curatare motor

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
calin_bursuc
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Sâm 04-Dec-2010 18:26
Localitate: deva

curatare motor

Mesajde calin_bursuc » Joi 08-Sep-2011 11:43

Vrei sa afli cum poti obtine un motor ca cele din film?

Echipamente si produse necesare
- Un furtun cu apa (3/4 bari); daca ai jet, nu folosi o presinue mai mare de 30-40 bari;
- Un compresor de aer de orice fel este ideal (daca nu este disponibil, e bun si un aspirator);
- Lavete din microfibra (sau care sa nu lase scame);
- Cat mai multe pensule de cat mai multe marimi, texturi si duritati (par si plastic), inclusiv lungimi si forme diferite;
- Curatitor profesional de Motoare (furnizat de importatori/distribuitori de produse profesionale de detailing);
- Dressing pe baza de apa (Atentie!, inca o data: pe baza de apa; sunt excluse dressingurile sau gelurile pe baza de solvent), tot de la furnizorii de produse profesionale de detailing.
- Pungi de plastic, saci menajeri, manusi chirurgicale pentru protectia zonelor sensibile.

Protejarea zonelor sensibile si dezechiparea
Aici depinde de experienta, priceperea si pedanteria ta cate dintre operatiile pe care le voi insira vei considera ca sunt obligatorii pentru tine si masina ta (functie si de marca si vechimea acesteia, desigur).
Acopera cu pungi sau manusi urmatoarele elemente pe care le consideri sensibile: orice calculator, ECU, ABS, Aibag, electromotor, alternator, sigurante, prize de aer, bobina de inductie, debitmetru, contactele mufelor si fisele, delco, alarma (goarna ei), gurile de aer, etc.
Cei mai scrupulosi, inainte de toate, decupleaza si scot bacteria (dar asta vine la pachet cu posibila dereglare a echipamentelor electronice).

Inspectia preliminara
Inspecteaza cu atentie si uita-te dupa orice posibila fisura, fir dezizolat, cutie crapata, furtune din cauciuc cu aspect imbatranit sau crapate, etc.

Prespalare
In acest moment, motorul trebuie sa fie caldut sau rece, in mod obligatoriu! Se poate incepe prin suflarea frunzelor si a prafului cu aer comprimat.
Apoi, se uda capota si se coboara in jos, pe motor.
Daca folosesti jetul, nu-l tine niciodata atintit multa vreme pe zonele sensibile si protejate.
Dupa udare, pulverizeaza din plin Curtatitor de Motor. Apoi agita-l cu diferite perii, freaca si incearca sa patrunzi in locurile cele mai greu accesibile. Dar cu grija, atentie si fara graba/brutalitate.
Curatitorul lucreaza pentru tine, nu-ti trebuie muschi!

Imagine

Imagine
Prima limpezire
Se indeparteaza Curatitorul de pe toate reperele.
Se inspecteaza in ce locuri au ramas urme si mizerii greu de indepartat. Se pulverizeaza din nou pe le Curatitor de Motor din plin si se freaca viguros. Se repeta operatia de cate ori este necesar.
Practic, limpezirea si curatarea se repeta de oricate ori e nevoie.
In cele mai multe cazuri, se vor curata relativ repede.

Ultima limpezire
Dupa ce esti multumit de curatarea motorului, se mai limpezeste cu apa din abundenta o ultima data.
Se indeparteaza apoi toate protectiile. Reperele protejate se sterg cu o laveta umeda.
Se pulverizeaza peste tot, din plin, dressing pe baza de apa. Acesta se va raspandi/dilua pe suprafetele ude ale motorului.
Se porneste motorul.
Se lasa capota si se tine motorul pornit inca 20-30 de minute.
Dressingul si inspectia finala
Se opreste motorul.
Se mai pulverizeaza dressing pe unde mai este nevoie si mai ales in locurile indepartate si greu accesibile.
Apoi, se sterge excesul de dressing unde este cazul.
De obicei, se intinde pe suprafetele din plastic intr-un film subtire si se lasa sa se usuce.
La sfarsit, dupa ce dressingul s-a uscat peste tot, putem opta pentur 2 efecte: 1. Stralucire mata (de satin); 2. Stralucire de acadea.
Pentru primul efect se sterge bine dressingul uscat de pe toate reperele la care ai acces.
Pentru al doilea se mai pulverizeaza un strat de dressing si se lasa sa se usuce asa, nesters. Lasat sa se usuce nesters, dressingul va straluci ca o acadea abia scoasa din gura

Avatar utilizator
calin_bursuc
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Sâm 04-Dec-2010 18:26
Localitate: deva

produse curatare

Mesajde calin_bursuc » Joi 08-Sep-2011 11:46

1. In loc de Curatitor de Motor (Motor Degreaser), poti folosi SGRASSA & BRILLA. Recomand produsul asta, care de fapt este un curatitor de aragaze, hote, etc., produs italian la origine fabricat de MADEL (vezi pe www.madel.net cum arata, ca poate o sa-l gasesti intimplator). Cauta-l in supermagazine.
In Moldova, stiu ca este adus de moldways si de obicei il gasesti la piese auto, ei vinzindu-l drept detergent motor. Si cam au dreptate, in felul lor. E bun si Nu contine soda caustica, care ataca mainile, nu mai vorbesc de cauciuc, vopsea sau plastic.
Daca nu-l gasesti nici pe asta, poti folosi degresant, diluant, petrol/petrosin/gaz lampant si WD40. Mai poti folosi Spray pentru contacte electrice si Spray pentru curatat jenti aluminiu.
In ultima instanta, orice detartrant sanitar poate fi folosit: Nufar/Cilit/CIF…
(verifica in prealabil sa nu contina soda caustic, etc. sau incearca-l intr-un loc ascuns, nepericulos).

2. In loc de Dresssing pe baza de apa, poti folosi orice silicon de bord.
Iar in ultima instanta, poti folosi Pronto Universal (atentie, acesta din urma, ar putea sa se solidifice in niste “solzisori” => nu te speria, indeparteaza cu o carpa curata si uscata la sfarsit).

Mai important insa decat produsele, este sa folosesti procedurile indicate anterior (si mai ales diferite perii cu care sa freci; nu lasa curatitorul sa lucreze singur, ajuta-l prin frecare!)

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 08-Sep-2011 13:27

foarte frumos, problema este alta: dupa o saptamana de circulat prin Romania, motorul din poza 2 va ajunge inapoi ca in poza 1.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
calin_bursuc
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Sâm 04-Dec-2010 18:26
Localitate: deva

Mesajde calin_bursuc » Joi 08-Sep-2011 14:00

ai dreptate dar nu mai este asa greu de curatat ca dai doar cu o laveta umeda si se curata iar daca ai scut nu se murdareste asa rau

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 08-Sep-2011 14:44

arata foarte bine motorul curatat,felicitari


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern