dupa aproape 5 ani de viata ca posesor de BX, pun si eu o intrebare idioata:
e normala o cursa de 4-5 cm a pedalei de frana?
pt ca asa este destul de greu de dozat efortul asupra pedalei de frana (nu ca nu m-as fi obisnuit deja...)
spre deosebire de alte masini fara sistem hidraulic, unde cursa este mai mare, efortul este mai mic si mai usor de dozat, iar franarea este progresiva
Frana BX...
Moderator: Echipa Tehnica
Frana BX...
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
asa mult?4-5 cm?Eu cred ca am 1-2 cm maxim....
nu prea vad cum sa ai asa de mult cursa dat fiindca dozatorul ala se impinge f putin .
Oricum, la mine daca apesi mai tare risti sa vii cu capul in parbriz...valabil la majoritatea bx-urilor. Am placute noi, discuri pe fata aproape noi,dozator f bun,,dar am vazut bx-uri si cu astea uzate...si tot frana bine .
Intr-adevar, daca nu ai lhm franeaza greu si treb sa apesi mai tare si tot nu se opreste.
nu prea vad cum sa ai asa de mult cursa dat fiindca dozatorul ala se impinge f putin .
Oricum, la mine daca apesi mai tare risti sa vii cu capul in parbriz...valabil la majoritatea bx-urilor. Am placute noi, discuri pe fata aproape noi,dozator f bun,,dar am vazut bx-uri si cu astea uzate...si tot frana bine .
Intr-adevar, daca nu ai lhm franeaza greu si treb sa apesi mai tare si tot nu se opreste.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
nu i-a raspuns nimeni omului la intrebare:
Ba da, este foarte scurta cursa pedalei de frana. Problema apare in momentul in care stai la semafor si esti nevoit sa tii piciorul pe frana. devine obositor.
Pentru un neinitiat este teribil pentru ca trebuie sa fie foarte atent cum franeaza. Inafara de partea cu semaforul, as zice chiar ca imi place modul in care franeaza bxul, cu exceptia situatiei cand trebuie sa pui o frana brusca, pentru ca iti cenzurezi apasarea pedalei de frica sa nu fie prea tare. de obicei e prea putin. eu am avut un accident din aceasca cauza la o viteza penibil de mica. Problema nu se trage de la conceptul masinii, pentru ca si xantia este cam acelasi lucru dar cursa pedalei de frana este mai lunga.
Ba da, este foarte scurta cursa pedalei de frana. Problema apare in momentul in care stai la semafor si esti nevoit sa tii piciorul pe frana. devine obositor.
Pentru un neinitiat este teribil pentru ca trebuie sa fie foarte atent cum franeaza. Inafara de partea cu semaforul, as zice chiar ca imi place modul in care franeaza bxul, cu exceptia situatiei cand trebuie sa pui o frana brusca, pentru ca iti cenzurezi apasarea pedalei de frica sa nu fie prea tare. de obicei e prea putin. eu am avut un accident din aceasca cauza la o viteza penibil de mica. Problema nu se trage de la conceptul masinii, pentru ca si xantia este cam acelasi lucru dar cursa pedalei de frana este mai lunga.
"If in doubt, flat out!"
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
consider ca BX-ul are o super frana si nu are de sa isi faca griji.asa e masina, avand o cursa mica.
Am spus..daca dozatorul are cursa mica, normal ca si pedala are cursa mica. Nu ai cum sa o faci mai mare.
Si presupun ca in 5 ani s-a obisnuit cu masina.
Mie nu mi se pare deloc dificila frana la BX..da..poate doar la semafor daca tii piciorul pe frana devine obositor.
Eu sunt fff multumit de frana la BX si chiar ma simt ciudat cand conduc alte masini.
Am spus..daca dozatorul are cursa mica, normal ca si pedala are cursa mica. Nu ai cum sa o faci mai mare.
Si presupun ca in 5 ani s-a obisnuit cu masina.
Mie nu mi se pare deloc dificila frana la BX..da..poate doar la semafor daca tii piciorul pe frana devine obositor.
Eu sunt fff multumit de frana la BX si chiar ma simt ciudat cand conduc alte masini.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
abarth_mcm scrie:daca dozatorul are cursa mica, normal ca si pedala are cursa mica. Nu ai cum sa o faci mai mare.
mie nu mi se pare ca ar fi asa. poti sa pui bratul pedalei mai mare, dozatorul sa stea mai sus, si atunci cu aceleasi componente dar un brat al pedalei mai lung ai aceeasi frana dar cursa mai mare.
Hai ca mi-a placut fizica din liceu
"If in doubt, flat out!"
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
pedala o poti muta...sus..jos..
eu insa ma referam strict la dozator: daca apesi pe el cursa cred ca e de doar 1 cm sau ceva de genu.Ia un dozator in mana si ai sa vezi ca atata e cursa lui reala. ..nu e ca la o pompa obisnuita de frana sa aiba cursa pistonului de 3-4-5-6 cmc...etc..
Nu m-am referit la cursa pedalei..cred ca m-am exprimat gresit eu.
ci am facut referire la cursa dozatorului... Oricum, are legatura de aici si cursa pedalei.

Nu m-am referit la cursa pedalei..cred ca m-am exprimat gresit eu.

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
eu am defacut un dozatorde pe o masina care era dezmembrata ca vroiam sa il iau pt mine si cind lam probat asa in mana am observat ca avea cursa prea lunga fata de cit era normal, l-am demontat si in el am gasit ceea ce am scris mai sus am pus acea siguranta la loc dar cind apasam ca pentru frina sarea siguranta deoarece canalul pentru siguranta era distrus!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Daca nu stii ce e cu dozatorul pe care vrei sa il pui mai bine te lasi pagubas.E f greu de montat din pricina tevilor.. Nu prea ai cum sa iti dai seama daca e bun...doar daca ai mers tu cu masina de pe care l-ai demontat.
Ca fst: in general BX-urile nerulate in Romania au dozatoarele bune.
Macar intereseaza-te si tu la dezmembrari sa vezi de unde provenea masina de acolo..dar daca nu ai mers cu ea tot nu stii
Ca fst: in general BX-urile nerulate in Romania au dozatoarele bune.
Macar intereseaza-te si tu la dezmembrari sa vezi de unde provenea masina de acolo..dar daca nu ai mers cu ea tot nu stii

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot