ulei 2T adaugat in motorina
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
eu zic ca s-a scris pe topic mult pe tema cantiatatii. Standard ar fi 1 litru de ulei 2t la 200 de litri de motorina. Asta inseamna ca la 60 de litri de motorina trebuie sa pui 300 ml ulei 2t. Eu puneam si mai mult intr-o vreme (motive de dozaj) si nu a avut nici o problema. Oricum, incearca sa respecti standardul.
"If in doubt, flat out!"
salut, am citrenul din 2004 si imi pare rau ca nu am descoperit acest forum mai demult. masina are 142 000 km si nu am avut probleme majore. am constatat ca de cava timp motorul e mai galagios. o sa pun si eu ulei in motorina conform specificatilor citite. vom vedea ce se intampla.
pe la 100 000 am pus din eroare cam 20L de benzina in loc de motorina. am completat cu motorina si am adaugat 1L de ulei. am contatat ca masina era mai silentioasa, iar consumul era nesimtit de mic, mergand pana in 2000 de ture, dar nu m-am gandit care ar fi cauza. se pare ca uleiul adaugat era minunea.
pe la 100 000 am pus din eroare cam 20L de benzina in loc de motorina. am completat cu motorina si am adaugat 1L de ulei. am contatat ca masina era mai silentioasa, iar consumul era nesimtit de mic, mergand pana in 2000 de ture, dar nu m-am gandit care ar fi cauza. se pare ca uleiul adaugat era minunea.
Cum adica "a murit"?Eu bag linistit aproape 350 ml la un plin(66-68 l) si merge absolut struna.Nu am avut nici o problema pana acum.
Gasesc numai avantaje in folosirea lui:economie(0,5-0,8l/100km), vioiciune/elasticitate suplimentara a motorului, zgomot redus cu 10-15%, as zice.Nici un neajuns nu mi se pare demn de a fi evidentiat in afara costului uleiului "de adaos", si anume 25 lei/l.
Drumuri bune!
Gasesc numai avantaje in folosirea lui:economie(0,5-0,8l/100km), vioiciune/elasticitate suplimentara a motorului, zgomot redus cu 10-15%, as zice.Nici un neajuns nu mi se pare demn de a fi evidentiat in afara costului uleiului "de adaos", si anume 25 lei/l.
Drumuri bune!
Oare nu s-ar obtine aceleasi rezultate si cu ulei de motor de la schimb.
Si da stiu ca pe toate bidoanele scrie a nu se folosi la ardere.
Si da stiu ca pe toate bidoanele scrie a nu se folosi la ardere.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
nu, uleiul 2T e gindit sa arda, pe cind cel normal de motor, nu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Am pus si eu ceva timp ulei 2T semi sintetic Shell in motorina la un Fiat Grande Punto. Nu am remarcat absolut nicio diferenta.
Totusi logica spune ca uleiul imbunatateste proprietatile de ungere ale motorinei cu continut foarte scazut de sulf. Logica mai spune ca aceste uleiuri sunt facute sa arda cu foarte putine reziduuri si ca de fapt motorina emite mai multe particule cand o arzi decat acest ulei. Deci practic filtrul de particule nu ar avea de ce sa se colmateze.
Totusi logica spune ca uleiul imbunatateste proprietatile de ungere ale motorinei cu continut foarte scazut de sulf. Logica mai spune ca aceste uleiuri sunt facute sa arda cu foarte putine reziduuri si ca de fapt motorina emite mai multe particule cand o arzi decat acest ulei. Deci practic filtrul de particule nu ar avea de ce sa se colmateze.
uleiul in motorina imbunatateste lubricitatea, de aici zgomot mai redus si eventual consum mai mic (uleiul mineral fiind si el o hidrocarbura la fel ca motorina si se obine in rafinarii din titeiuri selectionate). alte imbunatatiri nu are ce sa aduca... pe termen lung ar putea chiar creea probleme...
motorina euro 5 care are continutul de sulf de 10ppm este singura motorina care se poate comercializa legal. motorina comerciala care se vinde la pompa (euro 5) este aditivata obligatoriu in rafinarii pt a indeplini caracteristicile tehnice conform normelor. motorina este aditivata pt imbunatatirea cifrei cetanice, a temperaturii limita de filtrabilitate (pt a fi fluida la temperaturi scazute), a lubricitatii si a conductivitatii. legal este obligatoriu si adaugarea de fame/biodiesel (din motive 'ecologice') care au proprietati si de lubrifiere.
motorina alto 55 de la rompetrol, ecto de la lukoil, alpin/sprint diesel de la petrom samd pot contine pe langa aditvii de mai sus (in proportii mai mari sau mai mici) si aditivi antispumantii, detergenti (pt curatarea sistemului de alimentare/injectie) etc. (asta tine si de marketing
)...
producatori de aditivi pt benzina, motorina: basf germania, innospec usa, clariant, axens, etc care sunt si principalii furnizori pt rafinariile din lume. o privire pe site-urile acestora precum si a 'benzinarilor' mentionati mai sus este de folos.
concluzie: mai bine nimic sau hdi unik (care poate fi o combinatie de aditivi ca mai sus) pt motoarele hdi. pt motoarele diesel clasice mai vechi proiectate pt motorina cu continut mare sulf, mai bine cu ulei 2t pt imbunatatirea lubrifierii decat nimic...
motorina euro 5 care are continutul de sulf de 10ppm este singura motorina care se poate comercializa legal. motorina comerciala care se vinde la pompa (euro 5) este aditivata obligatoriu in rafinarii pt a indeplini caracteristicile tehnice conform normelor. motorina este aditivata pt imbunatatirea cifrei cetanice, a temperaturii limita de filtrabilitate (pt a fi fluida la temperaturi scazute), a lubricitatii si a conductivitatii. legal este obligatoriu si adaugarea de fame/biodiesel (din motive 'ecologice') care au proprietati si de lubrifiere.
motorina alto 55 de la rompetrol, ecto de la lukoil, alpin/sprint diesel de la petrom samd pot contine pe langa aditvii de mai sus (in proportii mai mari sau mai mici) si aditivi antispumantii, detergenti (pt curatarea sistemului de alimentare/injectie) etc. (asta tine si de marketing

producatori de aditivi pt benzina, motorina: basf germania, innospec usa, clariant, axens, etc care sunt si principalii furnizori pt rafinariile din lume. o privire pe site-urile acestora precum si a 'benzinarilor' mentionati mai sus este de folos.
concluzie: mai bine nimic sau hdi unik (care poate fi o combinatie de aditivi ca mai sus) pt motoarele hdi. pt motoarele diesel clasice mai vechi proiectate pt motorina cu continut mare sulf, mai bine cu ulei 2t pt imbunatatirea lubrifierii decat nimic...
la motoarele hdi sistemul de injectie produce temperaturi si presiuni considerabil mai ridicate decat in cazul motoarelor diesel mai vechi ('clasice') fapt care inevitabil conduce in timp la formarea de depuneri la duzele injectoarelor (de unde pierdere de putere, fum, consum crescut). ramane de vazut daca arderea uleiului 2t in aceste conditii mareste sau nu cantitatea de depuneri care inevitabil se formeaza la arderea motorinelor cu continut redus de sulf. in plus, uleiul 2t pt a indeplini proprietatile pt care este conceput are in compozitie 'metale' care reactioneaza cu cele din catalizator.
Micsoreaza cantitatea de depuneri curatandu-le si pe cele existente datorita proprietatilor sale detergente,vei afla, "studiind" si pe alte site-uri , problema.
Insa, desigur, poti continua "studiul", intru linistea ta,pentru a vedea daca se inseala ceilalti "promotori" ai metodei.
In ceea ce ma priveste , problema e rezolvata.Ii cred pe cei care considera exclusiv benefice, efectele folosirii sale.
M-au convins pornirile la temperaturi extreme, din iarna asta, zgomotul, consumul si reprizele masinii dupa adaugarea sa in rezervor.
Pentru catalizator nu stiu, dar pentru FAP se pare ca e benefic.Deci eu ma declar multumit.
Bafta!
Insa, desigur, poti continua "studiul", intru linistea ta,pentru a vedea daca se inseala ceilalti "promotori" ai metodei.
In ceea ce ma priveste , problema e rezolvata.Ii cred pe cei care considera exclusiv benefice, efectele folosirii sale.
M-au convins pornirile la temperaturi extreme, din iarna asta, zgomotul, consumul si reprizele masinii dupa adaugarea sa in rezervor.
Pentru catalizator nu stiu, dar pentru FAP se pare ca e benefic.Deci eu ma declar multumit.
Bafta!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu