Bafta!
Tehnici de pilotaj...setari ale masinii...
Moderator: Echipa Tehnica
Electronic Brake Distribution (EBD)
EBD automatically optimizes the front-to-rear brake force distribution to reduce the tendency of rear wheel lockup, especially when the vehicle is unladen. Effective in braking conditions before ABS operates, EBD also eliminates the need for a hydraulic brake- proportioning valve.2 1
Explicatia de mai sus e luata de la Ford, deci, m.s. a avut dreptate. In fine, si eu am gandit acelasi lucru, dar am extrapolat la fiecare roata.
AFU= Asistenta la Franarea de Urgenta si nu e acelasi lucru cu EBD.
A mai fost discutat subiectul asta, asa ca-ti las tie placerea de a cauta prin Forum.
EBD automatically optimizes the front-to-rear brake force distribution to reduce the tendency of rear wheel lockup, especially when the vehicle is unladen. Effective in braking conditions before ABS operates, EBD also eliminates the need for a hydraulic brake- proportioning valve.2 1
Explicatia de mai sus e luata de la Ford, deci, m.s. a avut dreptate. In fine, si eu am gandit acelasi lucru, dar am extrapolat la fiecare roata.
AFU= Asistenta la Franarea de Urgenta si nu e acelasi lucru cu EBD.
A mai fost discutat subiectul asta, asa ca-ti las tie placerea de a cauta prin Forum.
Cand apesi pedala brusc, dar, ori nu ai puterea ori curajul sa apesi pana la capat. AFU preia impulsul dat pedalei de frana si duce mai departe treaba inceputa, adica te lasa sa apesi mult mai usor pedala pana la capat. La o masina fara AFU, cand apesi brusc frana, de pe la jumatatea cursei, tre' sa depui ceva efort ca sa continui apasarea. Pentru doamnele mai delicate, acest lucru e de multe ori imposibil de realizat si de aceea, sistemul asta face treaba mai departe. Da, repet, in cazul in care apesti foarte brusc si violent pedala.
adytzu scrie:Cand apesi pedala brusc, dar, ori nu ai puterea ori curajul sa apesi pana la capat. AFU preia impulsul dat pedalei de frana si duce mai departe treaba inceputa, adica te lasa sa apesi mult mai usor pedala pana la capat. La o masina fara AFU, cand apesi brusc frana, de pe la jumatatea cursei, tre' sa depui ceva efort ca sa continui apasarea. Pentru doamnele mai delicate, acest lucru e de multe ori imposibil de realizat si de aceea, sistemul asta face treaba mai departe. Da, repet, in cazul in care apesti foarte brusc si violent pedala.
Sa inteleg ca la C3 exista chestia asta ????
Am avut niste socuri cu frana la C3, daca esti neatent si apes un pic mai repede (nu mai mult, ci mai repede), franeaza de nebuna, in schimb daca apas treptat la aceasi adancime de franare se comporta altfel (adica nu mai e atat de socanta franarea).
Acum ca sa revenim la idea originala cu tehnicile de pilotaj, am auzit un zvon ca exista in Romania niste scoli de pilotaj, poate da cineva mai multe amanunte ???
-
marius_eugen
- just curious
- Mesaje: 19
- Membru din: Vin 11-Aug-2006 10:33
- Localitate: Bucuresti
Pana acum nu prea am vazut nici un post online , astfel incat inca ma intreb daca chiar are cineva vre-o idee sau nu .
Din punctul meu de vedere "tehnicile de pilotaj" in majoritatea cazurilor le avem sau nu in sange . Adica nu poti spune ca le folosesti numai in anumite situatii , pentru ca pana la urma o masina ai , nu una de familiesi una de curse si te adaptezi cand le schimbi .
Setarile masinii ... daca as avea suspensii reglabile probabil ca le-as regla mai jos cu cativa centimetri , as scoate toate greutatile inutile de prin portbagaj si din masina , benzina bagata cat trebuie ( kg in plus se cunosc ) . Alte setari ... nu prea inteleg la ce va referiti ... inainte de curse sau ... ?
La masinile sport exista anumite setari ale ECU care se pot schimba in functie de setarile dorite de pilot , astfel incat sa poata obtine performanta maxima de la masina . In rest ... idei ???
Din punctul meu de vedere "tehnicile de pilotaj" in majoritatea cazurilor le avem sau nu in sange . Adica nu poti spune ca le folosesti numai in anumite situatii , pentru ca pana la urma o masina ai , nu una de familiesi una de curse si te adaptezi cand le schimbi .
Setarile masinii ... daca as avea suspensii reglabile probabil ca le-as regla mai jos cu cativa centimetri , as scoate toate greutatile inutile de prin portbagaj si din masina , benzina bagata cat trebuie ( kg in plus se cunosc ) . Alte setari ... nu prea inteleg la ce va referiti ... inainte de curse sau ... ?
La masinile sport exista anumite setari ale ECU care se pot schimba in functie de setarile dorite de pilot , astfel incat sa poata obtine performanta maxima de la masina . In rest ... idei ???
-
motorsport_2005
- simpatizant
- Mesaje: 91
- Membru din: Lun 10-Dec-2007 10:17
- Localitate: bucuresti
se pare ca lumea nu e foarte pasionata de condusul sportiv pe aici:)
la xsara am avut impresia ca se incapataneaza sa se tina de trase. inca nu pot spune ca am descoperit intreg potentialul masinii, dar m-a impresionat cum se aseaza masina pe strada. intr-adevar, la mine s-a umblat la suspensie...
, precum si la scurtarea raportelor din cutie, prin folosirea unor anvelope usor subdimensionate.
singura mare problema pe care o am, este ca ambreiajul nu cupleaza suficient de repede. astfel, nu reusesc tot timpul sa ies cu gaz plin din viraj. mentionez ca masina inafara de un abs obosit, care mai mult ma incurca, nu are alte sisteme de siguranta.
in rest, daca se respecta conditiile minime de abordare a virajelor, masina te uimeste prin stabilitate.
la xsara am avut impresia ca se incapataneaza sa se tina de trase. inca nu pot spune ca am descoperit intreg potentialul masinii, dar m-a impresionat cum se aseaza masina pe strada. intr-adevar, la mine s-a umblat la suspensie...
singura mare problema pe care o am, este ca ambreiajul nu cupleaza suficient de repede. astfel, nu reusesc tot timpul sa ies cu gaz plin din viraj. mentionez ca masina inafara de un abs obosit, care mai mult ma incurca, nu are alte sisteme de siguranta.
in rest, daca se respecta conditiile minime de abordare a virajelor, masina te uimeste prin stabilitate.
- tataie2010
- simpatizant
- Mesaje: 55
- Membru din: Lun 07-Iul-2008 10:54
- Localitate: Cluj Napoca
Scoala de pilotaj Titi Aur
Scoala de pilotajCursul de pilotaj este gandit a se desfasura foarte concentrat in 2 zile de la ora 9:00 la 17:30 si cuprinde parte teoretica in sala de curs si parte practica pe circuitul de pamant si macadam.Locatia Scolii de Pilotaj este la Ciolpani pe DN1 la apoximativ 30 Km de Bucuresti.
Se abordeaza urmatoarele capitole:
• Pozitia corecta la volan
• Circulatia mainilor pe volan
• Pozitia picioarelor pe pedale
• Accelerarea
• Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )
• Traiectoria
• Controlul masinii in derapaj
• Transfer de mase
• Apel contra apel
• Setari si reglaje
• Dictarea
• Regulamente
• Navigatie
• Strategii de abordare a cursei
• Imagine si abordarea sponsorilor
• Colaborarea cu copilotul
• Organizarea echipei de asistenta tehnica
Cursantii vor beneficia de:
- vizionarea unui film documentar cu tehnici de pilotaj in timpul predarii teoriei
-materiale promotionale oferite de Scola de Pilotaj
-un DVD cu filmari din timpul cursului
-masa de pranz
Oferta:
Curs pilotaj 2 zile- 1000 EUR + TVA
La cerere se pot organiza alte forme de cursuri, teste, setari masini de curse sau masini de strada sport, recunoasteri pentru competitii auto sau cursuri pentru grupuri organizate.
Masini:
- Mitsubishi Lancer EVO IX 350 cp Tractiune integrala
- Subaru Impeza Gr N 270 cp Tractiune integrala
- BMW M3 260 cp Tractiune spate
- BMW 160 cp Tractiune spate
- Renault Clio Gr. N 180 cp Tractiune fata
Date culese de pe siteul: www.titiaur.ro
Se gasesc acolo si numerede telefon si alte detalii...pentru cei pasionati
Se abordeaza urmatoarele capitole:
• Pozitia corecta la volan
• Circulatia mainilor pe volan
• Pozitia picioarelor pe pedale
• Accelerarea
• Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )
• Traiectoria
• Controlul masinii in derapaj
• Transfer de mase
• Apel contra apel
• Setari si reglaje
• Dictarea
• Regulamente
• Navigatie
• Strategii de abordare a cursei
• Imagine si abordarea sponsorilor
• Colaborarea cu copilotul
• Organizarea echipei de asistenta tehnica
Cursantii vor beneficia de:
- vizionarea unui film documentar cu tehnici de pilotaj in timpul predarii teoriei
-materiale promotionale oferite de Scola de Pilotaj
-un DVD cu filmari din timpul cursului
-masa de pranz
Oferta:
Curs pilotaj 2 zile- 1000 EUR + TVA
La cerere se pot organiza alte forme de cursuri, teste, setari masini de curse sau masini de strada sport, recunoasteri pentru competitii auto sau cursuri pentru grupuri organizate.
Masini:
- Mitsubishi Lancer EVO IX 350 cp Tractiune integrala
- Subaru Impeza Gr N 270 cp Tractiune integrala
- BMW M3 260 cp Tractiune spate
- BMW 160 cp Tractiune spate
- Renault Clio Gr. N 180 cp Tractiune fata
Date culese de pe siteul: www.titiaur.ro
Se gasesc acolo si numerede telefon si alte detalii...pentru cei pasionati
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady







