Pagina 1 din 4
Vine iarna...
Scris: Lun 15-Sep-2008 08:34
de ViperDodo
Avand in vedere ca se apropie nenorocire, ar trebui sa ne punem bx-urile la punct pt asa numita iarna! antigel, cuciuce de iarna, climatizarea, stergaretzele...
Dar cel mai mult ma intereseaza antigelul! cat intra, cum intra, cum se face aerisirea si cine stie sa faca treaba asta!
P.S.: ieri pe 13 grade am dat drumu la caldura sa vad ce poate (pt prima data)! m-a dat afara din masina! baga de rupe asta e bine

Scris: Lun 15-Sep-2008 09:00
de abarth_mcm
Te sfatuiesc in primul rand sa schimbi filtrul de motorina(e destul de ieftin si se gaseste usor pt ca e identic cu cel de fiat daca nu gasesti de citroen) si sa cureti rezervorul. Asta e preventiv ca sa nu ai surprize neplacute. Vara mai merge si daca ai apa in motorina...dar iarna nu prea.E f important sa faci chestia asta ce ti-am zis eu.Nu acum..ca nu e f frig..mai incolo..
De antigel..nu stiu cat intra. Nu am masurat niciodata. Aerisirea se face pe la acel surubel din dreapta cum te uiti la radiator.
Cauciucuri..ce marca recomandati apropo?Si eu trebuie sa imi cumpar..
Legat de incalzire..asta iarna termostatul imi deschidea tarziu astfel ca imi scotea in masina o caldura de muream. Am mers asa astfel ca mi-a facut probleme mici la chiuloasa. Dupa ce am sudat chiuloasa in acel punct si am rectificat-o am schimbat logic si termostatul. Cu noul termostat nu mai scot mai deloc caldura. Se deschide devreme cred. Scoate caldura vreo 5 min si imediat apoi vine aer rece...Ce sa fac?Sa schimb termostatul?

Scris: Lun 15-Sep-2008 09:57
de cbx
incearca sa schimbi termostatul , sa nu fie din chiuloasa

, ai planat chiuloasa ?
Scris: Lun 15-Sep-2008 10:49
de abarth_mcm
Da, am planat chiuloasa.Era o chestie normala ce trebuia sa ii fac pt ca am sudat-o in un punct. Am schimbat si garnitura de chiuloasa evident..si mai multe chestii facute la chiuloasa asta-iarna de cel mai bun mecanic de chiuloase din buzau.
Am facut toate astea pt ca motorul se incingea f tare asta-iarna si apa se umfla in radiator.
Acum chiuloasa e perfecta din toate puctele de vedere, deci nu e de la ea.
Banuiesc termostatul nou pus..sa nu deschida chiar cum trebuie desi era nou cand l-am pus?
Scris: Lun 15-Sep-2008 11:10
de ViperDodo
si unde pot gasi filtru de motorina? la magazinul din giurgiului? chiar m-ar interesa procesul de schimbare al antigelului (poate ca nu are) si daca e cineva pe forumul asta care se pricepe si ma poate ajuta!
si ar mai fi si o problema la cablul care actioneaza aeroterma! nu mai e prins in nimic prin bord!trebuie sa tin de el ca sa bage aer inauntru, alrfel, aeroterma invarte dar aerul nu stiu pe unde iese!cred ca pe unde ar trebui sa intre...
Scris: Lun 15-Sep-2008 12:56
de DanT
filtru gasesti pe giurgiului ..
in ce stare este pompa de apa la masina ta? daca nu stii bine are fi sa mergi la ceva service .
daca stii atunci scoti furtunul inferior de la radiator si desfaci busonul de umplere la radiator si astepti sa se scurga apa.
strangi furtunul la loc
apoi pui amestecul antigel + apa (1/1) si dupa care trebuie sa aerisesti
desfaci surbul mic de la radiator si cel de langa termostat (e cu un inbus) si apoi pornesti motorul si astepti pana bolboroseste / curge ceva apa pe la fiecare dintre suruburi si le inchizi in concordanta
Scris: Lun 15-Sep-2008 17:56
de ViperDodo
nu imi merge nici dezaburirea... :x
Scris: Lun 15-Sep-2008 22:22
de abarth_mcm
Pai nu iti merge pt ca nu iti functioneaza cum trebuie aeroterma..Daca mergea doar un pic si ii dadeai sa bata spre parbriz, acesta s-ar fi dezaburit..
Sau tu te-ai referit la luneta cand ai zis ca nu iti merge dezaburirea?
Scris: Mar 16-Sep-2008 07:56
de ViperDodo
da, la luneta ma refeream! oricum si comenzile de directionare a aerului au probleme...nu baga decat pe la parbriz si prin fata

si ma refeream la cablul care pleca din butonul de treapte pentru viteza aerotermei...cica trebuie prins cumva sub bord cu un clips

Scris: Mar 16-Sep-2008 08:02
de abarth_mcm
Nici la mine nu functioneaza cine stie ce aeroterma in sensul ca viteza aerotermei variaza. Dar ma descurc oricum.
Scris: Mar 16-Sep-2008 08:03
de abarth_mcm
Apropo, te tenteaza sa desfaci bordul in jurul aerotermei?
Scris: Mar 16-Sep-2008 08:04
de ViperDodo
totusi, e o chestie aiurea! pe mine ma seaca daca nu merge ceva la partea electrica! hai sa vedem cum rezolvam problema asta! promit ca in weekendul asta o sa ma ocup si daca gasesc vreo soloutie o rezolv pentru toti cu problema asta!trebuie sa ne mearga tot pe masinutzele noastre! TOT :P
bineinteles ca ma tenteaza sa desfac...

nimic nu scapa nedesfacut de mine!hehe
Scris: Mar 16-Sep-2008 08:13
de abarth_mcm
Da, la partea electrica nu stau nici eu grozav. In rest nu am probleme.
De exmplu...mie nu imi merg nici stopurile de ceata.
Nu ca le-as folosi, p ca e f enervant pt cel din spate..dar e bine sa functioneze. Tie iti merg?
Nu ma pricep prea mult la electrica...
Anunta-ma cand ai desfacut ce si cum.
Si va rog cine poate sa imi explice cum functioneaza caldura la Bx. Cand dai de acel buton pt caldura ce se intampla de fapt?Se deschide vreo clapeta pt caldura?Sau exista ca la mai toate masinile vreun robinet care e actionat de acel buton?Unde e pozitionat radiatorul pt caldura?
Scris: Mar 16-Sep-2008 08:20
de ViperDodo
la ceata spate am si eu probleme...merge dar nu o pot opri!cand pun faza scurta se aprind si butonul nu le poate opri!probabil e din buton!oricum am scos becurile!

la partea electrica si eu am destule probleme!s-a racit zilele astea si nu am apucat sa continui bagatu nasului!daca intr-adevar se va incalzi, weekendul asta sigur vreau sa rezolv problemele!plus ca vreau sa iau toate releele la puricat sa vad care merg si care nu!
caldura la BX are acelasi principiu ca la Cielo sau la Clio! transferul se face printr-o clapeta!daca eraq pe robinet ca la batrana dacie, dura destul de mult (chiar si la viteza) pana se racea instalatia!asa daca ai observat, in momentul in care dai de pe rece pe cald sau invers, temperatura se schimba instant
Scris: Mar 16-Sep-2008 08:21
de abarth_mcm
Si eu tot din buton cred ca nu merg stopurile de ceata.
Aha..banuiam eu ca e pe clapeta. Si exista radiator, nu?