Pagina 1 din 2

Frana BX...

Scris: Lun 26-Ian-2009 18:37
de Draku
dupa aproape 5 ani de viata ca posesor de BX, pun si eu o intrebare idioata:
e normala o cursa de 4-5 cm a pedalei de frana?
pt ca asa este destul de greu de dozat efortul asupra pedalei de frana (nu ca nu m-as fi obisnuit deja...)
spre deosebire de alte masini fara sistem hidraulic, unde cursa este mai mare, efortul este mai mic si mai usor de dozat, iar franarea este progresiva

Scris: Lun 26-Ian-2009 19:41
de abarth_mcm
asa mult?4-5 cm?Eu cred ca am 1-2 cm maxim....
nu prea vad cum sa ai asa de mult cursa dat fiindca dozatorul ala se impinge f putin .
Oricum, la mine daca apesi mai tare risti sa vii cu capul in parbriz...valabil la majoritatea bx-urilor. Am placute noi, discuri pe fata aproape noi,dozator f bun,,dar am vazut bx-uri si cu astea uzate...si tot frana bine .
Intr-adevar, daca nu ai lhm franeaza greu si treb sa apesi mai tare si tot nu se opreste.

Scris: Lun 26-Ian-2009 19:45
de Draku
ei, poate am exagerat cu 4-5 cm, ca nu am masurat
dar oricum, e putin comparativ cu alte masini

Scris: Lun 26-Ian-2009 20:01
de abarth_mcm
cursa e f mica pt ca si dozatorul ala se impinge f putin. daca o s ail ai in mana o sa iti dai seama

Scris: Lun 26-Ian-2009 21:52
de mbc
nu i-a raspuns nimeni omului la intrebare:
Ba da, este foarte scurta cursa pedalei de frana. Problema apare in momentul in care stai la semafor si esti nevoit sa tii piciorul pe frana. devine obositor.
Pentru un neinitiat este teribil pentru ca trebuie sa fie foarte atent cum franeaza. Inafara de partea cu semaforul, as zice chiar ca imi place modul in care franeaza bxul, cu exceptia situatiei cand trebuie sa pui o frana brusca, pentru ca iti cenzurezi apasarea pedalei de frica sa nu fie prea tare. de obicei e prea putin. eu am avut un accident din aceasca cauza la o viteza penibil de mica. Problema nu se trage de la conceptul masinii, pentru ca si xantia este cam acelasi lucru dar cursa pedalei de frana este mai lunga.

Scris: Lun 26-Ian-2009 22:10
de abarth_mcm
consider ca BX-ul are o super frana si nu are de sa isi faca griji.asa e masina, avand o cursa mica.
Am spus..daca dozatorul are cursa mica, normal ca si pedala are cursa mica. Nu ai cum sa o faci mai mare.
Si presupun ca in 5 ani s-a obisnuit cu masina.
Mie nu mi se pare deloc dificila frana la BX..da..poate doar la semafor daca tii piciorul pe frana devine obositor.
Eu sunt fff multumit de frana la BX si chiar ma simt ciudat cand conduc alte masini.

Scris: Mar 27-Ian-2009 07:25
de Draku
multumesc pt lamuriri
da, normal ca m-am obisnuit cu frana dupa atata timp
dar eram curios daca este ceva obisnuit o cursa a pedalei asa mica

Scris: Dum 26-Apr-2009 16:49
de ionsv
vin si eu cu o parere; cred ca a sarit siguranta la ( pistonasul) sai spunem asa din partea din fata a dozatorului si acesta ajunge pina in capacul rulmmentului de aceea pedala are cursa mai lunga. trbuie desfacut dozatorul si de vazut care-i problema acolo

Scris: Dum 26-Apr-2009 17:15
de mbc
abarth_mcm scrie:daca dozatorul are cursa mica, normal ca si pedala are cursa mica. Nu ai cum sa o faci mai mare.


mie nu mi se pare ca ar fi asa. poti sa pui bratul pedalei mai mare, dozatorul sa stea mai sus, si atunci cu aceleasi componente dar un brat al pedalei mai lung ai aceeasi frana dar cursa mai mare.
Hai ca mi-a placut fizica din liceu

Scris: Dum 26-Apr-2009 19:18
de ionsv
sint de acord cu ce ai spus, dar in cazul asta iti trebuie o pedala lunga pana in podea ca sa ai o cursa de 4-5 cm!

Scris: Dum 26-Apr-2009 19:51
de mbc
pot fi repozitionate anumite componente si pedala sa stea in acelasi loc sau sa fie putin mai sus. Ea este mai jos decat acceleratia, la restul masinilor parca e mai sus.

Scris: Dum 26-Apr-2009 20:00
de abarth_mcm
pedala o poti muta...sus..jos..

:!: eu insa ma referam strict la dozator: daca apesi pe el cursa cred ca e de doar 1 cm sau ceva de genu.Ia un dozator in mana si ai sa vezi ca atata e cursa lui reala. ..nu e ca la o pompa obisnuita de frana sa aiba cursa pistonului de 3-4-5-6 cmc...etc..
Nu m-am referit la cursa pedalei..cred ca m-am exprimat gresit eu. :roll: ci am facut referire la cursa dozatorului... Oricum, are legatura de aici si cursa pedalei.

Scris: Dum 26-Apr-2009 20:12
de ionsv
eu am defacut un dozatorde pe o masina care era dezmembrata ca vroiam sa il iau pt mine si cind lam probat asa in mana am observat ca avea cursa prea lunga fata de cit era normal, l-am demontat si in el am gasit ceea ce am scris mai sus am pus acea siguranta la loc dar cind apasam ca pentru frina sarea siguranta deoarece canalul pentru siguranta era distrus!

Scris: Dum 26-Apr-2009 20:20
de abarth_mcm
Daca nu stii ce e cu dozatorul pe care vrei sa il pui mai bine te lasi pagubas.E f greu de montat din pricina tevilor.. Nu prea ai cum sa iti dai seama daca e bun...doar daca ai mers tu cu masina de pe care l-ai demontat.
Ca fst: in general BX-urile nerulate in Romania au dozatoarele bune.
Macar intereseaza-te si tu la dezmembrari sa vezi de unde provenea masina de acolo..dar daca nu ai mers cu ea tot nu stii :cry:

Scris: Dum 26-Apr-2009 21:44
de ionsv
am sa verific sa vad care-i treba cu dozatorul, cade montat nu pot sa ilmontez in situatia de fata!!