-Iun-2008 16:28
de mbc
ktod_16 scrie:pai itp este facut pana in 2010 parca si nu tre sa mai fac altul ca sunt din aceeasi localitate cu vechiul proprietar.


nu are nici o legatura ca esti din aceeasi localitate cu vechiu proprietar. daca te-ai descurcat acum, este ok.

Scris: Mar 01-Iul-2008 08:46
de ktod_16
uite ca a pornit ventilatorul nu stiu c s-a intamplat
odata mi-a fiert motorul in panta pe bucium i-am dat cu a-4 a de jos pana sus si a fiert.
ieri am fost la tara si am bagat-o intr-o balta si iar am forjat-o si surpriza a inceput sa vajiie.

Scris: Mar 01-Iul-2008 09:07
de cbx
curata mufa de la termocupla cu spray contact

Scris: Mie 02-Iul-2008 15:22
de Varanul
Daca e da o fuga pana in bucuresti si iti dau eu conductele de care ai nevoie. Plus o termocupla buna daca vrei. Furtunele le rezolvi repede. Cumperi furtune noi de la orice magazin de piese. Le scimbi pe cele vechi si uzate, pui coliere sa nu te trezesti ca ies afara si cm asta e. Speli si tu instalatia si pe urma arunci LHM-ul. Mare atentie sa nu cumperi ulei hidraulic din ala romanesc H46 pentru ca o sa iti arda garniturile de la instalatie. Eventual daca ti se pare prea scump LHM-ul poti incerca uleiul hidraulic care se vinde la benzinariile ROMPETROL. Acolo o sa gasesti la 12-13 lei un ulei hidraulic numit MLHM. E cam la fel de subtire ca si LHM-u dar atentie acesta la 6 luni il schimbi ca nu rezista la fel de mult ca LHM. In rest spor la treaba si bunvenit in club :D O sa vezi tu ce te umplii de ulei acum :)i) )) )) )). Dace vrei orice piesa de bx ma poti suna ca iti dau cam orice, inclusiv un motor diesel. Daca vrei am niste saune de BX GTi, sport foarte misto. Da si tu 400 ron si sunt ale tale. :D

Scris: Mie 02-Iul-2008 15:42
de cbx
cu bancheta cu tot 400 ?

Scris: Mie 02-Iul-2008 16:09
de nicum
Varanul scrie:Mare atentie sa nu cumperi ulei hidraulic din ala romanesc H46 pentru ca o sa iti arda garniturile de la instalatie. Eventual daca ti se pare prea scump LHM-ul poti incerca uleiul hidraulic care se vinde la benzinariile ROMPETROL. Acolo o sa gasesti la 12-13 lei un ulei hidraulic numit MLHM. E cam la fel de subtire ca si LHM-u dar atentie acesta la 6 luni il schimbi ca nu rezista la fel de mult ca LHM.


Uite de-aia au masinile astea faima proasta! LHM only si nu te doare capul!

Scris: Mie 02-Iul-2008 17:31
de mbc
sa schimbi la 6 luni uleiu?????? pai ziceai ca iesi mai ieftin nu mai scump. cred ca oricine ar prefera sa plateasca dublu (vreo 25 lei) si sa mearga cu uleiul mult si bine

Scris: Mie 02-Iul-2008 22:38
de dj01fad
nu folosi altceva decat lhm, pentru ca nu are nici o legatura mlhm cu lhm... cu riscul de a-mi lua injuraturi, eu dezvalui ca nu folosesc lhm, si nici nu am folosit niciodata. folosesc hlm, este de culoare rosie fosforescenta, si este ulei de tren de aterizare de avioane, cu proprietati mai bune ca lhm-ul, dar nu ai de unde sa iei asa ceva. din cate stiu eu, se poate gasi decat in craiova... am fost odata la o intalnire si au vazut cativa colegi ce si cum. diferit de lhm, are plaja de temperaturi mult mai mare...

Scris: Joi 03-Iul-2008 07:07
de mbc
daca tot suntem la subiect, la cat timp e recomandat sa schimbi LHM-ul din instalatie, considerand ca nu sunt pierderi in sistem si se ruleaza cu acelasi ulei? Se poate determina pe culoarea lui uzura?

Scris: Joi 03-Iul-2008 07:55
de DanT
ce stiu eu, sau cum procedez personal: 2 ani sau 60.000 KM

inainte de a-l schimba este bine sa cureti integral toata instalatia, fie manual prin spalare fie prin Hidraurynecage