pierdere lichid racire

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

pierdere lichid racire

Mesajde abarth_mcm » Joi 25-Sep-2008 07:02

Mi s-a intamplat de mai multe ori de cand am BX-ul sa imi picure apa pe la mijlocul masinii...deci dincolo de motor..undeva cam sub radiatorul din cabina.E f ciudata chestia aceasta pentru ca NU se intampla mereu. Se intampla atunci cand am radiatorul plin ochi cu apa. Teoretic...surplusul ar trebui sa curga pe la busonul de la radiator.(are acolo o gaura mica pt asa ceva)..dar nu curge pe acolo..ci pe la mijlocul masinii. Sa aiba vreun supraplin pe undeva?Sau sa pierd pe la radiaorul de incalzire?Daca ar fi fost asa..de ce se intampla numai at cand radiatorul e plin ??? Acum am rdiatorul plin cam fara vreo 300 ml si nu mai curge pe la mijlocul masinii...daca il umplu ochi..curge sigur pe la mijlocul masinii. Mentionez ca am chiuloasa perfecta, pompa de apa perfecta si termostatul la fel...deci nu au astea legatura.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 25-Sep-2008 08:15

eu am patit odata asa ceva .. tot mai ciudatel..

le fel, aceleasi simptome ..

insa la o analiza atenta am observat ca de fapt era un por in furtunul gros care iese din radiator si intra in motor in spate, pe langa acelea care vin de la / la calorifer ..

problema destul de delicata pentru ca nu am gasit furtunul ala ..:(

am construit unul din bucati cu adaptoare din cele de la Papuc si SuperNova

incerca sa vezi de ca face asa si la tine .. este posibil ca de la presiunea care se face in sistem sa se intample .. nu da pe la supraplin si gaseste ca "supapa" acel por
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 25-Sep-2008 08:24

Cred ca numai atunci cand face presiune mare da pe undeva..pe la vreun por ceva..Oricum, curge f putin dar e destul de enervant pt ca nu se intampla mereu, destul de rar...E greu de observat insa pe unde ce si cum curge. Studiez acele furtune in consecinta... altundeva nu are pe unde..doar doamne fereste pe la calorifer..dar nu cred..
E o situatie destul de ciudata totusi..ca sa zic asa...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 25-Sep-2008 08:33

pai la tine curge si cand sta ..?

Oricum, chiar daca este calorifer se mai gaseste ..

urca masina pe ceva rampa sau peste o groapa si vezi de unde este problema ..
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 25-Sep-2008 08:44

Nu..curge doar cand masina merge..picura asa un pic..
Am canal la garaj care ..apropo..e f folositor daca ai BX 8)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 25-Sep-2008 08:47

asta clar ..
canalul ala este aur curat la BX ..:):)

incearca cum am facut si eu, motor pornit, incalzesti inainte si apoi vezi pe unde face piticania figuri ..:):)

se gaseste defectul .. spor la treaba
Ultima oară modificat Joi 25-Sep-2008 10:13 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 25-Sep-2008 08:54

o sa fac asta in dupa-amiaza aceasta probabil. Sper sa curga piticania..ca nu curge mereu. E prima data cand ma rog sa curga BX-ul.. :twisted:
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 25-Sep-2008 08:55

furtunele din spatele motorului se pot inlocui cu furtunele de calorifer pt Dacia , daca ai por pe unul din ele pica pe galerie si nu vezi

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 25-Sep-2008 10:37

pai n-ar fi mai simplu sa te intrebi de ce sa umpli radiatorul pina in git? ideea e ca radiatorul are vasul de expansiune in lateral, e chiar partea pe care e busonul. daca nu are un anume volum de aer pe care sa il comprime pe masura ce se incalzeste apa, se intimpla exact fenomenul asta, apa face presiune, lichidul nefiind compresibil cauta o cale de iesire si o gaseste. dupa ce se elimina surplusul, totul revine la normal. deci nu mai umple radiatorul!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 25-Sep-2008 10:53

Am umplut pana in gat pt ca am schimbat lichidul..si sa fiu sigur am pus pana l-am umplut. Acum nu am mai complectat si nu mai curge. Stiam de faza cu vasul de expansiune in radiator...totusi e dubios cum apa a gasit e o portita de scapare ..uneva e la mijocul masinii in spatele motorului..de aceea ziceam eu ceva de vreun supraplin pe acolo..dar nu exista acolo asa ceva.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 25-Sep-2008 15:39

eu nu stiu de nici unul pe acolo ..

khan: daca il umpli din greseala atunci nu ar trebui sa refuleze la vasul de expansiune in radiator prin supraplinul de sub buson?
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 25-Sep-2008 15:46

L-am umplut din nou azi(300ml) sa observ din nou fenomenul...de data asta nu a dat pe nicaieri..nici nu am mers f mult(vreo 20km in oras)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 26-Sep-2008 11:13

cum te uiti la motor , in spatele motorului - dreapta- jos.... se vede cand masina este pe rampa

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 26-Sep-2008 11:21

deci acolo exista vreun supraplin ceva?Ce-i drept..in zona aceea a curs..in spatele motorului..un pic in dreapta.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 26-Sep-2008 11:22

se scurge pe bascula dreapta


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh