Sfaturi practice pentru BX-ishti
Moderator: Echipa Tehnica
- xlineturbo
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Lun 01-Aug-2005 16:34
- Localitate: Bucuresti
Sfaturi practice pentru BX-ishti
Nu cred ca ar strica sa existe o asemenea rubricutza, mai ales pentru cei mai noi in meseria de posesori de BX (ca mine...).
Mi-am luat si eu un Bx din '89 la care:
- lipseste filtrul de aer (cred ca a mers mult timp fara, are vreo 214.000 km)
- pierde ulei pe la capacul de la tacheti si se pare ca filetul unui shurub e cam dus...
- amortizoarele fata scot un zgomot ciudat (un scartzit urat la fiecare denivelare)
- coboara foarte repede spatele, dupa oprirea motorului, si foarte greu fata (uneori coboara si fata si se ridica ff greu)
- directia merge cu "galme" (cand usor si fin, cand tragi de volan de te trec toate apele...)
- lumina e chioara rau de tot, aproape ca nu se poate merge noaptea..
- cineva a desfacut bordul sa schimbe becuri si nu l-a mai pus la loc ok. (are spatii, ma refer la partea cu ceasuri, nu se mai imbina bine)
- geamurile electrice coboara si urca greu...
- directia scartzie la orice viraj...
- placutele de frana scartzie in mers, cand pe stanga, cand pe dreapta...
- si altele
Singurul lucru in care am incredere este pompa de injectie (desfacuta si refacuta cu piese Bosh). Motorul nu prea mai are viatza.
Acuma intrebarea ar fi... MAI E CEVA DE FACUT?
Sau mai bine zis: Poate un Bx sa ajunga si mai rau?
Consider ca am facut deja cunostinta cu voi (v-am introdus in partile intime ale mashinii mele...), asha ca va salut prieteni!
Mi-am luat si eu un Bx din '89 la care:
- lipseste filtrul de aer (cred ca a mers mult timp fara, are vreo 214.000 km)
- pierde ulei pe la capacul de la tacheti si se pare ca filetul unui shurub e cam dus...
- amortizoarele fata scot un zgomot ciudat (un scartzit urat la fiecare denivelare)
- coboara foarte repede spatele, dupa oprirea motorului, si foarte greu fata (uneori coboara si fata si se ridica ff greu)
- directia merge cu "galme" (cand usor si fin, cand tragi de volan de te trec toate apele...)
- lumina e chioara rau de tot, aproape ca nu se poate merge noaptea..
- cineva a desfacut bordul sa schimbe becuri si nu l-a mai pus la loc ok. (are spatii, ma refer la partea cu ceasuri, nu se mai imbina bine)
- geamurile electrice coboara si urca greu...
- directia scartzie la orice viraj...
- placutele de frana scartzie in mers, cand pe stanga, cand pe dreapta...
- si altele
Singurul lucru in care am incredere este pompa de injectie (desfacuta si refacuta cu piese Bosh). Motorul nu prea mai are viatza.
Acuma intrebarea ar fi... MAI E CEVA DE FACUT?
Sau mai bine zis: Poate un Bx sa ajunga si mai rau?
Consider ca am facut deja cunostinta cu voi (v-am introdus in partile intime ale mashinii mele...), asha ca va salut prieteni!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Sa le luam pe rind:
- lipseste filtrul de aer (cred ca a mers mult timp fara, are vreo 214.000 km)
Se cumpara filtru de aer.
- pierde ulei pe la capacul de la tacheti si se pare ca filetul unui shurub e cam dus...
Se etanseaza cu garnitura si cu silicon.
- amortizoarele fata scot un zgomot ciudat (un scartzit urat la fiecare denivelare)
Se ung pistoanele. Urmareste discutiile de pe forum, s-a mai discutat de multe ori despre chestia asta.
- coboara foarte repede spatele, dupa oprirea motorului, si foarte greu fata (uneori coboara si fata si se ridica ff greu)
Coboara foarte repede spatele = dozator de frina uzat (probabil discjunctorul tace foarte des). Nu se ridica fata = corector inaltime fata colmatat. Poti incerca ulei de curatare. La mine a mers.
- directia merge cu "galme" (cand usor si fin, cand tragi de volan de te trec toate apele...)
Nu ai precizat ce fel de directie ai: servo sau manuala.
- lumina e chioara rau de tot, aproape ca nu se poate merge noaptea..
Se reface instalatia electrica cu relee. Vezi ca a pus Catalin (WLD) un post la sectiunea "modificari utile BX".
- cineva a desfacut bordul sa schimbe becuri si nu l-a mai pus la loc ok. (are spatii, ma refer la partea cu ceasuri, nu se mai imbina bine)
Se impusca respectivul (just kidding). Aici vezi si tu cum o dregi in functie de situatia foarte concreta.
- geamurile electrice coboara si urca greu...
Se regleaza geamurile, am avut si eu problema asta.
- directia scartzie la orice viraj...
Trebuie sa ne spui ce fel de directie ai: servo sau manuala.
- placutele de frana scartzie in mers, cand pe stanga, cand pe dreapta...
Daca nu scirtie la frinare, ci doar de capul lor, e de presupus ca poate au fost montate prost sau nu sint placutele care trebuie. Trebuie desfacut si vazut despre ce e vorba.
Si da, un BX poate ajunge si mai rau si culmea sa se mai si tirie pe strada. Mai verifica ca ceea ce ai tu pe post de ulei hidraulic de LHM si nu altceva. Daca e altceva, schimba-l de urgenta.
- lipseste filtrul de aer (cred ca a mers mult timp fara, are vreo 214.000 km)
Se cumpara filtru de aer.
- pierde ulei pe la capacul de la tacheti si se pare ca filetul unui shurub e cam dus...
Se etanseaza cu garnitura si cu silicon.
- amortizoarele fata scot un zgomot ciudat (un scartzit urat la fiecare denivelare)
Se ung pistoanele. Urmareste discutiile de pe forum, s-a mai discutat de multe ori despre chestia asta.
- coboara foarte repede spatele, dupa oprirea motorului, si foarte greu fata (uneori coboara si fata si se ridica ff greu)
Coboara foarte repede spatele = dozator de frina uzat (probabil discjunctorul tace foarte des). Nu se ridica fata = corector inaltime fata colmatat. Poti incerca ulei de curatare. La mine a mers.
- directia merge cu "galme" (cand usor si fin, cand tragi de volan de te trec toate apele...)
Nu ai precizat ce fel de directie ai: servo sau manuala.
- lumina e chioara rau de tot, aproape ca nu se poate merge noaptea..
Se reface instalatia electrica cu relee. Vezi ca a pus Catalin (WLD) un post la sectiunea "modificari utile BX".
- cineva a desfacut bordul sa schimbe becuri si nu l-a mai pus la loc ok. (are spatii, ma refer la partea cu ceasuri, nu se mai imbina bine)
Se impusca respectivul (just kidding). Aici vezi si tu cum o dregi in functie de situatia foarte concreta.
- geamurile electrice coboara si urca greu...
Se regleaza geamurile, am avut si eu problema asta.
- directia scartzie la orice viraj...
Trebuie sa ne spui ce fel de directie ai: servo sau manuala.
- placutele de frana scartzie in mers, cand pe stanga, cand pe dreapta...
Daca nu scirtie la frinare, ci doar de capul lor, e de presupus ca poate au fost montate prost sau nu sint placutele care trebuie. Trebuie desfacut si vazut despre ce e vorba.
Si da, un BX poate ajunge si mai rau si culmea sa se mai si tirie pe strada. Mai verifica ca ceea ce ai tu pe post de ulei hidraulic de LHM si nu altceva. Daca e altceva, schimba-l de urgenta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Problema cu scartaitul placutelor in mers(mai ales dreapta spate) am avut-o si eu,pana acum o saptamana,cand am schimbat pompa(dozatorul) de frana ce era f.f. uzat!Acum nu mai scartaie iar spatele sta drept multe ore.Mai degraba se lasa fata...
- xlineturbo
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Lun 01-Aug-2005 16:34
- Localitate: Bucuresti
Sute de mii de multumiri pentru sfaturile date. Sincer sa fiu nu ma asteptam la asha o reactie prompta...
Acuma ca am si eu BX, masina despre care am auzit numai lucruri bune (n-am dat importanta celor rele, venite de la nestiutori sau panicatzi..) am sa le iau rand pe rand (problemele, adik) si sa vedem cum le rezolv.
Apropos de directie, cica e servo - numai ca nu se poarta ca atare decat destul de rar...
Thanks again guys!
Acuma ca am si eu BX, masina despre care am auzit numai lucruri bune (n-am dat importanta celor rele, venite de la nestiutori sau panicatzi..) am sa le iau rand pe rand (problemele, adik) si sa vedem cum le rezolv.
Apropos de directie, cica e servo - numai ca nu se poarta ca atare decat destul de rar...
Thanks again guys!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Probleme asemanatoare cu servodirectia am avut si eu.Avea momente cand mergea bine dar cateodata se "intarea" pe neasteptate,de multe ori chiar in curbe(mai mult sau mai putin stranse),ceea ce e foarte periculos!Eu am schimbat disjunctorul conjunctor(aici cred ca ai problema),dozatorul acela pentru servodirectie de deasupra lui si n-au mai fost probleme.Acum functioneaza bine.
Nota:Eu am schimbat si pompa de ulei hidraulic si pompa de frana(practic,toate componentele de baza ale sistemului hidraulic)ca sa nu mai fie probleme.
Inca nu am reusit sa bag si eu poza asa cam au facut majoritatea...nu prea ma pricep la chestii de genul asta!Un sfat mai..."babesc" tare mi-ar fi de folos pt ca vreau sa bag si eu poza de la XM-ul meu!
Nota:Eu am schimbat si pompa de ulei hidraulic si pompa de frana(practic,toate componentele de baza ale sistemului hidraulic)ca sa nu mai fie probleme.
Inca nu am reusit sa bag si eu poza asa cam au facut majoritatea...nu prea ma pricep la chestii de genul asta!Un sfat mai..."babesc" tare mi-ar fi de folos pt ca vreau sa bag si eu poza de la XM-ul meu!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Toate problemele legate de directie, suspensie, frane, se rezolva relativ usor prin inlocuirea dozatorului de frana, curatarea sistemului, verificarea sferelor, etc.
Cel mai grav mi se pare faptul ca a mers fara filtru de aer. Tinanad cont si de afirmatia ca motorul nu are viata, trag concluzia ca nu prea mai are compresie, deci se pare ca trebuie un RK la motor sau inlocuit motorul.
Cel mai grav mi se pare faptul ca a mers fara filtru de aer. Tinanad cont si de afirmatia ca motorul nu are viata, trag concluzia ca nu prea mai are compresie, deci se pare ca trebuie un RK la motor sau inlocuit motorul.
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Eugen,daca trimit in mailul tau o poza cu XM-ul meu,poti sa o bagi la mine la profilul meu?
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- xlineturbo
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Lun 01-Aug-2005 16:34
- Localitate: Bucuresti
Multzam again pentru sfaturile date...
banuiam eu ca disjunctorul ala are scame inauntru. Mi-a mai zis cineva ca tot din cauza lui coboara spatele masinii cand pui piciorul pe frana (urmand a se ridica la loc cand inceteaza actionarea sistemului de franare).
Mai, mai, copii astia de la citroen, harnici tare domne' in inovatie!
In fine, ce voiam sa mai intreb:
Se fac cumva intalniri ale pasionatilor de citroen pe undeva prin tara sau bucuresti? Stiu si eu... un loc unde sa se bea bere si sa se discute de microbul asta care ne papa incet incet pe toti...
Eu am gasit pe net, nu mai stiu exact unde, niste poze cu un BX super aranjat. Am sa le caut si am sa le postez, ca sa vedem daca se poate face asha la noi in tzarishoara... Tare mult mi-ar placea, visez la asha un BX.
Salutare pentru moment. Am sa caut pozele..[/img]
banuiam eu ca disjunctorul ala are scame inauntru. Mi-a mai zis cineva ca tot din cauza lui coboara spatele masinii cand pui piciorul pe frana (urmand a se ridica la loc cand inceteaza actionarea sistemului de franare).
Mai, mai, copii astia de la citroen, harnici tare domne' in inovatie!
In fine, ce voiam sa mai intreb:
Se fac cumva intalniri ale pasionatilor de citroen pe undeva prin tara sau bucuresti? Stiu si eu... un loc unde sa se bea bere si sa se discute de microbul asta care ne papa incet incet pe toti...
Eu am gasit pe net, nu mai stiu exact unde, niste poze cu un BX super aranjat. Am sa le caut si am sa le postez, ca sa vedem daca se poate face asha la noi in tzarishoara... Tare mult mi-ar placea, visez la asha un BX.
Salutare pentru moment. Am sa caut pozele..[/img]
- xlineturbo
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Lun 01-Aug-2005 16:34
- Localitate: Bucuresti
casa de piatra!!!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- xlineturbo
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Lun 01-Aug-2005 16:34
- Localitate: Bucuresti
- xlineturbo
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Lun 01-Aug-2005 16:34
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh